מוזיקה על המסךסיקור הופעות
כולל וידאו

המופע ההיברידי של יהוא ירון

יהוא ירון בהופעה בצוללת צהובה בפני קהל חי וצופי רשת, צפו

בתכלס, המופע הכי טוב שחוויתי עם יהוא ירון היה לפני כשמונה שנים באוגנדה, לא המדינה, הפאב מאחורי בית רומנו, צהרי יום שישי שהוקדשו לבנות להקת פוסי ריוט שבאותה עת הושלכו לכלא הרוסי, בשלב מסויים עזב יהוא את גיטרת הבס ונעמד מול הקהל שהתקבץ ברחבה וביצע א- קאפלה את השיר "זה לא זמן טוב לכתוב שירים". וכמובן שחוויתי כמה השקות אלבומים שלו, בארבי, כמובן, אפילו מופע חגיגי עם רות דולורס וייס במסגרת פסטיבל בבית פליציה, אבל הביצועים ההם, באוגנדה, בלי במה, בתוך הקהל, זה היה העניין האמיתי.

יהוא ירון, מוזיקאי אינדי ישראלי, נגן גיטרה בס וקונטרבס, זמר, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי, נחשב לאחד המוזיקאים הפעילים והמשפיעים ביותר במוזיקה הישראלית החדשה.

אמש הוא חנך שיטת הופעות חדשה במועדון צוללת צהובה באזור התעשייה תלפיות, ירושלים. שיטת הופעות אותה ניתן להגדיר כהיברידית – כמות קהל קטנה יחסית (על פי מתווה התו הירוק לקהל במועדון מקורה) מול הבמה במועדון לצד צופים היושבים בביתם או בכלל נהנים מצפייה באמצעות הרשת – יוטיוב, פייסבוק, וימאו… זהו אחד התוצרים המאפיינים את עונת הדמדומים בין ימי המגיפה לחזרה לשגרה.

המופע שהיווה חלק מהליין "בניגוד להנחיות" בהנחיתו של דויד מהצוללת היה מעין שעת סיפור במהלכה יהוא עונה לשאלות, מביא אנקדוטות ודעות וגם מבצע כמה משיריו ויצירותיו.

המופע שודר במקביל הן באתר הצוללת והן בעמודי הפייסבוק של הבלוג כחלק משיתוף פעולה ממושך. אם לא הספקתם לצפות, הכל כאן.

(השידור מתחיל מדקה 04:40)

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: