כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ירונה כספי מחשמלת את לבונטין

ירונה כספי, מופע להקה חשמלי, מרתף לבונטין שבע, ת"א. מוצ"ש, 09.04.2011, 23:00, היה, שמע וראה, גם צילם, הסריט וכתב: יובל אראל עבור "חדשות המוסיקה".
http://music-news.co.il

ירונה כספי מחשמלת את לבונטין
ירונה כספי מחשמלת את לבונטין

המפגש הראשון שלי עם ירונה כספי היה בכלל בסלון ברלין במתכונתו הישנה, שמה, בפאתי שכונת כרם התימנים, בחדר אחורי בחנות בגדי היפסטרים\ות, בצהרי יום שישי, האחד במאי 2009. היה זה כמעט מופע אישי ואינטימי, אז, עם גיטרה אקוסטית בלבד שבתה את ליבי, בשירתה הישירה, בוטה מעט, ודי מלודית.

אחר כך נפגשנו בפעם השנייה במהלך מסע השקת האלבום האחרון "אגו" באולם הישן והדחוס של האוזן בר בספטמבר 2010. בתחילת השנה צפיתי בהופעתה שוב כאשר נטלה חלק בערב לכלוך באוזן – הבנות הנכונות של לאון "נפולאון" פלדמן.

אתמול, יחד עם שרון מ"חדשות המוסיקה" הגענו להופעתה של ירונה עם ההרכב המלווה אותה באלבומה האחרון "אגו", אלבום אותו הפיק אור בהיר, גיטריסט להקת "אטליז", הלוקח חלק כנגן קלידים, סינטי וכמובן גיטרה במופע, הדר גרין בגיטרה בס, עומר הרשמן בגיטרה חשמלית ורן יעקובוביץ על התופים.

מופע שני בערב, הקהל לא היה רב אולם נצפו כמה מוסיקאים שבאו לפרגן, יעל קראוס, איתן רדושינסקי ועוד כמה שיסלחו אם לא הזכרתי אותם…

אגו מחשמל במרתף הלבונטין
אגו מחשמל במרתף הלבונטין

ירונה שילבה בסט ליסט את מירב שירי האלבום האחרון ואף כמה מאלבומיה הקודמים, ביניהם את השיר הירקון 51 אותו הקדישה לזכרו של אביה, המוסיקה של ירונה כספי ואור בהיר היא רוקנ'רול בעברית, מהיר, בהיר, מילים שחודרות ולחנים שמעטרים את המסרים. ירונה לא מפחדת להתפרע, גם לרדת עם המיקרופון אל תוך הקהל ולצרפו לשירה, לקראת סיום המופע ביצעה שיר של ילנה שוורץ, משוררת רוסיה שהלכה לעולמה לפני כשנה – "לא עברו אפילו יומיים" ומיד שילבה ברצף עם הגרסה שלה לשירו של רמי פורטיס – דבש, השיר שסיים את המופע "אגו" שיר הנושא של האלבום האחרון.

חצות וחצי, יוצאים לאוויר הקריר של מתחם גן החשמל, סיום מהנה לסופ"ש או פתיחה מקסימה לשבוע חדש.

לצפייה בגלריית תמונות מההופעה באלבום הפליקר שלי
http://www.flickr.com/photos/tlvcops/sets/72157626466710978/

לצפייה בכתבה שלי באתר "חדשות המוסיקה"
http://www.music-news.co.il/artGallerySingle.asp?galleryId=26&artId=1064

לאתר של ירונה כספי
http://www.yaronacaspy.com/

ירונה כספי בלבונטין 7 – דבש ולא עברו אפילו יומיים

קליפ מכיל מתוך ערב לכלוך באוזן – הבנות הנכונות

מה שניצת – מתוך האלבום "אגו" הופעה באוזן בר

ירונה כספי מופע אישי בסלון ברלין האחד במאי 2009

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא