כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

רק האהבה תנצח…

המופע של הרכב המחווה ללהקת הביטלס – "Liverpool Legends" התקיים אמש בהיכל התרבות של תל אביב. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, מצלמה שניה – שילי אראל.

אגדות ליברפול בתל אביב. צילום יובל אראל
אגדות ליברפול בתל אביב. צילום יובל אראל

אמש חוויתי מופע המציג את האנתולוגיה המדוייקת של הביטלס או כפי שנקראו אז "חיפושיות הקצב" במשך שעתיים וחצי על ידי חברי ההרכב "Liverpool Legends" אשר נוסד לפני 12 שנים על ידי הגב' לואיז האריסון , אחותו של אגדת הביטלס ג'ורג' האריסון, והובא לארץ זו הפעם השנייה בתוך שש שנים בידי המפיקים מריו ארלובסקי וחיים שמש.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

הביטלס הייתה להקה בריטית, הנחשבת על ידי רבים להרכב המוזיקלי החשוב והמשפיע ביותר של המאה העשרים בסוגת המוזיקה הפופולרית. הלהקה זכתה להצלחה רבה בשנות השישים של המאה העשרים, ומילאה תפקיד מרכזי בתרבות באותה התקופה. הלהקה השפיעה רבות על מוזיקת הרוק והפופ וגרמה למהפך גדול בהיסטוריית המוזיקה. המוזיקה שיצרה הלהקה הייתה בעלת השפעה מכרעת ומתמשכת על התפתחות המוזיקה הפופולרית (מתוך וויקיפדיה).

מצגת זאת דורשת JavaScript.

כשאני משתמש במילה אנתולוגיה אני מתכוון ומכוון לעובדה כי לאורכו של המופע אשר החל בהקרנת התדרוך לשוטרים  לפני המופע הראשון של הביטלס בניו יורק אי אז במאה שעברה מתוך הסרט התיעודי על ביקורם בארצות הברית, נמשך עם עלייתם של הנגנים לבמה בתלבושות המשוחזרות בדיוק כפי שהופיעו הביטלס בשנת 1964 בתוכניתו של אד סליבן המיתולוגי ולכל אורך המופע כשהם מבצעים את מיטב הלהיטים על פי חוט השדרה של הזמן והתקופות כשהם מחליפים תלבושות תוך כדי הצגת קטעי וידאו נוספים המהווים מעבר מושלם מימי הבראשית של ההרכב בתחילת שנות השישים, דרך אבני הדרך החשובות בואכה אלבומים שהם יהלומים נוצצים בשמיים כ- Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Yellow Submarine ,  Abbey Road, ועד האחרון – Let It Be.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אמנם את הביטלס המקוריים לא ראיתי בילדותי ובעצם ממשלת ישראל בשנות השישים מנעה את הגעתם ארצה מהחשש שהם יפגעו במוסר של בני הנוער המקומיים… אולם זכיתי לחוות את הופעתו היחידה של סר פול מקרטני בפארק הירקון בשנת 2008 ואת הופעתו של סר רינגו סטאר בהיכל מנורה מבטחים בשנה החולפת. גם מופעי מחווה נוספים לביטלס הספקתי לראות, של הרכבים מקומיים וגם כאלו שהגיעו מעבר לים…

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אמש, היכל התרבות של תל אביב היה מלא עד אפס מקום, הקהל מנה ברובו כאלו שגדלו על שירי הביטלס בנערותם וכיום הם אנשים מבוגרים עד מבוגרים מאוד, עובדה זו לא מנעה מהם לקחת את הזמנת הנגנים לקום מהמושבים ולהתקרב לקדמת הבמה ולהפוך את היכל התרבות לשעה קלה למועדון ריקודים של "שייק" ו"טוויסט".

בכלל המופע הזה התבלט בביצועים שהיו מדוייקים להפליא, מי שהפיק את המופע הזה הרץ כבר למעלה מתריסר שנים עמל על כל פרט ופרט, החל מחיצוניותם של הנגנים והזמרים לדמויות של החיפושיות, התלבושות, כלי הנגינה ואפילו המבטא האופייני. הצגה מעולה.

המופע שנמשך מעל שעתיים וכלל הפסקה קצרה הסתיים כמעט לקראת חצות בעוד כמה שירים שבוצעו מתוך הכיף שבעניין, סדרת להיטי רוקנ'רול נושנים שהרימו על הרגליים גם את זקני ההיכל שעדיין ישבו.

היום, חמישי, הם יצפינו לחיפה ואם תמהרו תספיקו לרכוש כרטיסים למופע האחרון.

 

וידאו – רגעים מתוך המופע המלא בהיכל התרבות

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא