כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מחזות זמר בתאטרון
כולל וידאו

המחזמר הפרח בגני הוא חגיגה מוזיקלית

המחזמר "הפרח בגני" על חייו ושירתו של הזמר זהר ארגוב הוא חגיגה מוזיקלית בהשתתפות הקהל לצד סיפור עלילה המסתיימת עם הרבה עצב וסבל, היינו שם

את זהר ארגוב כזמר מבצע אין כמעט איש בארץ שלא מכיר, אפילו כאלו שמפאת גילם הם צעירים יותר מפרק הזמן שעבר מאז שהוא שם קץ לחייו ועד עתה…

אין ספק כי השירים שזהר ארגוב ביצע במהלך הקריירה הקצרה יחסית שלו הפכו עוד בחייו לאבני דרך בשדות הפזמונאות הישראלית. המוזיקה המזרחית שהטביעה את צבעיה עמוק בזמר הישראלי והפכה משביל צדדי ומנודה על ידי הממסד למרכז העולה ופורח.

סיפור חייו של ארגוב החל מימיו כפועל שיפוצים ועד הפריחה הגדולה מעל בימת הפסטיבלים ששודרו בערוץ הטלוויזיה היחידי ששלט בשנות השבעים, דרך התמכרות הנוראה למוות הלבן – ההרואין, אופיום וקוקאין שהובילה להידרדרות טוטלית נפשית ופיזית ועד הרגע הכי נמוך שלו בו שם קץ לחייו מותיר את להיטיו הגדולים כסימני דרך לבאים אחריו בסצנת המוזיקה הימתיכונית להיטי ענק שכולם שאפו לבצע בעצמם – זוכרים את הביצוע של נינט טייב לשיר "ים של דמעות" בחוף ניצנים?….

אין זו הפעם הראשונה שסיפור חייו של אחד הזמרים והמבצעים האהובים בארץ הופך ללהיט בימתי, בשנות התשעים יצא לבתי הקולנוע הסרט "זהר" העוקב אחר סיפור חייו בכיכובו של השחקן שאול מזרחי.

בשנה האחרונה עלה לבמות התיאטראות המחזמר "הפרח בגני" שנכתב ובוים בידי גדי צדקה מנהל התיאטרון העברי. המחזמר מבקש להביא אל הבמה את סיפור החיים של ארגוב המנוח לצד ביצועים חיים של שורה מלהיטי הענק שלו. לתפקיד הראשי שובץ הזמר והיוצר בר צברי שכבר הוכיח כי הוא זמר מבצע בעל כישרון רב לצד משחק בסדרות טלוויזיה מוזיקליות כ"מנגן ושר" בעקבות סיפור חייו של זמר מזרחי צעיר, צברי גם שובץ לאחד התפקידים במחזמר "זה אני" המבוסס על שיריו של אייל גולן.

אמש הגענו להיכל התרבות בפתח תקווה כדי לחוות את הצגת המחזמר החדש ועל כך תודה להנהלת ההיכל שאירחה אותנו באולם המלא עד אפס מקום.

בר צברי בתפקיד זהר ארגוב. צילום יובל אראל
בר צברי בתפקיד זהר ארגוב. צילום יובל אראל
בר צברי בתפקיד ארגוב בכלא. צילום יובל אראל
בר צברי בתפקיד ארגוב בכלא. צילום יובל אראל
בר צברי וקובי מאור - זהר והאמרגן. צילום יובל אראל
בר צברי וקובי מאור – זהר והאמרגן. צילום יובל אראל

האמת, בר צברי מצליח להעביר את דמותו של זהר ארגוב בצורה מצוינת ובכניסה לכל הדמויות שארגוב היה בימי חייו, החל מההתחלה כזמר צעיר בתחילת דרכו, דרך התהילה ועד הסוף המר. אמנם במהלך המחזמר מצטרפות דמויות נוספות למסלול חייו ויצירתו של ארגוב – צברי, אולם הן משניות מאוד בסיפור המחזמר, החל מדמותה של אשתו – גרושתו בגילומה של ניצן אשל המצוינת שאף מקבלת גם הזדמנות לבצע ממספר שיריו של ארגוב, דרך האמרגן שליווה אותו המגולם בידי קובי מאור, לטעמי התפקיד לא באמת תואם לדמות האמיתית, מאיר טולדנו בתפקיד סמי חברו מימי העבודה בשיפוצים בשכונת שיכון המזרח, ניר סעדון המגלם הן את דמות השוטר (שבמציאות היה בעלה השני של גרושתו של ארגוב) והן את המלביש הגיי, שלומי יפרח בדמות סוחר הסמים המוביל את ארגוב למדרון החיים. לצד הרקדניות מור, עמית ונחמה הנוטלות חלק במחזמר וחשוב לציין את שלושת הזמרות ליבי פנקר (שהתבלטה לפני שנתיים בביצוע מצוין לשיר "הפרח בגני" בריאליטי "הכוכב הבא") , ג'ולייטה ודנה לפידות שמבחינתי מגלמות את הנשמה שמתעתעת בראשו של ארגוב, הצד הטוב והצד הרע שבה.

בר צברי בתפקיד ארגוב המכור לסמים קשים. צילום יובל אראל
בר צברי בתפקיד ארגוב המכור לסמים קשים. צילום יובל אראל
בר צברי ושחקני המחמזר. צילום יובל אראל
בר צברי ושחקני המחזמר. צילום יובל אראל
בר צברי ואביו כשהתבשרו על לידת הבן והנכד מעל הבמה. צילום יובל אראל
בר צברי ואביו כשהתבשרו על לידת הבן והנכד מעל הבמה. צילום יובל אראל

אולם מעל לכל העלילה והשחקנים, הרגעים הכי נכונים במחזמר היו בעצם הרגעים בהם הקהל הוכיח כי רוחו ושירתו של זהר ארגוב קיימים וחזקים ומושרשים כאילו ולא הלך לעולמו לפני 35 שנה. כזה היה הרגע בו מבוצע שיר הנושא של המחזמר "הפרח בגני", שנכתב בידי אביהו מדינה והולחן במשותף עם בן מוש, בסצנה המשחזרת אחד לאחד את התיעוד שנותר לנו מהביצוע המקורי בפסטיבל הזמר המזרחי "דרור – למנצח שיר מזמור" באביב 1982. היה זה רגע, בעצם כמו בכל השירים שבר ביצע מעל הבמה, בהם הקהל הצטרף לשירה כאילו ואין מדובר בהצגה אלא במופע, זו הייתה הצבעת האהבה הכי ישירה ואמיתית של הקהל לדמות שהפכה למיתולוגית בעולם המוזיקה.

לסיום, אם אתם.ן מהא.נשים שאוהבים.ות את שיריו של זהר ארגוב המחזמר הזה הוא בשבילכם.ן בין אם הכרתם את השירים עוד בימי חייו ואם גדלתם.ן עליהם כמיתוס שבוער בעצמות. ובהזדמנות נאחל מזל טוב לשחקן בר צברי שבישר לקהל בסיום המחזמר על הולדת ילדו הרביעי ממש במהלך ההצגה. מזל טוב אבאל'ה.
כאן כל התאריכים, האולמות והכרטיסים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא