כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

הקונצרט של עברי לידר יפתח את שנת 2022

פותחים שנה חדשה עם שלוש הופעות רצופות של עברי לידר בשירי לאונרד כהן עם התזמורת הפילהרמונית, הכרטיסים זמינים

עברי לידר בחזרות אחרונות לקראת הקונצרט המשותף שלו עם התזמורת הפילהרמונית במופע מיוחד שיוקדש לשיריו של כהן, מהקולות המרגשים והעמוקים שנשמעו במאה ה-20.

צפו ברגע "גנוב" מהחזרה של עברי והתזמורת

יצירתו של כהן התפרסה על פני כ-60 שנה, ובשנת 2009, כשהוא בגיל 75, הגיע לישראל במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלו. להופעה שנערכה באצטדיון רמת גן הגיעו לא פחות מ-50,000 איש. לאונרד כהן קיים קשר עמוק במיוחד עם ישראל לאורך כל שנותיו. ב-73' הגיע להופיע במוצבים הקדמיים במלחמת יום כיפור, וביצירתו עשה שימוש רב בציטוטים מסידור התפילה ומהשפה העברית.

בצירוף מקרים מעניין, סינגל הבכורה של הזמר והיוצר עברי לידר (שיצא בשנת 1997) נקרא "לאונרדו". בחצי יובל השנים שחלפו מאז הפך לידר לאחד הבולטים בזמר המקומי, כשהוא שר בעיקר בעברית אך גם באנגלית. לעברי לידר סגנון מוזיקלי מזוהה ואופן הגשה אישי הייחודי לו.

לידר הופיע לראשונה עם הפילהרמונית בינואר 2020, והמופע המתוכנן עם שירי לאונרד כהן יעלה בדיוק שנתיים לאחר מכן – בינואר 2022.

כך זה היה בפעם הקודמת שלהם יחדיו, תיעוד מהקהל

על המופע ינצח אילן מוכיח, שזכה לעבד בעבר כמה משיריו של לאונרד כהן, ועיבד את כל השירים הנכללים במופע

כרטיסים למופעים עדיין זמינים כאן.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא