כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הסטנדרטים של אולארצ'יק והצוללת הצהובה

מופע במסגרת ליין "לא סטנדרטים" – מפגשי ג'אז עם זמרים נבחרים. אנסמבל הצוללת הצהובה מארח את אלון אולארצ'יקמועדון האזור, שישי צהריים, 05.09.2014. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

אלון אולארצ'יק, מפגשים בג'אז, האזור. צילום: יובל אראל
אלון אולארצ'יק, מפגשים בג'אז, האזור. צילום: יובל אראל

אלון אולארצ'יק הוא שם מוכר ומכובד בקרב ציבור חובבי המוזיקה, כוורת ואף מילה נוספת, אולם ברור שיש הרבה מילים נוספות, השזורות בהרבה מאוד שירים שכתב והלחין. המילים הללו נוגעות בימים שאחרי כוורת, אמצע שנות השבעים, אולארצ'יק טס לברקליי ולומד ג'אז, תחום מוזיקלי המעניין, מאתגר ומעסיק אותו בניכר עשור תמים. בין לבין הוא משחרר שירים שכבר הוטמעו בפס הקול הישראלי כ"בא לשכונה בחור חדש" ו"היא הולכת בדרכים", גם אלבומים מגוונים ושולח ידו בפרוייקטים מוזיקליים רבים.

אצ'ה בר, מהצוללת לאזור. צילום: יובל אראל
אצ'ה בר, מהצוללת לאזור. צילום: יובל אראל

אצ'ה בר, חובב ג'אז וגיטריסט מגיע מירושלים, נמנה על הצוות המנהל את "הצוללת הצהובה", המענה הירושלמי הנכון למועדוני ההופעות של העיר העברית הראשונה, הוא לוקח את היצר המוזיקלי ומחבר אותו לקבוצת נגנים תחת הטייטל "אנסמבל הצוללת הצהובה", הרכב מוזיקלי הנע במחוזות הג'אז, המבצע יצירות מקוריות במקצבים מגוונים ובעיבודים מוסיקליים אקלקטיים, המייצגים גישות וזרמים שונים בג'אז העכשווי. מה שנקרה בפי העמך "סוגה עלית"…

במסגרת פרוייקט עכשווי יוזמים חברי האנסמבל – תומר בר (הבן של אצ'ה…) – קלידים, אצ'ה בר – גיטרה, ירון מוהר – סקסופונים, יוראי אורון – בס ויקי לוי – תופים, ליין הופעות "לא סטנדרטים" במסגרתן יערכו מפגשים בלתי שגרתיים בין הרכב הג'אז לזמרים יוצרים מהשורה הראשונה מתחומים מוזיקליים שונים על מנת ליצור עיבודים מרתקים לשירים המוכרים משני הצדדים, תוך הגדרה מחדש של הז'אנר לכדי יצירה חדשה ומאתגרת.

התוכנית מדברת על ארבעה מפגשים, אחת לחודש, כל אחד מהמפגשים יתקיים הן בירושלים ב"צוללת" עצמה והן בתל אביב ב"האזור", המועדון הכי מתאים בשפלה למפגשים אקלקטיים שכאלו.

אנסמבל הצוללת הצהובה באזור. צילום: יובל אראל
אנסמבל הצוללת הצהובה באזור. צילום: יובל אראל

אמול, שישי, צהריים, התקיים המפגש הראשון, אלון אולארצ'יק והאנסמבל מלאו את חללו של מועדון האזור בצלילים המחברים את שיריו המוכרים של אלון עם השפה של עולם הג'אז (סוגה עלית אמרתי כבר?..), באווירה נינוחה עם קהל הרובץ על ספות הקורדרוי והקרטון מסביב לבימה המוצבת במרכז החלל, הנגנים מפוזרים במעגל הנותן דו קיום וחיות אחרת למושג "קהל להקה מוזיקה חוויה", גם משיריו של אולארצ'יק לצד קטעים קלאסיים (קלאסי וג'אז? אה אה אה…) מהחומרים שהאנסמבל מנגן ועד עיבוד מרתק בהדרן לאחד משירי סיפורי סדרת הספרים "איתמר מטייל על הקירות" – "לא קוראים לי רוצקי פרוצקי".

תכלס, מפגש מוזיקלי מצויין למי שמחפש את הערך המוסף המוזיקלי במפגש בין תחומים עם אנשים האוהבים את הנגנים ואפילו יודעים איך לעשות זאת נכון, אלון אולארצ'יק כזמר ג'אז חופשי הוא עניין חווייתי, אם תספיקו הערב הוא חוזר על הסשן בצוללת הצהובה, ירושלים.

בקטנה – שלמה גרוניך, אפרת גוש ואבישי כהן (חצוצרה) הם האמנים הנוספים שישתלבו במהלך המפגשים הבאים, תל אביב – האזור, ירושלים – הצוללת.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

ווידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא