כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

יוצאים לדרך – פסטיבל הג'אז הפולני 4#

פסטיבל הג'אז הפולני 4# יוצא לדרך בהפקת קהיליית הג'אז החברתית ויתקיים במשך שלושה ימים עם שישה מופעים, אורחים מפולין, מועדון גריי ת"א, אוקטובר 2023, כל הפרטים.

המהדורה #4 של פסטיבל הג'אז הפולני בתל אביב אשר יתקיים 17-18-19 באוקטובר במועדון גריי בתל אביב יוצאת לדרך. בתוכנית –  3 ערבים, 6 הופעות, ו-3 סוגי כרטיסים: כרטיסים להופעות בודדות, פס יומי ומוזל לשתי ההופעות באותו הערב ופס פסטיבל מוזל במיוחד לכל 6 ההופעות. והכל במחירים מחירים שפויים. כל ההופעות הן הפקות מיוחדות לפסטיבל. וחד פעמיות.

אז קדימה, מה בתוכנית הפסטיבל?

יום שלישי, 17.10 בשעה 20:00 – שלישית מאצ'י שיקאווה – Maciej Sikała Trio

 

הסקסופוניסט והמלחין מאצ'י שיקאווה Maciej Sikała הוא מנגני הסקסופון המוערכים באירופה כולה. בנגינתו ניתן לשמוע השפעות של הג'אז הספיריטואלי של ג'ון קולטריין, בילי הרפר ואחרים, אך גם את האסתטיקה של המוזיקה הקלאסית. נגינתו של שיקאווה מרגשת, חמה, אמיצה וחדשנית.

למי ההופעה מיועדת? לאוהבי המוזיקה הספיריטואלית של ג'ון קולטריין, בילי הרפר וכד'

21:55 – פרוייקט צביקה פיק – רביעיית הדר נויברג ואריאל ברט

 

הזמר והמלחין צביקה פיקשנפטר לפני קצת יותר משנה, היה אחד מעמודי התווך של הפופ והרוק הישראלי, וכתב כמה מהקלאסיקות הגדולות של המוזיקה הישראלית. צביקה פיק נולד בשנת 1949 בשם הנריק פיק בעיר ורוצלב שבפולין, וכשהיה בן שמונה עלה עם הוריו לישראל. בפרוייקט המיוחד לפסטיבל הג'אז הפולני, רביעייה בהובלת שתיים מהיוצרות החשובות בסצינת הג'אז הישראלית: החלילנית הדר נויברג ונגנית המפוחית אריאל בארט – תנגן עיבודים מיוחדים לכמה מהקלאסיקות האלמותיות שהלחין פיק.

למי ההופעה מיועדת? לאוהבי צביקה פיק ולאוהבי נגינת חליל ומפוחית בג'אז

 

יום רביעי, 18.10 בשעה 20:00 – משופן ועד גרשווין – שלישיית עומרי מור מנגנת שופן ועוד

 

הפסנתרן עומרי מורהוא אחד מהקולות המובילים והמקוריים בסצינת המוזיקה העכשווית, ולאחד משגריריה המובהקים של הסצינה הישראלית בעולם. מור משלב שפות מוזיקליות שונות, ג'אז, מוזיקה אנדלוסית צפון אפריקאית ומוזיקה קלאסית, לכדי אמירה ייחודית מרתקת. במופע מיוחד לפסטיבל הג'אז הפולני, שלישיית עומרי מור תצא למסע המשלב ביד אומן בין פרשנות אישית למזורקות, ואלסים ופולונזים של פרדריק שופן לבין לחנים מוכרים מספר השירים האמריקאי הגדול – גרשווין, קול פורטר, אירווין ברלין ועוד

למי ההופעה מיועדת? לאוהבי שופן, לאוהדי עומרי מור ולחובבי נגינת פסנתר מבריקה בג'ז ובקלאסי

 

21:55 וירטואוזיות אלגנטית – הסקסופוניסט Kuba Więcek פוגש את הפסנתרן יותם ישי

 

הסקסופוניסט הצעיר קובה ויינצק כבר לא נחשב רק לכוח עולה רק בפולין, אלא באירופה כולה. ויינצק הוא תלמידם של הסקסופוניסטים לי קוניץ וסטיב להמן. הוא הספיק להשתתף ולזכות בתחרויות ג'אז שונות, שני אלבומיו זכו לתארים "אלבום הבכורה הטוב של השנה" ו"אלבום השנה" במגזיני ג'אז, הוא מרבה להופיע על במות ג'אז נחשבות ברחבי העולם, ואף נבחר לנגן ביריד הג'אז החשוב בעולם Jazzahead. הפסנתרן והמלחין הישראלי יותם ישי, חי ופועל בניו יורק. ישי הוא בוגר ביה"ס למוזיקה ברקלי ובעל מועמדות לגראמי. ישי הוציא עד כה שלושה אלבומים תחת שמו. בלחניוישי משלב את מסורות הג'אז עם הכשרתו הקודמת כפסנתרן קלאסי. במיוחד הוא מושפע מהאימפרסיוניזם של קלוד דביסי. שני המוזיקאים הצעירים המוכשרים האלה יופיעו לראשונה יחד אצלנו, בפסטיבל הג'אז הפולני, וינגנו לחנים פרי עט של השניים, כולל כאלה שנכתבו במיוחד להופעה הזו.

למי ההופעה מיועדת? לסקרנים להכיר את דור העתיד של הג'אז, לאוהבי אימפרסיוניזם של תחילת המאה ה-20 – ראוול, דביסי, שימנובסקי, אריק סטי וכו'

 

יום חמישי, 19.10 בשעה 20:00 – Miles Ahead – רביעיית פיוטר שמידט ואנסמבל כלי מיתר מנגנים מיילס דייויס

 

החצוצרן ומנהיג ההרכבים ד"ר פיוטר שמידט נחשב כבר למעלה מעשור לאחד מהחצוצרנים המובילים באירופה.
נגינתו של שמידט מושפעת בעיקר משני ענקי חצוצרה: מיילס דייויס ותומאש סטנקו. זו תהיה הופעת הבכורה של פיוטר שמידט בישראל. הרביעייה של פיוטר שמידט תשתף פעולה עם אנסמבל כלי מיתר ישראלי בניצוחו של מאסטרו מרק וולוך, מנצח תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית. האנסמבל הפולני-ישראלי המורחב הזה ינגנו עיבודים שנכתבו במיוחד לפסטיבל של מוזיקה המזוהה עם מיילס דייויס. בין הלחנים שינוגנו: Summertime מתוך "פורגי ובס", Stella By StarlightRound MidnightAutumn LeavesFootprints ועוד

למי ההופעה מיועדת? לאוהבי מיילס דייויס, לאוהבי השילוב של ג'אז עם כלי מיתר

 

21:55 – Paweł Tomaszewski Trio

 

הפסנתרן, המלחין והמעבד פאבל תומאשבסקיהוא אחד מהמוזיקאים המובילים בפולין. הוא זכה עם הטריו שלו בכל פרס מוזיקה אפשרי בפולין, כולל פרסי "פרדריק" (הגראמי הפולני). חוץ מהובלת הטריו שלו, תומאשבסקי משתף פעולה עם מוזיקאים בינלאומיים ופולנים רבים, כמריה שניידר, נייג'ל קנדי, לארי קורייל ועוד . תומאשבסקי כבר הופיע בפסטיבלי ג'אז בישראל, אבל זו תהיה הפעם הראשונה בישראל בה יוביל הרכב משלו. בהופעה, ינגן הטריו של תומאבסקי תוכנית המשלבת לחנים מקוריים וסטנדרטים אמריקאים בעיבודים מיוחדים.

למי ההופעה מיועדת? לאוהבי טריו פסנתר קלאסי בג'אז

לרכישת כרטיסים מוזלים ולפרטים מלאים על כל הופעות הפסטיבל, הקליקו כאן: https://bit.ly/polishjazz23

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא