כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול מלחמה #14

אסופת שירים, קליפים ואלבומים שיצאו לאור בימים אלו, האזינו

סופשבוע חורפי, זה הזמן המדויק ליטול פסק זמן ולהטות אוזן לכמה שירים חדשים כמו גם אלבומים שיצאו בעת האחרונה, המלצות – תה חם, עוגיות פריכות, שקט בסלון או בחדר ופשוט האזנה, תענוג.

משי קלינשטיין – זה לא הזמן ללכת

את השיר ״זה לא הזמן ללכת״ כתבה והלחינה מורן דוד בהפקתו המוזיקלית של רון בקאל כשיר פרידה וגעגוע עבור ג'סיקה אלטר שאיבדה את בן זוגה בן שמעוני ז"ל במסיבה נובה ברעים באותה שבת שחורה 7.10. את השיר מבצעת משי קליינשטיין שהיכולות הווקליות שלה עוטפות את המילים והלחן במעטפת איכות.

כך משי קלינשטיין עם יציאת השיר החדש – "מאז השבת השחורה הלב שלנו לא מפסיק לדמם. בתקופה הקשה הזאת הדבר היחיד שנתן לי איזושהי נחמה זה כששרתי בבסיסים ,במלונות למפונים ,ללוחמים , ולמשפחות החטופים. השירה ביחד איתם נתנה לי דרך להוציא את הכאב החוצה ולחבק את הגיבורות והגיבורים האלו, שהקריבו ועדיין מקריבים כל כך הרבה למען המדינה האהובה שלנו."

בר צברי – תחכי לי אהובה

את השיר החדש – "תחכי לי אהובה" כתב והלחין בר צברי בהפקתו המוזיקלית של מתן דרור כאשר הוא מבקש לחבר בין שתי אהבות לדבריו לאדם, במקרה זה אהובה, ולעם או למדינה. גם בר כאמנים רבים הספיק להופיע בעשרות בסיסים מאז אותה שבת שחורה 7.10 ונפגש עם חיילים וחיילות רבים מילואימניקים וכוחות בטחון שונים, שעזבו הכול בכדי לשרת את המדינה שהם כל כך אוהבים ולא פעם נתקל בקושי ואף בכאב בין הרצון העז והמחויבות שלהם למדינה לבין האהובים שלהם שמחכים, מתקשים ודואגים להם בבית.

כך בר על השיר החדש – ״ארבעה חודשים שאני פוגש בכל פינה במדינה אנשים שעזבו הכול בשביל האהבה לארץ הזו. אני רואה את השליחות שלהם בעיניים את השייכות לאדמה הזו, כשהם מתרגשים, רוקדים ושרים איתנו. אני רואה לב פועם, שדוהר קדימה עד הסוף, אבל בתוך זה מסתתר געגוע אחר, געגוע תהומי הביתה, ורצון להרגיע את המשפחה שבסוף יהיה בסדר. געגוע לאהובה שנלחמת במאבק אדיר משלה, לנהל שפיות ושיגרה בתוך הכאוס שאנחנו חיים בו, עם חרדה על היקר מכל, בציפייה ענקית, עד שיחזור. אני יכול להגיד לכם בוודאות שאתם, אלו שמחכים בבית, אתם האור שזוהר לכל החיילים שלנו בלב בכל רגע, עד שיבואו הביתה. מתפלל שכולם שיחזרו בשלום״

 

ראם בקאל – עד שניפגש בחלומות

את השיר "עד שניפגש בחלומות" כתב והלחין ראם בקאל בהפקתו המוזיקלית של אחיו רון בקאל. השיר החדש הנו הסנונית הראשונה מתוך אלבום חדש "הנשמה שלי" עליו הוא עובד בימים אלו וישלב אפרו ביט לצד טקסטים אישיים יותר. כך גם השיר החדש עוסק בתכל'ס במחשבות וחלומות של ראם.

כך ראם על השיר החדש עם צאתו לאור – "בזמן שאנחנו חולמים אין בנו את המודעות להבין שמדובר בחלום, בחודשים האחרונים, כולנו מרגישים שהתעוררנו מחלום, למציאות שלא רצינו לדמיין אותה. ומה המטרה של המוזיקה בעיניי? להצליח לכמה דקות לצאת מתוך עצמנו ולהתנחם במציאות אחרת, ממש כמו בחלום טוב, שיר האהבה הזה נכתב כתפילה למחר טוב יותר, כדי לזכור שיש גם חלומות טובים“.

סגיב כהן ואביבה אבידן – גיבור של מלחמה

את מילות השיר "גיבור של מלחמה כתב שלום אפל אשר הלחינו יחד עם סגיב כהן ובן שופן שהפיקו מוזיקלית. השיר עוסק בתפילתם של הורים השולחים את בנם למלחמה ביודעין שהוא עלול להיהרג. הזמרת אביבה אבידן חוברת כאן אל סגיב כהן לדואט מרגש.

כך סגיב כהן על השיר – "המתח הבלתי נסבל והדיסוננס המטורף של הורים שחינכו לציונות והקרבה והנה הם צריכים לשלוח את היקר להם מכל למלחמה הכי צודקת על קיומנו, מלחמת אין ברירה שלא בחרנו בה. הפחד ממה שיקרה והאכזבה ממה שקרה מתכנסים לכדי תפילת תחנונים לאל שישמור לנו על היקר מכל, מיטב בנינו ובנותינו, גיבורי המלחמה".

וכך אביבה אבידן החיבור המוזיקלי והשיר החדש – "מספר ימים לפני הטבח הנורא התראיינתי בכלי התקשורת על מלחמת יום כיפור שהרבה קווים משיקים בינה לבין המלחמה הנוכחית שבה הופתענו כולנו. כאם, מאוד קשה לחשוב על המשפחות שנאלצות לשלוח את בניהם ובנותיהן למלחמה ולהתמודד עם חוסר הוודאות לצד הסיכוי לקבל את ההודעה המרה מכל. בימים הקשים של המלחמה, כשכולנו עוד מוכים באבל וייגון קיבלתי טלפון מהמוסיקאי סגיב כהן שהציע לי את השיר. לכל מלחמה יש את השירים שלה ובטקסט הזה, כבר באולפן, מיד עם הטייק הראשון הייתה התרגשות עצומה והבנו שמשהו גדול קורה, שזה חייב להיות דואט."

בימים אלו מארח סגיב כהן את אביבה אבידן במופע- "סלסולי פעמונים", הנה התאריכים והמיקומים – 6‪.3 פרנדס בית יד לבנים אשדוד, 11‪.3 פרנדס יהוד, 12‪.3 פרנדס טבריה.‪

מרגי – Cry

שירו החדש של יהונתן מרגי, או מרגי בשבילכם.ן שנכתב ידו והולחן במשותף עם ברנדין ברנט ודור דניאל – "Cry" הוא בעצם בלדת פסנתר, בה מתאר מרגי את החשיבות של היכולת להיות חשוף ופגיע מול היקרים לנו. הבלדה משלבת לחן מתוך השיר Goodbye Yellow Brick Road של אלטון ג'ון, לאחר שאלטון בעצמו נתן למרגי את ברכתו להשתמש בה, מהלך מרגש ונדיר מאוד. את השיר הפיק מרגי מוזיקלית, יחד עם חבריו איתי חרובי ויונתן לינב. השיר מהווה את הסנונית הראשונה מתוך אלבום בינלאומי חדש של יהונתן בתצורת EP בשם Shadows of Blue.

כך יהונתן מרגי על השיר החדש – "בחרתי בCry להיות השיר הראשון שיוצא מהאלבום בגלל החיבור שיש לו עם התחושות שלי בתקופה האחרונה. בשבילי השיר הזה הוא יותר ממוזיקה, הוא הזמנה לכל אחד לחיות חיים ללא חומות, ללא עכבות, חיים שלצד רגעי האושר כוללים גם רגעים של בכי. במיוחד בתקופה הזאת בה כולנו מתמודדים עם טראומה גדולה וחרדות יום יומיות ליקרים לנו, הבכי בלתי נמנע… השיר נכתב על היכולת להיות פגיע בפני האנשים שאתה אוהב, ועל היכולת לייצר עבורם את הסביבה הנוחה להיות פגיעים גם כן. והרי בכי הוא הרמה הגבוהה ביותר של פתיחות ואינטימיות בין אנשים…"Cry" מתייחס לתחושות האלו, למסע שלנו בדרך לשבירת החומות שאנחנו מציבים אל מול הקרובים לנו והיכולת לחוש פגיעות בפני היקרים לנו."

יושי – תזכורת לעצמי

אלבומו החדש והשני של יוחאי בלום, "יושי" בשבילכם.ן, "תזכורת לעצמי" הוא בעצם החומרים שכולנו צריכים בעת הזו, משהו מנחם שכזה. 13 שירים שנכתבו והולחנו על ידו כאשר בחלקם הוא משתף פעולה בהלחנה והפקה עם האמנים יהודה פוליקר וקרולינה. שיריו של יושי מזכירים בהאזנה ראשונה חומרים וותיקים ומוכרים, זהו פרי ההשפעה ננסכת על יצירתו המושפעת משירי ארץ ישראל הישנה והטובה לצד קלאסיקות העומדות בעינן עד היום. הייתי מעז ואומר כי רוח יוני רכטרית נושבת במפרשי השירים של יושי.

כך יושי על האלבום החדש – "האלבום הזה הוא תזכורת לעצמי. השירים האלה מזכירים לי מי אני. כתבתי אותם כדי שיזכירו לי. הקלטתי בטלפון כל הזמן תזכורות, שורות, מנגינות. כשאני הולך ברחוב, כשהילדים עלי, כשאני לפני הופעה, וכשאני מדבר חלש כדי לא להעיר את כולם. בסוף הוצאתי מהטלפון את כל התזכורות, וגיליתי שיש לי אלבום. הוא כבר נכתב. ואז הגיעה המלחמה … חלק מהשירים נראו לי מעולם אחר. אז גנזתי אותם. אולי יחכו לעולם חדש, אולי לא. והקלטות חדשות בטלפון. ואני רוצה את החיים שלי בחזרה. ואני רוצה שכולם יחזרו הביתה. עכשיו. ואני פוגש אותם, האנשים החזקים המרגשים, המפעימים, בכל רחבי הארץ. מפונים, ומשפחות שכולות, וסיפורי גבורה, ומשפחות חטופים. והם מזכירים לי. הם מזכירים לי מהי מוזיקה בחיים שלנו. הם מזכירים לי שמילים שבאות על מנגינה, זה הדבר הראשון, הבסיסי, זה כמו מים לשתייה. והם מזכירים לי עבור מה הכל. עבור מי הכל. תזכורת לעצמי. מתרגש מאוד שהוא בחוץ. אולי סוף סוף אפסיק לשכוח".

בעקבות יציאת האלבום יקיים יושי סבב הופעות – 11 באפריל צוללת צהובה ירושלים, 16 באפריל בזאפה הרצליה (השקה), 7 במאי זאפנ חיפה.

יובל דיין – ניגונים

אלבומה החדש של הזמרת והיוצרת יובל דיין כולל שבעה עיבודים חדשים לפיוטים, פסוקים מהמקורות שכבר הפכו למעשה לנחת הכלל. אל יובל שמצאה מזור באמונה חברו המפיק המוזיקלי פטריק סבג ומספר מלחינים ביניהם קליין יואל, גרוס שעייה, וובר פנחס, ברוך לוין, גבריאל חסון, אברהם ברייער ועוד

כך יובל על האלבום החדש – "בשבעה באוקטובר האדמה של כולנו נשמטה תחת הרגליים. המקום שהיה הכי מוגן ושמור, נפרץ בקלות מחרידה והותיר את כולנו משותקים. כשמקומות נפרצים אוטומטית מתחילה אצלי תנועה לשמור, להגן ולכסות להתבונן על השורש. על הנקודה הזו שלא נמחקת לעולם. קודם כל לסגור את הפתח ולחזור לנקודה הכי יציבה שקיימת, והיא עצם היותי יהודייה. ככל שהאנטישמיות הולכת וגוברת בעולם, היהדות שבי מתחזקת. הרצון שלי להגיב כמוזיקאית הכניס אותי לאולפן לשלושה שבועות ביחד עם המפיק פטריק סבג, ויחד ליקטנו את שירי היהדות שהכי מדברים לליבי, בתקווה שידברו גם אל שלכם. אני מרגישה שחזית הלחימה שלי היא על הרוח ועל האמונה. על המשותף שביננו. גאה ומתרגשת להשמיע את הזווית הנשית לניגונים האלה, ומאחלת לכולנו להרגיש בבית עם היהדות שלנו ולהתפאר בה. רק ביחד ננצח."

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא