כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

יעלה ויבוא – פרויקט המחווה משירי יורם טהרלב

במסגרת מיזם "צאן ברזל" להנצחת יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, פרויקט יעלה ויבוא מוקדש ליצירותיו של יורם טהר לב

"צאן ברזל" הינו מיזם מוזיקלי מבית aromamusic וקשת 12 בניהולו האומנותי של קובי בן עטר, אשר נועד להנציח ולכבד את יצירותיהם של גיבורי תרבות ישראלים, משוררים ופזמונאים שעצבו את פס הקול של מדינת ישראל.

הפרויקט הראשון במסגרת "צאן ברזל" נוצר סביב היצירה של הפיזמונאי הסופר והמשורר יורם טהרלב – "יעלה ויבוא", מתוכו יוצאים הבוקר שני ביצועים מחודשים בפיהם של שני יוצרים צעירים ומוכשרים, אודיה אזולאי ולירון עמרם. אודיה אזולאי מבצעת את השיר "הביתה לחזור" במקור בביצועה של שרה בדישי, אשר זכה במרוצת הזמן לביצועים נוספים, המוכרים ביניהם הם הביצוע של אביבה אבידן ושל זהבה בן. לירון עמרם מבצע את השיר "בשביל אל הבריכות" במקור בביצועה של חווה אלברשטיין, אף שיר זה זכה במרוצת השנים למספר גרסאות בפיהן של זמרות נוספות – ציפי זרנקין, דורון טלמון ולימור שפירא, שני השירים על פי מילותיו של יורם טהרלב.

כך לירון עמרם על חלקו בפרויקט – "כשפנו אליי להשתתף בפרויקט המחווה לשירי יורם טהרלב, מאוד הסתקרנתי. עניין אותי לצאת מאזור הנוחות שלי, לגעת בסגנון שאינני מבצע בהופעות ובאלבומים בדרך כלל ולבצע קלאסיקות ישראליות של פעם (דבר שהיה די נפוץ במוזיקה המזרחית של שנות ה- 80 עליה גדלתי). עברתי על רשימת השירים וחיפשתי שיר שאני מתחבר אליו בצורה מיידית, שיר שבו שאוכל לתת את הפרשנות והזווית האישית שלי. כששמעתי לראשונה את ״בשביל אל הבריכות״ התאהבתי בטקסט ובלחן, בעיבוד הג׳אזי שלו ובאווירת השאנסון הצרפתי, אותם גם ניסיתי לשמר בביצוע שלי. תוך כמה ימים נרקם בראשי העיבוד וכבר יכולתי לשמוע את הביצוע. במהלך העבודה על השיר גיליתי בו עוד ועוד רבדים ולאט הבנתי שזו לא עוד בלדת אוהבים מתוקה וקלילה של אותה התקופה, אלא שיר טעון בכאב ואובדן, שיר שמספר סיפור שמתבהר רק בסופו. את כל התחושות האלו ניסיתי להעביר בחידוש שלי לקלאסיקה הזאת״.

כך אודיה על חלקה בפרויקט המוזיקלי – "אני חשה שנפלה בחלקי זכות ענקית וכבוד עצום כאשר פנו אלי על מנת להשתתף בפרויקט חידוש שיריו של יורם טהר לב שעל שיריו גדלתי כמו רבים אחרים. גם המפגש עצמו עם יורם טהר לב היה מרגש. השיר "הביתה לחזור" נלקח על ידי למקום שלי, בהפקה של גיא ויהל שאני בכלל מעריצה שלהם ושל העבודות שלהם, אני מאוד מעריכה ואוהבת אותם, הם לקחו את השיר מבחינה הפקתית למקום לא צפוי ויפה, עם רפרנס מוזיקלי שנע בין דה וויקאנד ללנה דל ריי, אמנם מדובר בשיר מאוד ישן אך הוא קיבל נגיעה של משהו חדש, השיר יוצא בעטיפה חדשה. אני מאוד מאוד מתרגשת כי אנחנו עובדים עליו כבר תקופה ארוכה ויהיה לי לעונג לראות אותו בחוץ ולדעת מה אנשים אומרים."

את הקליפ הפיק יובל אור וצילמה דריה גלר

שירים נוספים מתוך הפרויקט יחשפו בהמשך כשהם מבוצעים בידי שורה מגוונת ועשירה של יוצרים ומבצעים – אורן לביא, אייל גולן, אלה לביא, גיא ויהל, דלארס, הגבעתרון, יובל דיין, יהורם גאון, יוני בלוך, יונתן רזאל, להקת שלוה, מוש בן ארי, נועם קליינשטיין, עומר נצר, עדן חסון, עידן עמדי, קמה ורדי, רוני אלטר, רוני וגיל בר הדס, רותם בר אור, שירי מימון, שלומי שבת, שני פלג וכן ביצוע מיוחד על ידי יורם טהרלב שיוצא לראשונה לקדמת הבמה כזמר, בליווי הגבעתרון. יש למה לצפות…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא