כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

נרקיס – תשובה?

הזמרת נרקיס משיקה אלבום חדש - "תשובה?", האזנה

את הזמרת נרקיס פגשתי לראשונה במסגרת מסיבת עיתונאים לקראת פסטיבל הפסנתר בתל אביב בשנת 2017, היא תפסה את תשומת ליבי בשל הופעתה היוצאת דופן בקרב קהל המוזיקאים שנכח, הופעתה התמירה כשלראשה שביס ענק וצבעוני, מאז פרצה נרקיס לתודעה הציבורית עם אלבום הבכורה שלה – "בואו נדבר אמת" שיצא בשנת 2018. הזמרת והיוצרת נרקיס הספיקה ללכוד מאזינים ובמיוחד מאזינות רבות בשבי קסמה הייחודי, זמרת החיה בין עולמות המופעים לעולם האמונה היהודית האדוקה, מי שגדלה בילדותה בהתיישבות ברצועת עזה ונעקרה מבית ילדותה עם מבצע ההתנתקות.

שנתיים מאוחר יותר השיקה נרקיס את אלבומה השני – "עולם חדש" אשר הוביל קו ברור של זיקה לאמונה ולשיח מוזיקלי בינה לבין האלוהים. המסורת היהודית והאמונה שזורים עמוק בתוך השירים שלה שהפכו ללהיטים.

תשובה? תפילה

הבוקר חוזרת נרקיס עם אלבום חדש, השלישי במספר, בשם – ״תשובה?״. באלבומה החדש מבקשת נרקיס להכניס את המאזינים אל תוך עולמה האישי הפנימי המשלב בין האמונה הדתית לבין עולם המוזיקה וההופעות, עולמה הפנימי עשיר בקונפליקטים בין חומר לרוח, בין כמיהה לשלווה ובין שבירת מוסכמות לדרך המצופה מאישה דתיה.

באלבום הכולל עשרה שירים חוברת נרקיס ליוצרת צליל קליפי ככותבת המרכזית של שיריה, החיבור ההדוק בין השתיים מצליח להביא את האמת של נרקיס לכדי מילים. בחלקם של השירים השתיים חולקות את הכתיבה עצמה. כמו גם ההלחנה שבכמה מהשירים משתתף בתהליך גם המוזיקאי ליאור אברהמוב. כל השירים נעטפים בעבודת הפקה מוזיקלית משובחת של נדב ״נאבי״ אהרוני. האלבום הוא בעצם שיח של נרקיס אל מול עצמה ממש כמו מול האל בו היא מאמינה כשהשיח רצוף בתחינותיה לעזרה בכל המכשולים שניצבים בדרכה. זהו האלבום הכי שלם של נרקיס, על פי דבריה אותם תמצאו בהמשך, אלבום שאמור להכניס את המאזינים והמאזינות היישר אל תוך חייה של נרקיס.

הסנונית הראשונה בדרך לאלבום

הסנונית הראשונה שיצאה מהאלבום עוד בטרם הבשיל סופית הוא השיר – "הבלדה למחכות" שיצא כסינגל לפני ארבעה חודשים בתזמון מצמרר עם המערכה הצבאית שנפלה עלינו מאז אותה שבת שחורה 7.10. שיר שהוא תפילה לשובם של הלוחמים בשלום.

כך נרקיס אמרה עם יציאת השיר – "הבלדה למחכות מאז ה-07/10/23 הארור הפך להיות לא רק שלי אלא של כל המחכות הוא שייך לאמהות שמחכות לחייל שיישוב מהקרב לנשים שאבדו את אהבת חייהן במלחמה לבנות זוג שרק היו צריכות להתחתן ולא… וכל אלו שישנות לבד בלילה ואין להם על מי להישען… יהיה רצון שהשיר הזה יתן מעט נחמה בימים כאלו"

הווידאו קליפים

את יציאתו של האלבום מלווים שלושה ווידאו קליפים שביים איתמר לידר, אשר צולמו בהאנגר ענק בפולין, המציגים את יכולותיה של נרקיס כפרפורמרית ענקית ועוצמתית. הקונספט של הופעה מלפני מסך בגובה 12 מטר אך עם חלל ריק מאדם, הוא משל על האדם הקטן מול האלוקות, ועל הפרופורציות החדשות שנוצרו בעקבות המלחמה.

מילה מנרקיס

כשתאריך יציאת האלבום הלך והתקרב, החלה נרקיס לשחרר אמירות לקהל המאזינים והמאזינות שלה כשהיא מלאה בסערת רגשות טבעית, כך לפני כשבוע היא כתבה לקהל בחשבון האינסטגרם שלה – "בכל יום שישי בערב (כמעט) אני הולכת לאמא לארוחת שישי. זה נוח, היא גרה מטר ממני, ועדיף שפחות אבשל ויותר אעשה מוזיקה… ודווקא בהליכה הזו, של בסך הכל כמה מטרים, קר לי מהעייפות של כל השבוע, ומזה שאני צועדת את השביל הזה כבר הרבה זמן מבלי שמישהו יחזיק לי את היד (אל …. , אני אישה מאושרת רוב הזמן). ובחודשים האחרונים נוספת לה גם הדאגה לשלום החטופים, והמשפחות שלהם, ומחשבות על מה יהיה במדינה, ומה התפקיד של תרבות ומוזיקה ברגעים כאלה. ולתוך הדיסוננס של החיים המורכבים שלנו בארץ, אני משיקה אלבום חדש, שיצא ב 26/3 בעזרת השם. את רוב החומרים כתבתי לפני השבעה באוקטובר אבל אין כמעט פזמון שלא קשור איכשהו לזמן שלנו. אנחנו מורכבים אנחנו לגו אנושי. בפרט אני, אישה דתיה באמצע העולם, שרוצה את הכל מהכל שלפעמים לבד לי ולפעמים טוב איך שאני…
אני אמא לשני בנים, חוזרת בתשובה, יוצאת יחידה קרבית, אוהבת מסיבות, חולה על השבת, פעם אני בטוב עם אלוהים ופעם הוא מסתתר לי. ככה זה, לגו אנושי, כמו כולנו. ארזתי את הכל לכדי אלבום, כנראה הכי חשוב ומורכב אבל גם שלם שלי אי פעם. אלבום שיכניס אתכם לחיים שלי ויהפוך אתכם לחלק מהם. ואני כותבת פה מראש, החיים שלי הם חתיכת מסע אבל אם זה אתכם ,אני מסודרת בחיים. אוהבת אתכם מאוד ותודה לקב״ה שאנחנו עוברים את זה יחד. בשם ה׳ נעשה ונצליח 🙏🏼"

לפני כמה ימים שוב לא התאפקה נרקיס וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה, כולה בהתרגשות – "תכף יוצא האלבום השלישי שלי, וזה מרגיש כמו בהתחלה, עם המון סימני שאלה. אני עדיין בהתרגשות גדולה (הבטן מתהפכת), החיפושים לא נפסקים, עדיין מחפשת אישורים, מזו שחיה בתוכי, רוצה להגיד לה שהיא ממש בסדר – אפילו שהיא כל כך נגד כיון התנועה… אני עדיין תוהה איך זה יתקבל, אבל בדבר אחד אני בטוחה: לא חסכתי מכם כלום, מה ששלי – אצלכם. והאמת שתמיד איכשהו אני מגלה, שמה שחי אצלכם – זה גם מה שקורה בתוכי. וזה הכח של המוזיקה… בקיצור אכלתי את הראס, מתה שתשמעו כבר, ושנצרח את השירים יחד. 26/3 נפגשים עם הלב❤️"

כך נרקיס הבוקר עם יציאת האלבום החדש – ״באלבום הזה אני עושה תשובה מול עצמי, מתוך הבנה שהדרך חשובה. אין לי ולא תהיינה לי תשובות חותכות להכל, אבל אני בשאיפה תמיד להתפתחות אישית ולהתבוננות עמוקה על החיים. ואני מאמינה שאני צועדת אותה בשביל עוד רבים כמוני״.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא