כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה

הראפר הצרפתי Freeze Corleone משווה את עצמו להיטלר

מחאה חוצה גבולות כנגד הראפר האפרו צרפתי המוביל נרטיב אנטישמי בוטה, במשרד המשפטים הצרפתי שוקלים להעמידו לדין פלילי.

חופש ההבעה או טינופת? בסוף השבוע שעבר סערה צרפת בעקבות אלבום הבכורה של הראפר Freeze Corleone  אשר יצא לאור בתאריך 11 בספטמבר והעפיל למקום השלישי במצעדי ההשמעות. האלבום, שכותרתו "La menace fantôme" ספוג אנטישמיות, שנאת ישראל, הכחשת השואה, האשמות בפדופיליה נגד פוליטיקאים צרפתים, תיאוריות קונספירציה והתנצלויות כלפי היטלר, הרייך השלישי ומפקד הטאליבן האפגני מולא עומר.

הראפר Freeze Corleone או בשמו המקורי עיסא לורנצו דיאקאתה, נולד ב -6 ביוני 1992 בלס לילאס בפאתי פריז, הוא ראפר, זמר-יוצר ומפיק צרפתי. הוא גם מייסד הקולקטיב 667 (Ligue des Ombres, la Secte ou Mangemort Squad) ושל ה- CFR (בשלישייה עם נורסצ'ה ואוסירוס ג'ק). הוא חי חלק מחייו בקנדה ומתגורר בסנגל.

אלבומו "La menace fantôme" – אימת הפאנטום, מכר יותר מ -15,000 עותקים בשלושה ימים, צבר יותר מ -5 מיליון האזנות בפלטפורמת Spotify תוך 24 שעות ומושמע לעתים קרובות על ידי תחנות רדיו ברשת.

מול ההצלחה והפופולריות ברשתות צרפת כמדינה נעמדה על רגליה האחוריות למאבק כנגד המסרים שבאלבום – בהודעה שהוציא ג'רלד דרמנין – שר הפנים של צרפת הוא גינה את הרפאר בגין "האנטישמיות והשלילה הבלתי ניתנת לניתוח" ואישר כי משרדו ינקוט בהליכים משפטיים. השר קרא לרשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק "לא להפיץ את הזוהמה הזו". בנוסף לגינויו של דרמנין, חמישים מחברי הפרלמנט הצרפתי פנו במכתב למשרד המשפטים בדרישה להעמיד לדין את הראפר. שר המשפטים הצרפתי הודיע כי אמנות אינה יכולה להוות כיסוי לשנאה או נאציזם.

לאחר הדו"ח שפרסם פרדריק פוטייר, הנציג הבין-משרדי למאבק נגד גזענות, אנטישמיות ושנאה נגד להט"ב, הודיעה הפרקליטות בפריז כי היא פותחת ב"חקירה בנושא קטעי וידיאו שונים של פריז קורליאונה בגין סעיפי התגרות לשנאת גזע ועלבון גזעני.  בתאריך  18 בספטמבר הודיע חברת ההפצה של האלבום, יוניברסל, כי היא מפסיקה את שיתוף הפעולה עם הראפר.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא