כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

דנה עדיני – מסע לאשליה עדינה ורועמת

דנה עדיני מופע "אשליה" – השקת אלבום חדש, 11.04.2011 22:00. מועדון זאפה, ראול וולנברג 24 ת"א. היה, צפה, שמע, מחא כפיים, צילם והסריט: יובל אראל ל"מיוזיק ספוט". http://www.musicspot.co.il/

דנה עדיני - מופע בכורה לאשליה
דנה עדיני – מופע בכורה לאשליה

ביו פתיחה (ע"פ וויקי החביבה…)

דנה עדיני, המוכרת לקהל הישראלי כחברה בהרכב "הבנות נחמה", ביחד עם MC קרולינה ויעל דקלבאום. וכמי ששיתפה עם בן זוגה לשעבר דניאל סלומון בלהיט "רבות הדרכים", אף פתחה בקריירה טלוויזיונית מבטיחה כשהשתתפה בעונות השלישית והרביעית של התוכנית "השיר שלנו" וגם בסדרה הטלויזיה "מסודרים".

דנה אף השתתפה באלבום השני בפרויקט "מטרופולין" של עופר מאירי, שרה את שיר הנושא בסרטו של אבי נשר "הסודות", ושרה יחד עם שאנן סטריט את "Share" מתוך אלבום הבכורה שלו. אלבומה הראשון, בשפה האנגלית "Big Girls", יצא לשוק בשנת 2007 בהפקתו המוסיקלית של יונתן לוי מ"איזבו".

שיח ביקורות

יעל לינזן מ"עכבר העיר" מנסה להגדיר את האלבום החדש של דנה – "האלבום של עדיני מלא באלקטרוניקה מתקתקה שמזכירה מעט את הסאונד של Massive Attack ושל Air, אבל אל תטעו, גם גיטרות חמות לא חסרות כאן ובכלל, האלבום מתהדר בשכבות של אינסטרומנטים שנותנים נפח וגוון מלא אמוציות בכל רצועה ורצועה. אם ניקח את זה צעד אחד קדימה ונעז לומר שזהו, זה הכיוון והעתיד של הרוק הישראלי – מצבנו טוב ואפילו מעולה".

בראיון עם טל הנדלס ל"מיוזיק ספוט" מתוארת דנה באופן די תמים ונאיבי – "שום דבר בעולם לא בא על חשבון דבר אחר", חוזרת ואומרת דנה עדיני כמה פעמים לאורך השיחה. היא מאוד בטוחה בדרך הזו, וגם עושה עבודה בכלל לא רעה בלשכנע שכך עובד העולם. מאוד מפתה לקחת את פילוסופיית החיים הזו ולקטלג את בעליה כאדם הוזה שחי בלה לה לנד, או באיזה מחנה היפי שנשמר משנות ה-60. זה נראה לה מאוד הגיוני שהצלחה של אחד לא באה על חשבון הצלחה של אחר, והיא כמעט לא מבינה איך אנשים בכלל מסוגלים לחשוב אחרת. מפתה גם לחשוב שזה הכל משחק מחושב בו היא משתדלת להיות נורא נחמדה לכולם, לצאת בסדר עם כל מי שרק אפשר, העיקר שלא יחשבו משהו רע, חלילה. מין חינוך כזה שמתחשב מאוד במה יגידו השכנים. אשפית פוליטיקלי קורקט. אמנם מפתה אבל בכלל לא בטוח שזה הסיפור במקרה של עדיני. באמת ייתכן שכך היא חושבת וכך היא פועלת. זה מרגיש אותנטי. אולי בגלל זה היא לא טורחת לקרוא טוקבקים, או לספור כמות צפיות ביוטיוב. כי זה פשוט לא משנה ובטח שזה לא צריך להשפיע על היצירה שלה.

תאכלס…

ואני, הקפדתי להגיע מוקדם ובזמן למועדון ה"זאפה" בפאתי מתחם ההי – טק פארק עתידים. מקום טוב מקדימה על הבר הקדמי, האולם הגדול החל עד מהרה להתמלא בקהל שתפס את מקומו סביב השולחנות, בין המלצריות המתרוצצות עם מגשי סלט, בירה ולחם חם וברקע מתנגנים מיטב הביצועים של סגול כהה.

בשעה 22:00 בדיוק, כפי שהובטח בפרסומים המקדימים, החלה ההופעה, חשיכה באולם, אט אט החלו בוקעים הצלילים הקצובים של הקונטרבס, החצוצרה, התופים והגיטרות, אט אט נאספו הצלילים לכדי פתיח דרמטי בשיר "כמה זמן" שהוביל ישירות אל אחד הקטעים היותר מעולים שהוציאה לאוויר העולם "אשליה", קטע מוסיקלי הנותן דרור לקולה מאיוושות רכות ועד גרון דרמטי במיוחד.

ההרכב המוסיקאלי שעמד על הבמה עיטר וקישט את שירתה, יונתן גולדשטיין, המפיק, סימפולים ותופים, גלעד אברו על הקונטרבס, ספי ציזלינג בחצוצרה, דניאל שוהם ויוסי מזרחי בגיטרות, עטפו את קולה בעטיפה מיוחדת, דרמטית מה, קצבית ודומיננטית מאוד, קחו למשל את גלעד עם הקונטרבס, שלעתים הפך לכלי הקשה קצבי בעודו מתופף על גבו.

הבנות הנכונות, נחמה...
הבנות הנכונות, נחמה…

שיר אחר שיר, התרגשות רבה ניכרה בדנה, בכל זאת מופע השקה חגיגי, קהל רב, המצפה לחוויה, תופעה מקובלת באירועים כאלו, שיר או שניים עצרו מלכת והתחילו מחדש, נסלח, אנושי ומרגש. בלב ליבו של הערב, עצרה דנה את שירתה והנגנים את נגינתם, הם ירדו מהבמה, דנה הזמינה את חברותיה – קרולינה ויעל מההרכב "הבנות נחמה", להצטרף אליה לסט שירים, הן החליפו מחמאות הדדיות ופרגונים זו לזו על האלבום, התבשרנו כי גם לבנות נחמה וגם ליעל ישנם אלבומים שבדרך ואוטוטו בחנויות… חגיגה.

את המפגש החברותי והאוהב הזה סיימו עם להיטן הידוע – so far והקהל הצטרף לחגיגה שהסתיימה בשלל חיבוקים נרגשים.

חלקו האחרון של הערב אחז בארבעה שירים, הראשון באנגלית – like that ואחריו, לבד, מה לי ולזה, נינו אגו – להיט חזק. את הפרק הזה סיימה דנה עם דף נייר ובו שורות שורות של קרדיטים ותודות לכל מי שנטל חלק בפרוייקט האלבום והמופע.

דנה עדיני והלהקה בזאפה
דנה עדיני והלהקה בזאפה

ומבלי לרדת מהבמה התרגול הבאנלי, הסתיים המופע בהדרן כפול – טבעו עיני ו- say the, לבסוף ירדו הנגנים ורק גלעד נשאר לבד , הנגן והקונטרבס שנקש ונקש עד שעלו האורות באולם והקהל חזר למציאות,לחשבונות האוכל והשתיה שהוגשו לו ותשלומי התשר….

בחוץ החלה קרירות מה, ברחבה ניצבה עמדת עץ ועליה אלבומה החדש שהוצע למכירה, 50 שקלים בבקשה. תודה.

לעיון בסיקור המופע על ידי טל הנדלס במיוסיק ספוט

http://tinyurl.com/68j2zxt

לצפייה בסיקור שלי+ תמונות של שרון באתר חדשות המוסיקה

http://www.music-news.co.il/artGallerySingle.asp?galleryId=26&artId=1067

לצפייה בגלריית התמונות שצילמתי
http://www.facebook.com/album.php?aid=301663&id=721654653&l=b59f5de78f

דנה עדיני – מופע השקה בזאפה עם הבנות נחמה so far

דנה עדיני – מופע השקה בזאפה – נינו מאני

דנה עדיני – מופע השקה בזאפה – אשליה

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא