כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

שלומי שבן זכה בפרס על שם מאיר אריאל

שלומי שבן זכה בפרס ראש העיר ראשון לציון ליצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל, כל הפרטים

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, הפתיע היום את שלומי שבן בשיחת זום במהלכה בישר לו על זכייתו בפרס ראש העיר ליצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל.

הפרס, על סך 36 אלף ש"ח, מיועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית בולטת בשפה העברית אשר טבעה את חותמה או הביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים.

ואלו נימוקי השופטים לבחירה

"פרס ראש עיריית ראשון לציון על יצירתיות בשפה העברית על שם מאיר אריאל מוענק השנה למוזיקאי, הזמר, היוצר והכותב שלומי שבן. שלומי פילס לו דרך מבטיחה בעולם המוזיקה הקלאסית והאומנותית, הצטיין בנגינה בפסנתר ואף ניגן בהצלחה רבה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה.

את העושר המוזיקלי שצבר בתחום זה בארץ ובאנגליה העביר בהצלחה מרובה למוזיקה הפופולרית, וזיכה אותנו בשלל אלבומים  – הן לבדו, הן בזיווגים נפלאים עם הטובים שבאנשי הזמר העברי, ובעשרות שירים – מהם למילים מקוריות שלו, מהם למילים של יוצרים אחרים ומהם לתרגומיו.

וכשם שהמוזיקה קולחת בשיריו בטבעיות רבה, כך המילים העבריות זורמות בהם, והן כשירה לעצמה: המילים "מותק את אצלי בראש" נשמעות כאילו הורתן בעברית, אבל הן תרגום לשירו של בוב דילן – תרגום יצירתי החש וממחיש את ניגונה של העברית בת ימינו. ואולם העורקים המוזיקליים של שלומי שבן מוליכים גם את נגינות הלשון העברית לדורותיה, ונוכל למצוא בה אמירות כגון "והעיר ממולכדת עפר ובלואים", "מבט ועיניים מתפייסים", ו"מחר למחר חובר".

על מפעלו רב הפעלים של שלומי שבן ועל תרומתו לעברית המתנגנת אנחנו שמחים להעניק לו הערב את פרס ראש העירייה ליצירתיות בשפה העברית ע"ש מאיר אריאל."

הפרס יוענק לשלומי שבן בערב הפתיחה  של "לשון ראשון", כנס השפה העברית שיתקיים בתאריך 8 בפברואר בהיכל התרבות, ראשון לציון.

"אני מאוד מתרגש לזכות בפרס, במיוחד שהוא על שמו של אומן המילים, מאיר אריאל ז"ל, שהוא עבורי מגדלור ומצפן אומנותי. אני שמח לקבל את האיתות הזה מכם. בתקופה בה אנו נמצאים זה כמו איתות בחשיכה." כך הגיב שלומי שבן לזכייה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא