כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ארז לב ארי – לאהוב ולשחרר – ההופעה

בחודש האחרון הוציא ארז לב ארי את אלבום הסולו הרביעי שלו "לאהוב ולשחרר" אותו הוא השיק בהופעת בארבי חגיגית במיוחד עם אורחים נוצצים והמון גיטרות היינו שם כדי לתעד.

סוף חודש מאי ולאחר שבשנתיים האחרונות אנחנו מקבלים טפטופי שירים חדשים אנחנו סוף סוף עם האלבום החדש והמלא של ארז לב ארי "לאהוב ולשחרר", לפניו קדם לו האלבום המשובח "האורח" מ-2018 שהוקדש למוזיקה של אריס סאן וכרצוי היה שופע במוזיקה יוונית בתיבול עשיר של הגיטרות של לב ארי. ולפניו ב- 2016, הוציא ארז לב ארי את האלבום "כתמים של תרבות" עם הסינגלים "לא אחד מאלה", "נחום וציונה" והשיר המצוין "את חירותי". אין ספק שהאלבום החדש הגיע לנו בדיוק בזמן.

ארז לב ארי – לאהוב ולשחרר – האלבום

ארז לב ארי ביצירה המוזיקלית שלו מייצג את מהות הישראליות כולה, את כור ההיתוך הייחודי שלנו, שילוב בין מזרח למערב, בין דת, אמונה ומסורת לקדמה, לפעמים גם הכל בשיר אחד, מילים שלקוחות או מושפעות מספרי הקודש עם לחנים מזרח תיכוניים בתוספת גיטרות רוק ולקינוח גם נגיעות של עיבודים אלקטרוניים.

באלבומו החדש, שומר לב ארי על סגנון ההגשה הייחודי שלו. הפעם שירי האלבום לא מתכתבים בצורה ישירה עם דת ורוח (מלבד בשיר "אולי את" שמכיל מונולוג מפי הרב מנחם שלום פרומן ז״ל). במקומם מתמקדים שירי האלבום יותר בעולם הארצי ובתחנות בחייו של ארז לב ארי. דוגמא טובה לכך הוא השיר המרגש "אין לי פנים" שבו ארז לב ארי חוזר אל ילדותו ואל געגועיו לאמו שנפטרה כשהוא היה רק בן 4 כשהוא מדמיין איך החיים שלו היו נראים אם אמו הייתה מלווה אותו בהם.

חלק ניכר משירי האלבום מוקדש למערכות יחסים, כגון השירים "לאהוב ולשחרר", "יחידתי" ו"אולי את". ארז לב ארי בוחר לחקור ולעסוק ברגעים וברגשות המרכיבים את מרקמם של הזוגיות. וכמו בחיים האמיתיים לא מעט רגעי המשבר הם אלו שבנו וחיזקו את הקשר הזוגי, לב ארי לא מנסה למצוא חן בעיני המאזינים בהפיכת השירים הללו לשירים רומנטיים מתקתקים. במקום זאת הוא נאמן לאמת ולבחירה האומנותית שלו. דבר זה גם מודגש באחד מהשירים המצליחים והוותיקים שלו, הלהיט "אנא אפנה" שרבים מצאו בו מקום להזדהות ולאימוץ השיר אל ליבם בזכות הפתיחות הרגשית והכאב המועבר במילות השיר ובביצועו.

ארז לב ארי – יחידתי

עד כמה שהאלבום הזה אינטימי ואישי שיתף ארז לב ארי פעולה עם לא מעט מוזיקאים בכתיבה בשירה ובהפקה וביניהם אפשר לציין את עמיר לב שכתב עם ארז לב ארי שנים משירי האלבום, רביד פלוטניק שהשתתף בכתיבה ובביצוע של השיר "אין לי פנים", פטריק סבג חברו ושותפו המוזיקלי הוותיק של ארז כתב והלחין את השיר "אולי את" והיה שותף בהפקה וכן נור תמיר ונועם עקרבי שתרמו גם הם בכתיבה ובהפקה של שירי האלבום ולבסוף שחם אוחנה שכתב הלחין והפיק ביחד עם לב ארי את שלישיית הפנינים של האלבום: "יחידתי", "רק עוד פעם" ו-"אל מילה טובה".

ארז לב ארי – לאהוב ולשחרר בהופעה

זהו מסוג האלבומים שמוציא קלאסיקות, מסוג האלבומים האלו שמשמיעה לשמיעה מגלים עוד צליל, ועוד משפט שנוגע, רקומים כולם בעיבוד משובח ומדויק שנע בין רוק אתני ושורשי לאלקטרוני מודרני, על אף הגיוון הסגנוני בשירי האלבום, כולם לבסוף מתגבשים ליצירה אחת שמזוהה מאוד עם הקו הסגנוני של ארז לב ארי.

ולאלבום כזה משובח מגיעה הופעת השקה משובחת לא פחות, לכבודה קיבץ לב ארי את המוזיקאים שעבדו איתו באלבום פלוס חברים אחרים שמלווים אותו שנים וגם כמה אורחים מיוחדים וביניהם עמיר לב ורביד פלוטניק שהשתתפו באלבום ואהוד בנאי שלו ולארז לב ארי היסטוריה ארוכה ביחד ולקינוח גם את תומר בכר ואריאל אביזוב שניגנו באלבום הראשון של לב ארי.

ארז לב ארי והלהקה. צילום: תומר גילת
ארז לב ארי – לאהוב ולשחרר

הבארבי כצפוי היה מלא עד אפס מקום, בכל זאת עברו כמה שנים מאז שזכינו לראות את ארז לב ארי בבארבי, אין ספק שגם לרשימת האורחים האיכותיים יש חלק מההצלחה בקופות, לראות את ארז לב ארי על אותה במה ביחד עם עמיר לב, אהוד בנאי או רביד פלוטניק זה משהו שבאמת קשה לפספס וארז כהרגלו משקיע עד הסוף עם פלייליסט של 26 שירים ויותר משעתיים וחצי של הופעה.

האורח הראשון להערב הוא אהוד בנאי, איתו מבצע לב ארי 5 שירים, "צדק" ו-"פרימיטייבים" של לב ארי ו"דוד ושאול", "שעה של מסתורין" ו"עיר מקלט" של בנאי. יש הרבה מהמשותף בין לב ארי לבנאי, שניהם סוג של טרובדורים, מספרי סיפורים שמחברים בין החילוני לדתי בהשפעה שורשית ובל נשכח ששניהם גם נגני גיטרה מצוינים ולכן כל ביצוע משותף הביא איתו גם עיבוד לדואטים גיטרה נדירים.

ארז לב ארי ואהוד בנאי
ארז לב ארי ואהוד בנאי

כך גם היה המקרה עם עמיר לב, שגם הוא כמו קודמיו אוהב לבצע את שיריו על הבמה בעיבודים ארוכים מגרסאות המקור, כאלו שנותנים מקום של כבוד למוזיקה וללהקה המלווה במעין סוג של טראנס בלוזי סוחף. עמיר התארח לשלושה שירים, "עננים שחורים" ו-"כחול וירוק" שלו עצמו ו"לאהוב ולשחרר" שיר הנושא של האלבום שאותו כתבו במשותף עמיר לב, ארז לב ארי ונור תמיר.

ארז לב ארי ועמיר לב
ארז לב ארי ועמיר לב

ואם כבר להקה, אז זה המקום לעצור לרגע ולציין את המוזיקאים על הבמה, על הגיטרות איתי זנגי שמלווה את לב ארי כבר לא מעט שנים בהופעות ובאלבומים, גיטרות נוספות אמיר לביא שארז לב ארי הפיק לו לפני כעשור את אלבום הבכורה שלו, על הכינור אורן צור, תופים טל כוכבי שהשתתף גם בהקלטות האלבום ועל הבס שחם אוחנה שכאמור כתב עם לב ארי שלושה משירי האלבום החדש. בקיצור גיטרות לא חסר.

האורח השלישי הוא הצעיר בחבורה, הלא הוא רביד פלוטניק שכולנו אוהבים לאהוב, פלוטניק כתב ושר עם לב ארי את השיר "לא רואה פנים", הסינגל הטרי מהאלבום, והיה גם ביצוע משותף ל"נחום וציונה" של לב ארי ו"כל הזמן הזה" ולבסוף השיר "שלווה בארמונותייך" של פלוטניק שכנראה הכי מתאים לחיבור בינו לבין ארז לב ארי בגלל המילים של פלוטניק המזכירות תפילה.

ארז לב ארי ורביד פלוטניק
ארז לב ארי ורביד פלוטניק

אחרי שעתיים מתקרבים לחלק של ההדרנים ובשביל השיר הראשון מתרוקנת הבמה מנגניה ובמקומם מועלה נבל שאליו מצטרפים אריאל אביזוב, תומר בכר וארז לב ארי עצמו, אריאל ותומר ליוו את ארז עוד באלבומו הראשון "שמחת הפרטים הקטנים" והערב הם ינגנו בביצוע אקוסטי מיוחד את אחד מלהיטי האלבום "מה אעשה".

אריאל אביזוב, תומר בכר וארז לב ארי . צילום: תומר גילת
אריאל אביזוב, תומר בכר וארז לב ארי

מיד אחריו בהתאמת פלייליסט מושלמת ממשיך ארז אל השיר "יחידתי" כשהלהקה של לב ארי חוזרת לבמה ומשם לשיר האחרון להערב – הקטע האינסטרומנטלי המקפיץ "סלט בוזוקי" שנלקח מאלבום המחווה של ארז לב ארי לארי סאן. הביטים האלקטרוניים עוד מהדהדים בראש כשבבארבי נדלקה הנברשת, שעתיים וארבעים של מופע ולמרות אורכו ולמרות השעה המאוחרת הקהל לא ממהר לצאת מהאולם, הם היו מעדיפים להמשיך ולהתרגש עם עוד כמה שירים של ארז לב ארי אם רק היה אפשר…

ארז לב ארי והלהקה
ארז לב ארי והלהקה

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא