כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

מחוות ג'אז לטיני בחודש מרץ

מועדון גריי תל אביב יארח צמד הופעות המוקדשות לצלילי הג'אז הלטיני שיצרו דיזי גילספי והוראס סילבר, כל הפרטים

קהיליית הג'אז החברתי בהפקתו של ברק וייס מכריזה על שתי הופעות חד פעמיות אשר יוקדשו לצלילי הג'אז הלטיני, הלוהט, השמח והמרקיד של שני ענקי ג'אז – דיזי גילספי והוראס סילבר! צמד ההופעות יתקיימו בזו אחר זו בתאריך 25 במרץ במועדון גריי בתל אביב. אולם קודם אתם מוזמנים לדאבל שואו נוסף, כל הפרטים לפניכם.ן.

גילספי וסילבר

ההופעה הראשונה בערב: The Latin Side of DIZZZY GILLESPIE: השישייה תנגן את קטעי האפרו-קובן המפורסמים של דיזי גילספי, כמו Manteca, Night in Tunisia, Tin tin deo ועוד

ההופעה השנייה בערב: The Latin Side of HORACE SILVER: השישייה תנגן את הקטעים הלטיניים המלהיבים של הוראס סילבר כמו Song for my father, Senior blues, The Cape Verde blues ועוד

שישיית הנגנים שתופיע ותבצע את כל הסטנדרטים המופלאים הללו כוללת את – ארד ייני – חצוצרה; עמית פרידמן – סקסופון; יונתן ריקליס – פסנתר; דניאל בן-חורין – קונטרבס; גילי בן צבי – קונגס; שי זלמן – תופים

ובקיצור – שתי הופעות חד פעמיות שהן תענוג גמור.

כרגיל, יוקצו 70 כרטיסים מוזלים במיוחד במכירה מוקדמת לחברי הקהילה (147 ש"ח לכל הערב עם שני הסטים, ו-107 ש"ח לסט בודד). כל הקודם זוכה. מכירת הכרטיסים תחל עוד יומיים. נפתחה רשימת המתנה למעוניינים לקבל מייל מההפקה מיד עם פתיחת המכירה (ולא להמתין לסופ"ש הבא), כדי שתוכלו להבטיח לעצמכם כרטיסים מוזלים.

הרשמה לכרטיסים מוזלים לשתי הופעות הלטין ג'אז: https://forms.gle/XD4qBrA9mWMF5F9g7

דיוק אלינגטון וקאונט בייסי

זו גם ההזדמנות לעדכן כי בתאריך 26 לפברואר יתקיים דאבל שו המוקדש ליצירותיהם של דיוק אלינגטון וקאונט בייסי, הנה כמה פרטים וכמובן לינק לכרטיסים למי שטרם הספיק להניח יד על אחד או יותר.. כאן הכרטיסים

מופע ראשון: דיוק אלינגטון לנצח: שלישיית האורגן של יונתן ריקליס פוגשת את עמית פרידמן

דיוק אלינגטון הוא מהדמויות החשובות ביותר בהיסטוריה של הג'אז. מלבד היותו מנהיג של אחת מתזמורות הג'אז החשובות ביותר בכל הזמנים ופסנתרן, אלינגטון הלחין עשרות רבות של לחנים, שהפכו לאבני יסוד בג'אז, שכל מוזיקאי ג'אז וכל חובב ג'אז מכירים.

הקונצרט הייחודי שלפנינו, חולק כבוד לאגדת הג'אז דיוק אלינגטון, אך בדרך ייחודית של עיבוד לחניו לנגינה הגרובית והבלוזית של רביעיית אורגן קלאסית של אורגן, סקסופון טנור, גיטרה ותופים.

הנגינה מלאת הגרוב, הגוספל והבלוז למלודיות האלמותיות של אלינגטון, יעיפו אותנו בזמן ובמקום הישר למועדוני הג'אז האפלוליים של ניו יורק בשנות ה-50 וה-60.

הטריו של יונתן ריקליס, מהפסנתרנים ונגני האורגן המובילים בג'אז הישראלי, יפגוש בסקסופוניסט עמית פרידמן, מנגני סקסופון הטנור המובילים בישראל. יחד הם יוצרים הרכב שממשיך את המסורת העשירה של הרכבי אורגן וסקסופון טנור: החל מג'ימי סמיתעם סטנלי טארנטיין ועד לארי יאנג עם ג'ו הנדרסון.

הקונצרט יזמן לחובבי הג'אז בישראל הזדמנות לחוות אירוע שאינו שכיח כאן בארץ: הופעה איכותית של אורגן עם סקסופון טנור, הרכב שהיה חלק מרכזי בתור הזהב של הג'אז בשנות ה-50 וה-60, ועוד בנגינת הלחנים האהובים של דיוק אלינגטון.

יונתן ריקליס – אורגן האמונד; עמית פרידמן – סקסופון טנור; עופר לנדסברג – גיטרה; שי זלמן – תופים

מופע שני: הסווינג של קאונט בייסי: חמישיית יונתן ריקליס עם שני הטנורים יובל דרבקין ועמית פרידמן

התזמורת של קאונט בייסי פרצה לתודעה העולמית באמצע שנות ה-30. הסווינג הסוחף שהביאה איתה מקנזס סיטי, הפך אותה בבת אחת לאחת מתזמורות הג'אז הפופולריות ביותר, והשפיע על דרך הנגינה בג'אז המודרני.

קאונט בייסי הנהיג תזמורות במשך עשרות שנים. הן היו מלאות בנגנים נפלאים, אך מעל כולם נישאו תמיד צמדי סקסופוני הטנורים – החל מהרשל אוונס ולסטר יאנג בשנות ה-30, ועד צמד הפרנקים – פרנק ווס ופרק פוסטר בשנות ה-50. האינטרקציה המופלאה בין צמדי הטנורים והקרבות הידידותיים שערכו על הבמה הפכו לסמלי התזמורת.

אל הרביעייה של יונתן ריקליס, מהפסנתרנים ונגני האורגן המובילים בג'אז הישראלי, יצטרפו שני נגני סקסופון טנור מובילים בישראל – עמית פרידמן ויובל דרבקין. יחד השישייה תנגן כמה מהלחנים המזוהים עם קאונט בייסי – One O'Clock Jump, April in Paris, Shiny Stockings, Corner Pocket וסטנדרטים נוספים שבייסי אהב לנגן.
הכל כמובן בתיבול המכשף של קאונט בייסי, עם הסווינג הסוחף והאנרגטי ועם הבלוז הארצי, שייקחו אותנו הישר לתור הזהב של הג'אז.

יונתן ריקליס – פסנתר ואורגן האמונד; עמית פרידמן ויובל דרבקין – סקסופון טנור; עופר לנדסברג – גיטרה; רם ארז – קונטרבס שי זלמן – תופים

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא