כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מור יורמן – הכל הפוך פה

מור יורמן משחררת את הסנונית הראשונה מאלבום הבכורה - הכל הפוך פה, האזינו

הזמרת היוצרת מור יורמן משיקה את השיר "הכל הפוך פה" אשר נכתב והולחן על ידה יחד עם שמרת שרף, בן שופן בהפקה מוזיקלית של עמית הראל. השיר הטרי הנו הסנונית הראשונה מתוך אלבום בכורה העומד לצאת בהמשך.

השיר מביא לצד צלילים חדש וקול רענן גם אמירה שלא פוגשים על בסיס יומי בעולם הפזמונים, מור מנסה להצביע על כך שמשהו לא בסדר עם החיים כאן, היא אמנם לא יכולה לסמן בוודאות אך אין ספק שהאמירה נכונה ובמקום.

כך מור על השיר – "השיר הזה שנכתב לפני כ-3 שנים הפך להיות רלוונטי כל כך בשנה האחרונה. שנה של מערבולת חברתית – מדינית – רגשית – אנושית. שיר מחאה לא מתיימר, שבא לבטא בפשטות הכי כנה – עד כמה הלכנו לאיבוד. עד כמה מושכים לנו בחוטים ואין לנו ברירה אלא לשחות בביצה הזו כמו כולם..ולהתלכלך. הוא מתייחס למי שיושב שם למעלה וגם למי שמרגיש שהוא חלק מהעדר אבל לא בהכרח רוצה להיות כזה. היו ימים שפתחתי חדשות או שוטטתי ברשתות החברתיות והרגשתי שאני רוצה לשבור את הכלים. אבל אני כהרגלי לא יודעת לשבור כלים.. אז אני פשוט כותבת ושרה. ואיכשהו, למרות רוחות השינוי המנשבות כאן לאחרונה.. אני עדיין מרגישה שאין זמן מדוייק יותר להודות שהכל הפוך פה. התקופה האחרונה הייתה מאוד מטלטלת עבור כל מי שנמצא בתוך המקצוע הזה. בקטע אבסורדי זה לימד אותי שכשהקרקע מתחתיי נשמטת יש לי דבר אחד להאחז בו – וזו דווקא המוזיקה. הרגיש לי שזה הזמן לקחת את המושכות לידיים ולעשות רק את זה. במיוחד כשמונח ה"זמן" הפך למשהו אחר מכל מה שהכרתי. שנים מצאתי את עצמי בתוך ה"plan B" בחיי. ואיך שלא הפכתי את זה, הבנתי שאין לי איך לברוח ממה שאני הכי רוצה לעשות – וזה לגרום למישהו אחר להתרגש מהמוזיקה שלי. אני נרגשת להוציא היום את השיר הראשון שלי ומקווה שתתרגשו יחד איתי 🙂 "

על הקליפ – נועם רוט ושמרת שרף

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא