כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

אמנים במחאת הגאווה

בעצרת לציון 35 שנים לביטול החוק שאסר על קיומם של יחסים חד מיניים הופיעו מוזיקאים מקהילת הלהט"ב בכיכר הבימה ונשאו דברים.

אמש קיימו ארגוני הקהילה הגאה עצרת מחאה בכיכר הבימה לציון 35 שנה לביטול החוק האוסר יחסים חד מיניים, בין האמנים שנכחו ונטלו חלק – רן דנקר, שי גבסו, שחר טבוך, נטע ברזילי, קורין אלאל ועוד.

בתאריך 22 למרץ בשנת 1988 ח״כ שולמית אלוני ויו״ר ועדת החוקה אוריאל לין ביטלו בכנסת את האיסור על משכב זכר ומשכב אישה ״שלא כדרכה״ שאפשר לחברי הקהילה הגאה לצאת מהארון בישראל ולהתחיל להיאבק על זכויותיהם וקבלתם. מאז ועד היום, כל זכויות הקהילה הגאה הושגו באמצעות בתי המשפט ובג״ץ.

אמש, ערב יום השנה ה-35 לביטול האיסור קיימו ארגוני הקהילה הגאה עצרת מחאה בה נטלו חלק אמני ישראל במטרה להזכיר במיוחד בימים בה מדינת ישראל נאבקת על אופייה הדמוקרטי את החשיבות בערכי הסובלנות, הליברליות, השוויון והקבלה שמסמנים את מהות המאבק הגאה.

לקראת העצרת יצאו מנהלי ומארגני העצרת בהודעה לתקשורת – ״לקהילה הגאה אין זכויות ואין שוויון בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה ומחוביתנו להמשיך להאבק ולהמשיך לדרוש שיוויון תוך שמירה על הפרט. בימים אלו בהם הלהט״בופוביה מתחזקת, הביטחון שלנו יורד ואנחנו במאבק על החברה שלנו, אנחנו כאן כדי להציב אלטרנטיבה. זהו מאבק על צביון החברה שלנו, על הזהות שלנו ועל הערכים שמובילים אותנו״.

אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי
אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי
אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי
אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי
אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי
אמנים במחאת הגאווה. צילום מוטי קמחי

את האירוע פתח השחקן והזמר רן דנקר שאמר – ״כולם אומרים לי דנקר יהיה בסדר שחרר! ממה אתה מפחד?! מה אתה מפחד שיחזירו את טיפולי ההמרה? מה אתה מפחד שיאסרו שוב על פונדקאות בישראל?? דיי נו!! מה אתה מפחד שיחזרו לאסור על משכב זכר? באמת?! אתה באמת מפחד שיכניסו שוב תכנים הומופובים למערכת החינוך? באמת נראה לך הגיוני שלא יתנו לך, לבעלך ולבנות שלכם להתסובב חופשי ברחוב? תעזבו אותי מאל תפחד שלא תהיה כאן דמןקרטיה. שחררו אתם אותי! מנהיגי ישראל אני קורא לכם מכאן להתאפס על עצמכם ולוודא בצורה אחראית וחד משמעית שתהיה כאן דמוקרטיה. אל תענו בכלליות ותנסו למרוח ולהרגיע, אלא תדאגו לזה בצורה קונקרטית וממשית. תכתבו חוקה,  מגילת זכויות אדם, שמגנה על מיעוטים ושומרת עליהם מגחמות השלטון, כל שלטון. תדאגו להרגיע את השיח, האלימות ותרגיעו את הפחד בכל חלקי העם. זאת האחריות שלכם מנהיגי ישראל. בשביל זה נבחרתם! ורק משפט אחרון לבנות ובני הנוער. אנחנו גאים בכם ועומדים מאחוריכם תמיד. אנחנו גאים באומץ שלכם להיות מי שתבחרו להיות ותמיד נחזק אתכם ונדאג לכך שתחיו במדינה שראויה לכם – מדינה בטוחה, אוהבת ומקבלת. זה עלינו. זה התפקיד של כולנו, כולכם לדאוג לזה. הלוואי והפוליטיקאים היו לוקחים את האחריות הזו, הלוואי. אחרת לא היינו כאן ברגע הזה״

בהמשך עלה לבמת העצרת הזמר שחר טבוך כדי להופיע ולשיר אולם לפני כן פנה לקהל ואמר – " אני בחור מאמין וחשוב לי להגיד שב- 2023 מה איכפת לנו הומו , לסבית , טראנס ג׳נדר , חשוב שנהיה אנחנו ומי שאנחנו . ה׳ אוהב את כולנו"

אמנים נוספים שעלו לבמה והופיעו במהלך העצרת –  שי גבסו, נטע ברזילי וקורין אלאל.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא