כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

להקת פיקוד הצפון 1984 – עוד לא תמו כל פלאייך

בוגרי מחזור 1984 של להקת פיקוד הצפון בביצוע מחודש ועדכני לשיר שהפך לקלאסיקה "עוד לא תמו כל פלאייך" כפרויקט התרמה למען משפחות הנפגעים במערכה הצבאית.

תראו מה שרוח האחדות וההתנדבות עושה לעמישראל בימים הללו, גלגולו של שיר – במקור להקת פיקוד הצפון שנוסדה בשנת 1954 הייתה בעצם חיבור בין שני גופים תרבותיים שפעלו בצבא הצעיר – קבוצה של שחקנים מפיקוד הדרום ולהקת גולני. הלהקה פעלה באופן רצוף עד שלהי שנות השבעים עת הורה הרמטכ"ל דאז רפול המנוח לסיים את פעילות כלל הלהקות הצבאיות.

אולם בשנת 1983 ההרכב הוקם מחדש ויצא לדרך עם התוכנית האמנותית "קום והתהלך בארץ" על פי שירם של יורם טהר לב ויאיר קלינגר, להיט ענק נוסף ששובץ בתוכנית היה "עוד לא תמו כל פלאיך" שנכתב אף הוא בידי יורם טהר לב ואילו רמי קליינשטיין הלחינו, הסולנית בשיר הייתה הזמרת יסמין גמליאל. הלהקה הופיעה מאות פעמי ים באותה עת מול החיילים בארץ ובמוצבי צה"ל בלבנון במהלך המלחמה הראשונה שם,

מאז זכה השיר למספר ביצועים, ביניהם של רמי קליינשטיין בעצמו ובמסגרת דואט עם הזמר ישי לוי וכדואט עם יהורם גאון. גאון מצידו ביצע את השיר לפני שנתיים כפרויקט העלאת מודעות לגורלם של החיילים סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול שנחטפו בידי החמאס. השיר זכה לביצועים נוספים גם של הזמרים עומר אדם ואמיר דדון.

לפני שנה, עם לכתו מאתנו של הפזמונאי יורם טהר לב המנוח הפיק בנק הפועלים גרסה מחודשת לזכרו בה נטלו חלק הזמרים שלומי שבת, ירדנה ארזי, נרקיס ולירן דנינו

כעת, בעקבות אסון השבת השחורה 7 באוקטובר ופרוץ המערכה הצבאית נפגשו חברי הלהקה דאז – יסמין גמליאל, ענת סגל, ליז גנור (סיידר), אורנה מילר (צדוק), חגית גורלי, מרית מילשטיין (יפה), רונדה גולדן, יהודה אליאס ויוסי הדר ביוזמתו של פסנתרן הלהקה דאז אבי אלבוחר והקליטו גרסה עדכנית לשיר בעיבודו של אלבוחר במטרה לעורר ולנטוע תקווה לימים טובים יותר.

התמלוגים עבור זכויות ביצוע עיבוד והפקה של השיר יועברו למשפחות הנרצחים, החטופים ולתושבי עוטף עזה.

וכמובן שאי אפשר לסגור את האייטם הזה ללא הצצה אל הביצוע המקורי של הלהקה משנת 1984…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא