כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

נותנים כבוד לאמני ישראל

פרסי מפעל חיים הוענקו אמש לחמישה זמרים וותיקים ופרס פריצת דרך לזמרת צעירה, היינו שם, היו כמה רגעים של עצב והתרגשות לצד השמחה

אמש התקיים טקס חלוקת והענקת פרסי מפעל חיים במסגרת פעילות אמ"י בהיכל התרבות בפתח תקווה. במהלך הטקס הוענקו פרסי מפעל חיים לשורה מגוונת של יוצרים ואמנים בשלל תחומי פעילות תרבותית. האירוע התקיים בשיתוף אשכולות ובתמיכת מפעל הפיס. ביוזמת והפקת אריה ימיני, היכל התרבות פתח תקווה. בניהולו האמנותי של יואל ליבה, מנהל פרויקטים מיוחדים באמ"י. בניהולו המוזיקלי של גלעד אפרת, אנסמבל גלעד אפרת. ובהנחייתו של יענקל'ה מנדל ועמד בסימן הירתמות האמנים להחזרת החטופים, המפונים והצדעה לכוחות הביטחון וההצלה.

יונה אליאן צילום יובל אראל
יונה אליאן צילום יובל אראל
יענקלה מנדל. צילום יובל אראל
יענקלה מנדל. צילום יובל אראל

זמרים וזמרות

הכוונת שלנו הייתה כמובן על הפן המוזיקלי. אלו הזוכים מעולם המוזיקה והפזמונאות – הזמר אבנר גדסי, הזמרת ירדנה ארזי, הזמרת רבקה רז, הזמרת והשחקנית מוניקה ורדימון והזמר והיוצר חנן יובל. את פרס פריצת הדרך העניקו אמש לזמרת והיוצרת אודיה אזולאי. פרס מפעל חיים נוסף הוענק למנהלה של מקהלת קורל צבי שרף.

אודיה אזולאי. צילום יובל אראל
אודיה אזולאי. צילום יובל אראל
אבנר גדסי צילום יובל אראל
אבנר גדסי צילום יובל אראל
רבקה זוהר צילום יובל אראל
רבקה זוהר צילום יובל אראל
מוניקה ורדימון צילום יובל אראל
מוניקה ורדימון צילום יובל אראל
חנן יובל צילום יובל אראל
חנן יובל צילום יובל אראל
אנסמבל קורל. צילום יובל אראל
אנסמבל קורל. צילום יובל אראל

בצל המערכה הצבאית

במהלך הטקס אשר נפתח בהענקת פרס מפעל חיים לצבי שרף ואנסמבל "קורל, בצעו הזוכים שיר, כל אחד מהם והשיר הכי אהוב שלו. חנן יובל ביצע שני שירים ולקח את כל הקהל שבהיכל לכמה רגעים של שירה בציבור. אחד הרגעים היותר מרגשים היה כאשר לאחר הענקת הפרס לירדנה ארזי כאשר הקהל מצפה בדרך הטבע לגישתה למרכז הבמה כדי לשיר כאשר הזמרת מיכל גרינגליק, אחותו של סרן במילואים שאול גרינגליק שנפל במהלך המערכה הצבאית ברצועת עזה, אשר שיתפה ברשתות החברתיות לאחר מותו את הדואט של שניהם בשירו של פאר טסי "אחרי הנצח", בצעה את השיר של ירדנה – "שהשמש תעבור עלי", באמצע הביצוע של מיכל הצטרפה ירדנה אליה לשמחת הקהל והשתיים המשיכו בדואט שסחט תשואות מהקהל.

הבוקר השיקה מיכל גרינגליק את שיר הבכורה שלה – "אולי תשמע" שמילותיו נכתבו בידי דורין דנאי והולחן על ידי אלנתן שלום שגם הפיקו מוזיקלית. בפזמון השיר ניתן לשמוע את קולותיהם של כל משפחת גרינגליק, משפחה מוסיקלית שמופיעה שנים רבות יחד על במות שונות, כולם נרתמו בכדי להקליט יחד עם מיכל את הפזמון. רק קול אחד ומיוחד חסר שם כל כך.

כך מיכל הבוקר עם יציאת השיר לרשתות ותחנות הרדיו – "השיר הזה מדבר את הסערה שאני והמשפחה שלי חווים בתקופה הזאת. אני שרה ומופיעה באירועים, וכל הזמן שואלת את עצמי האם הוא שומע אותי ? השיר הזה הוא פנייה אליו שישמע, שיראה אותי ואותנו בכאב שלנו בצער ובגעגוע, וגם בביחד הכל כך חזק כמשפחה".

שישובו בחזרה במהרה

בדרך כלל מהווה אירוע חלוקת הפרסים השנתי חגיגה אמיתית לזוכים בני משפחותיהם ורבים חברי אמ"י אולם השנה ולאור המערכה הצבאית האווירה הנוגה שלטה גם במהלך הטקס כולל הצבתו של כסא צהוב המוקדש לחטופים השבויים בידי מחבלי החמאס ברצועת עזה במקום ברורו במרכזו של האולם. היה גם את הרגע המאוד נוגה כאשר הוקרנה מצגת זיכרון לכל האמנים שהלכו השנה לעולמם, על רבים מהם כתבנו באתר, יהיה זכרם ברוך.

תקוותי שבשנה הבאה הטקס יחזור להיות חגיגה שמחה באמת. הלוואי.

כמה רגעים עם שירים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. בשעה טובה לירדנה ארזי עם ק לת פרס אמ"י.
    ב"ה בקרוב …פרס ישראל!

    עופר דואק

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא