כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

קבלת השבת עם חברי הפרויקט של רביבו

חברי הפרויקט של רביבו חוזרים למסורת מופעי קבלת השבת, היינו שם

זה כבר הפך למסורת – האביב מגיע ואיתו מופע קבלת השבת של חברי הפרויקט של רביבו! המלחין המעבד המוזיקלי רביב בן מנחם, אחיו ניר בן מנחם וחברם הקרוב אלירן צור. כמו תמיד הכל עפ"י המתכון הסודי – מוזיקה טובה, שמח, אווירה אש, שמש, נמל תל אביב, אוכל, אלכוהול, חברים ומשפחה.

חברי הפרויקט של רביבו, פרויקט המחרוזות הנוסטלגיות, שהפך בשנים האחרונות להצלחה מסחררת ולתופעה תרבותית חדשה, מציינים 12 שנות פעילות מוצלחות במהלכן נתנו למוסיקה הישראלית הישנה והטובה מקום של כבוד וגרמו לה להרים ראש ולהדביק גם קהל צעיר, שהתאהב במוזיקה הישראלית – ים תיכונית.

בארבעת החודשים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, הפיצו חברי הפרויקט את משנתם – שמחה ואהבת חינם בהופעות שקיימו בפני אלפי חיילים, פצועים ומפונים, שהיוו מבחינתם שליחות.

קבלת השבת עניין של מסורת

מופע קבלת השבת של הפרויקט של רביבו, זוכה בשנים האחרונות להצלחה מסחררת והפך מסורת ותופעה תרבותית. מידי שנה צופים במופע כ-50,000 איש! ליוטיוב העלו כעת את "יום השישי" קליפ יפהפה לצד אלבום הקלטות מההופעות שלהם.

צהרי שישי חמימים בנמל תל אביב וכבר בכניסה להאנגר 11 נכנסים לקבלת השבת עם עמדת מרצנדייז' מגניבה ביותר עם חולצות ("לכל שבת יש קבלת שבת", "לכה דודי לקראת כלה"), סט יום השישי (חלה, פמוטים, נרות ויין קידוש) ועוד. וצעד נוסף לאולם הענקי מקרין מראה לבבי ומשמח של טברנה אחת ענקית ורחבה עם מאות שולחנות, גם בלונים. ברים למכירת שתיה ואלכוהול ותפריט יחודי לארוע (קציצות דגים, שניצל בחלה, כרובית מטוגנת ועוד) כי אם כבר אז בגדול. המעטפת הייחודית לקונספט מורגשת גם עם המוזיקה היוונית שמנעימה ומחממת אותנו טרם תחילת המופע.

זוכרים ומקדישים

הפרויקט פתחו בשיא הרגש עם ביצוע לשיר "אבא" (הנוסטלגי של אבי טולדנו) לזכרו של רבש"ץ קיבוץ בארי, אריק קראוניק ז"ל שנהרג בשבת הארורה של השבעה באוקטובר בעת שנלחם במחבלים שפרצו לקיבוץ, היה פוקד את הופעותיהם בהתמדה. אלמנתו וילדיו הם אורחי הכבוד במופע. "את משפחת קראוניק זכינו לפגוש במספר הופעות שלנו. הם היו תמצית ארץ ישראל היפה. סיגל מגיעה מפרדס כץ ואריק בן קיבוץ בארי, השילוב הכי ישראלי שיש. לדעת שזכינו לשמח את אריק בחייו זאת היתה זכות עבור שלושתנו. אריק ז"ל הוא אדם של נתינה. השראה וגיבור ישראל". כאשר המשפחה מתרגשים עד דמעות (ממש בסמוך אלינו), אי אפשר שלא היה להתפרץ בבכי עם המילים ברקע: "אבא, אבא תישאר אבא, אבא אל תלך אבא בוא אלי מהר אבא, אבא'לה". נרגעים מעט עם "אני שר לך את השיר מתוך הנשמה. בדמעות כתבתי לך מילה ועוד מילה" וליסה ליסה (עוזי חיטמן) שתעצור את הדמעות ודי לבכות. חוזרים לשירים הכי הכי יפים/ הקלאסיקות של הזמר המזרחי הים תיכוני.

קלאסיקות ים תיכוניות

כעת עולה פלאשבק לזוהר ארגוב.." עינייך החומות המזכירות לי את החלומות על אותם ימים יפים ושקטים על חיוכים ומבטים יפים שמראשי הם לא חולפים". נוסטלגיה מתוקה מהתקופות הכי יפות. התמימות והילדות, הנאיביות המתוקה. "אנא אלי, האר נא דרכי, עזרני נא כי שב אני שב אל אדמתי." (אביהו מדינה) ומעלים הילוך עם להיט נוסף של מדינה "תן לזמן ללכת תחלוף גם השלכת ותשוב תראה אביב חדש שמח לקראתך". שניה רגע..רגע נאות. כן, אותי זורק ישר לגיל 7-8 כאשר השנה היא 1984 וחיים משה הוא ללא ספק בכלל הכוכב הכי חם בישראל. ככה זה שהשירים הכי יפים של פעם נעוצים לנו בראש ומעלים תמונה נוסטלגית המשקפת את הימים ההם. גדלנו אמנם אך השירים הללו ישארו לנצח כפס הקל הכי מיוחד שלנו. פה זה גם תמונה יחודית בחסות הפרויקט כאשר משפחות רבות וצעירים/ מבוגרים שואגים מילה במילה. מוזיקה שעוברת מדור לדור. מבית אבא.

רביב מכריז כי "זה הזמן להרים כוסית ולחגוג לחיים. לחייכם. חג שמח". "תני חיבוק, ילדונת, נשיקה וכתובת קול צחוקך אני שומע, כבר מתגעגע" (יואב יצחק). ונזכרים פתאום בג'קי מקייטן והקליפ המצחיק שהיה עם חנה לסלאו כי "מספיק עם זה ודי, איתי זה לא כדאי קיבלתי כבר ממך לחץ דם גבוה שיגעת אותי כל כך עם העינטוז שלך". המסיבה של הפרויקט של רביבו נותנת הכל מהכל. להיט רודף להיט. כל שיר חזק יותר מקודמו וחיד איתם צפים הזכרונות. הימים היפים ! הלכנו אל לשכת העבודה (ג'ו עמר) ונזכרנו בזוהר המלך עם "כבר עברו השנים אך אזכור הימים עת היינו אוהבים" (מדינה).

יש תקליט!

אלירן, ניר ורביב אוחזים בתקליט (אם כבר חוזרים לאייטיז) ומבשרים על הוצאת קבלת שבת תקליט עם ויניל בצבע זהב מהדורה מוגבלת שיצא לאור ב31.5.24 (קבלת השבת שלהם הבאה בהאנגר 11). ו..הגיע הזמן אומרת אימי הכל כבר מוכן ללכת למורי (דקלון). חברי ההרכב מתעטפים בדגלי ישראל ופוצחים במחרוזת ישראל "אל תירא ישראל אל תירא". ולא מפסיקים לרגע. "הו מה יפה את חלומותי הם רק שלך עוד יום יבוא הולה תהיי בין זרועותי לעולמים." (מדינה). "אוי אלוהים ענה ענה לתפילתי, מתי יגמר הסבל שלי". מחרוזת אל תוך מחרוזת והקהל בטירוף ובצדק. "עוד יום יבוא ונשתה יחדיו לחיים בעיר ציון היפה ירושלים", "באתי לעולם לא שאלו את פי מה אבקש ומה חפץ לבי באתי לעולם וכבר הכל קיים וכמו כולם אני רק בן אדם" (מדינה).

אין. אין על השירים של פעם. הקצב עולה עוד יותר עם מחרוזת חביבי יעני ויאללה יאללה יאללה יאללה. יניב לוגסי מפציץ על הדרבוקה ונותן בראש. וכמה מתאים עכשיו להפציץ את ההאנגר עם "שולחן פתחנו וגם התענגנו חיים משוגעים הראש סבבה בלי אמא בלי אבא.." ועופרה אח יא עופרה מה עשית לי", "סוכר יא סוכר בסבוסה". ולא שוכחים לרגע.."שהחטופים יחזרו אמן ובמהרה. לחיים. לחייכם". אמרנו קבלת שבת? וזה אכן כך. בשלב מסוים מניחים שלישיית הזמרים כיפות על הראש, מרימים ומברכים על כוס יין, מה שפותח את מחרוזות פיוטיי השבת הישר מבית אבא. השבת כבר תכף נכנסת ועם תינוק קטנטן וחמוד שהובא אליהם מהקהל נכנסים למחרוזת הסיום של קבלת השבת: " עָזְרֵנִי אֵל חַי לְהַכְנִיעַ אֶת יֵצֶר הַמְפַתֶּה הַמֵּרִיעַ מִבִּלְתְּךָ אֵין מוֹשִיעַ לְהוֹשִׁיעֵנִי" ו" שָׁלוֹם לְךָ דּוֹדִי הַצַּח וְהָאַדְמוֹן שָׁלוֹם לְךָ מֵאֵת רַקָּה כְמוֹ רִמּוֹן", "לכה דודי לקראת כלה פני שבת נקבלה".

ואם כבר לתת למסיבה הלוהטת להתעלות עוד יותר בסיום היו גם "רונה שלי יא רונה" ו"עיני זלגו דמעות של אושר חיי היו ימים של בוסר" (צלצולי פעמונים) ושירו של שפשף ("ואם רק נסתכל אם לא נבהל ונראה לעולם שביחד כולם אז יחד כן ללכת יחד כן ללכת יחד אל האור") (מאיר בנאי).

כולם כבר יודעים שקבלת שבת זה הפרויקט של רביבו. זוהי מעטפת חמימה לבבית של זכרונות עם השירים הכי הכי יפים. טברנה ענקית של חפלה הכי מושקעת שיש. בטוב טעם. כולם יודעים איך זה מתחיל…אף אחד לא יודע איך זה ייגמר! מסע בזמן. תענוג לנפש וכמה שהיינו זקוקים לאתנחתא הזו. שעתיים מופלאות שכולם על הרגליים ולא נחים לרגע, רוקדים ושרים (בצרחות).

המופע מצליח לחבר צעירים ומבוגרים, דתיים, מסורתיים וחילוניים, למוזיקה שכולם אוהבים. לא כדאי לכם לפספס חוויה שכזו. ונאמר שבת שלום חברים.

ההופעות הבאות של הפרויקט:

26 באפריל בשעה 13:30 במשכן לאומנויות הבמה באשדוד (במסגרת פסטיבל תור הזהב עם האורח יואב יצחק.

31 במאי בשעה 14:00 בהאנגר 11 ת"א.

14 ביוני בשעה 14:00 בהאנגר 11 ת"א.

כרטיסים זמינים כאן https://2207.kupat.co.il/show/revivoproject

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא