כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותחדשות פופ
כולל וידאו

הכיתה של אניה

כיתת אמן עם אניה בוקשטיין במחסן 2 נמל יפו במסגרת אירועי פרויקט "פעימה – נשים. יוצרות. השראה" לרגל יום האישה הבינלאומי, היינו שם

אתחיל מן הסתם בפרגון למארחים, הנהלת נמל יפו מארחת במתחם מחסן 2, מרכז תרבות חדש שנפתח כחלק מקו התרבות בסמוך למשכנו החדש של מועדון ההופעות "בארבי" כמתווה להפיכת נמל יפו לכור היתוך לאירועי תרבות מגוונים. אמש התארחה במחסן 2 כיתת אמן עם השחקנית, הזמרת והיוצרת אניה בוקשטיין במסגרת אירועי "פעימה – נשים. יוצרות. השראה" אותם מפיקה קבוצת "toMix – עולם של חוויות".

המחסן המתחיל לעטות על קירותיו את שלל התצלומים שצילם צלם האמנים רן גולני לקראת התערוכה שלו שתיפתח בתאריך 16 במרץ היווה תפאורה נאותה לאירוע הצפוי. לקראת השעה תשע בערב כבר המה המחסן מעשרות נשים צעירות ומבוגרות, וכן, גם כמה גברים, שבאו לפגוש את אניה בוקשטיין במסגרת כיתת אמן שהיא מקיימת.

עבורי באופן אישי הייתה זו גם סוג של סגירת מעגל באשר מפגשי הראשון עם אניה בוקשטיין התרחש בקיץ 2013, קצת יותר מעשור במופע שהתקיים באולם הבימה 4 ע"ש בלאנש רפפורט לכבוד השקת אלבום הבכורה שלה שנשא את שמה. כבר אז היה המופע, שהיה בעצם המפגש הראשון של אניה יחד עם פסנתר אל מול קהל באופן אינטימי, סוג של כיתת אמן באשר היא פתחה בפני הצופים את מה שקרוי סגור ליבה וסיפרה על ילדותה, הקליטה בארץ כעולה חדשה בשנות התשעים, התפתחותה המקצועית ובכלל כולל החיבור הבלתי אמצעי לפסנתר. היה זה אחד המופעים היותר מרגשים שחוויתי אותו הגדרתי בסיכומו כערב מענג ומהנה , אוזניים ונשמה…

כמה מילים על אניה…

אניה החלה את דרכה המוסיקלית בגיל חמש בלימודי נגינת מוסיקה קלאסית בפסנתר במסגרת קונסרבטוריון ברוסיה ועם עלייתה לארץ בבית הספר לאמנויות בתל אביב. אל עולם הקולנוע והמשחק היא פרצה כבר כשהייתה בת 12 כשחקנית בסרט "ארץ חדשה" ואף ביצעה את שיר הנושא לסרט שהכתירה כ"המועמדת הצעירה ביותר לאוסקר הישראלי". לאחר שסיימה לימודים בתלמה ילין התגייסה ושירתה כסולנית בתזמורת חיל האוויר ובמקביל החלה ללוות את תומר יוסף בהופעות לצידה של דנה עדיני. בהמשך לוהקה למספר מרשים של תפקידים מוסיקליים בהצגות תיאטרון ומחזות זמר, כיכבה כשחקנית אופי במספר סרטי קולנוע ישראליים, בסדרות טלוויזיה ואף השיקה שני אלבומי שירים פרי עטה.

אשתקד נטלה חלק בתפקיד ראשי בסרט הקולנוע "הפילגש" אשר נעשה בידי נשים והוא יעלה בבתי הקולנוע בימים הקרובים אף זאת במסגרת אירועי "יום האישה הבינלאומי"

אז מה היה לנו אמש?

מחסן 2 קיבל צביון אינטימי ורומנטי מה כאשר הוויטרינות שלו כוסו בווילון שחור כדי להפריד מהחלל הציבורי לפינת המפגש, על הבימה הקטנה שניצבה בצידו האחד ובה הפסנתר החשמלי הונחו עשרות נרות לבנים קטנים שדלקו והפיצו את האווירה הנכונה, מולו נצבו שורות שורות של כסאות שהתמלאו די מהר בקהל שבחר לבלות את הערב בכיתת האמן, כבר ציינתי רוב מוחלט לנשים בגילאים שונים וכמה גברים.

אניה נכנסה למתחם ומייד החלה לנגן על הפסנתר פתיחה אינסטרומנטלית שהובילה לשיר "פרפר לבן" מתוך אלבום הבכורה שלה.

אניה בוקשטיין, כיתת אמן. צילום יובל אראל
אניה בוקשטיין, כיתת אמן. צילום יובל אראל

האווירה שהייתה בתחילה עמוסה בסקרנות ומתח התפוגגה באופן מיידי כאשר אניה שיתפה את הקהל בעובדה שנסתמה לה האוזן רגעים לפני תחילת האירוע וכבר היו בנות שהציעו לה טיפות אוזניים שהחזיקו משום מה בתיקיהן..

במשך שעה וקצת פרשה אניה בפני הקהל באופן מרתק ומסקרן את סיפור חייה האמנותי, את היצירה שלה בדגש לכתיבת הלחנת וביצוע מספר שירים אותם שיבצה במהלך המפגש שהפך למעין שיחת סלון ללא מחיצות באווירה נעימה, מסקרנת ומאתגרת.

אניה בוקשטיין, כיתת אמן. צילום יובל אראל
אניה בוקשטיין, כיתת אמן. צילום יובל אראל

את המפגש קינחה אניה בהשמעת הקלטה בבכורה פומבית לשיר – "חופש" אשר ישובץ באלבומה החדש עליו היא עובדת בימים אלו, שיר במקצב דאנס רקיד כשהיא בעצמה קמה ממקום מושבה מול הקהל וירדה לרקוד יחד עם הבנות הרבות שהקיפוה, מעין מסיבת בנות לסיום מפגש מרתק.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא