כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

מסיבת הסבנטיז של קורי הנרי בבארבי

קורי הנרי לקח את הקהל למסיבת גרוב נוסח שנות השבעים, היה פאן במקסימום, הייתי שם

קורי אלכנסדר הנרי, או בקיצור קורי הנרי, הוא מוזיקאי אמריקאי המתנהל בעולמות הג'אז והפריסטייל, אמש הוא לקח את הקהל שמילא את מועדון בארבי למסע בזמן היישר אל שנות השבעים השמחות כאשר גרוב ומוזיקת נשמה היו מילות מפתח יומיומיות .

כשהוא מלהטט מעל אורגן ההאמונד האנלוגי עם הצליל הייחודי החל קורי את המופע עם כמה קטעים אינסטרומנטליים שמטרתם הייתה להכניס את הקהל לקצב הנכון בעוד המכונה מתחילה להתחמם ולהעשיר את הצליל.

קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל
קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל

ונחזור לקורי, הוא רק בן 35 אבל כבר הספיק לנגן לצידם של שמות כברוס ספרינגסטין, שון קומבס, קירק פרנקלין, קני גארט, מייקל מקדונלד, קווינסי ג'ונס, ד"ר דרה, קנייה ווסט ועוד… הוא הוביל הרכב בשם Snarky Puppy שניגן פיוז'ן ג'אז והביא לקורי שלוש פעמים את פרס הגראמי עבור תחום ה- R&B והאינסטרומנטל. בשנים האחרונות הוא מוביל הרכב בשם the funk apostles ועימם הגיע לתל אביב. אין זה ביקורו הראשון בתל אביב, קורי כבר הספיק להפציץ את הקהל במועדון בארבי לפני הקורונה בסשן של שעתיים תמימות והמוניטין המשובח הביא את הקהל שוב גם אמש.

אז מה היה לנו אמש?

שעתיים צפופות ועמוסות בגרוב שנשען על גיטרת הבס והתזמורים הפסיכים של קורי על ההאמונד כשהוא מגובה בקלידן נוסף המניח שטיחי סאונד למרגלות הביטים, מתופף שדואג שאף אחד לא יצליח להימלט מהקצב של הבס ושתי זמרות ליווי. הקהל במועדון בארבי שהיה מלא בכל הכח לא עמד לרגע, עם תחילת המופע הדגיש קורי כי הוא מצפה שכולם ירקדו והציפיה שלו התממשה תוך רגע קצרצר…

קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל
קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל

אני באופן אישי נזרקתי מן הסתם כמו במכונת זמן אל הימים ההם שניצבתי על בימת המתנ"ס העירוני "מרכז ביכורי העתים" מאחורי עמדת התקלוט אל מול כמה מאות בני נוער משכונות העיר תל אביב מרביץ בהם את הסינגלים של סליי ומשפחת סטון ולהיטיה של חמישיית ג'קסון לצד עוד כמה מהשמות היותר נחשבים בתחום עולמות הסול והגרוב של אותם ימים, שום דבר לא השתנה, רק התאריך ושמות השירים. בחיי!!! קורי הוא אשף של גרוב המשמר את הספיריט של הימים ההם.

קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל
קורי הנרי בבארבי. צילום יובל אראל

הערב, ליל שישי, קורי הנרי חוזר למועדון בארבי למופע נוסף, אומרים שנותר מספר מצומצם של כרטיסים, אל תהססו, יש בעיר מסיבה!!!
לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא