כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 15.01.201

אסופת קליפים, שירים ואלבומים מהימים האחרונים

חנות המוסיקה דיסק סנטר. צילום: יובל אראל
חנות המוסיקה דיסק סנטר. צילום: יובל אראל

מתאושש משפעת, בולע את הבעאסה שבהחמצת הופעות בשבוע החולף, אך ממשיך להאזין ליבול הטרי, הוכחה שאני חי כאן, לקט נבחר משלל החומרים החדשים שיצאו לאור בימים אלו, בחירת הבלוג.

 

אלה שדיאור – שפעת

אלה שדיאור, רק בת 22, היא זמרת-יוצרת הכותבת מלחינה ומבצעת את שיריה, הראשון בהם "שפעת" ימצא את מקומו במיני אלבום בכורה עליו היא שוקדת כעת בהפקתו המוסיקלית של אסף אברבוך, אלה תחגוג את יציאתו של השיר בתאריך 30 בינואר בבר גיורא. לדעתי כל מילה נוספת היא מיותרת, תאזינו. (ולא, השיר לא נבחר בגלל שחליתי בשפעת בשבוע החולף…)

 

חן רותם – תאהב אותי

את חן רותם פגשתי לראשונה לפני חמש שנים, עת השיקה את אלבום הבכורה "מה יגידו", כעת אני שב ומאזין לחן המשחררת את  "תאהב אותי",  סינגל ראשון מתוך אלבומה החדש "בחוץ חלום בלהות" שעל הפקתו אמון עמיר לב. כפי שאלבומה הראשון היה תנובה של תמימות כעת היא ריאליסטית יותר ומצביעה על ההבדל בין המושא למושג, חן רותם תחשוף את אלבום הבכורה שלה לראשונה בתאריך 9 בפברואר בתיאטרון תמונע.

 

ירון שריון – מה עובר עליי

בעקבות לימודי סאונד ברימון הבין ירון כי עתידו צפון דווקא בקדמת הבמה והוא יצא למסע הופעות בפאבים קטנים, מסע שהובילו ליצור בדרך לאלבום בכורה. שירו הראשון "אל תכעסי עלי" הספיק להתארך כאן בשלהי הקיץ, כעת השיר "מה עובר עלי" המפתיע באופן פתיחתו המרמז על "עוד שיר ימתיכוני בנאלי בצלילי צ'לו מתבכיין וסלסול קליל" מתפתח והופך אט אט לליריקה אישית הנעטפת במלודיה המופקת לעילא ואילא, אכן הופתעתי, מרגש, נוגע ונעים, הבלוג מצפה לעוד.

 

מישה סוחינין – ביחד שוב

טפטפו באוזני כי מישה הוא יוצא ריאליטי טלויזיוני, האמת, זה בכלל לא הזיז לי כהוא זה, פשוט לחצתי פליי על השיר הטרי שלו "ביחד שוב", אותו הוא כתב והלחין, התאהבתי. קול, מנגינה, טקסט. אמרו לי שזו סנונית ראשונה מאלבום בכורה עליו הוא עובד בימים אלו בהפקתו המוסיקלית של אורי זך, אז הלכתי לנגב את האבק מתיבת הדואר שלי, לתת כבוד כשיגיע האלבום, בלי מליצות, אני מצפה לשמוע עוד.

 

נסרין קדרי – 'בנאדיק باناديك' – (קראתי לך)

מכירים את נסרין קדרי? תשובה חיובית, מבינים שהיא נחשבת לחביבת הבלוג? הקוראים הקבועים מזהים מיד, אז מה אפשר לאמר, להסביר, לתרץ? כן, אפשר, אתחיל עם חגי אוזן, המנהל האישי של נסרין, התמלילן והמלחין של השיר החדש, שעשה כאן עבודה מופלאה ורקם תחת ידיו שיר מעולה, מרגש ומחמם, ונסרין? כן, רק לשמוע אותה שרה, דיווה אמיתית, ווקאליסטית ומבצעת מהטובות ששמעתי אי פעם, עומדת כעת בפני קריירה בינלאומית!! אני בעד!!

 

ענבל מן – שקט ורך

פעם הייתה לענבל מן להקת רוק בשם "המחליפים", אחד מאוחזי הגיטרות בהרכב היה משה לוי, תמיד בן זוגה ותמיד האיש עם הבלורית הכסופה האוחז בקלידי הפסנתר, האורגן והאקורדיון לצדו של שלום חנוך, הם עשו רוק בעברית, זה היה מזמן, כעת ענבל משיקה שיר ראשון בדרך לאלבום בכורה, כן, משה לוי גם כאן בתמונה, כשענבל הלחינה את הטקסט של המשוררת תרצה אתר לשיר "שקט ורך" הוא טיפל בהפקה המוסיקלית, עשו עבודה טובה, מסתקרן להאזין הלאה.

 

נטע וינר – חוזר

נטע, הכי פרונטמן, הכי מפיק והכי סיסטם עאלי, מבקש לצאת לדרך צדדית, ליצור עצמאית, חומרים אישיים, מה שנקרא אלבום סולו, לפני חמש שנים הוא השתתף בתחרות שירים במסגרת מכללת MUZIK, שם ביצע שיר שהוא כתב והלחין וזכה במקום השלישי, השיר "חוזר" הנו מעין נקודת מפגש לסגנונות מוסיקליים שונים, היפ הופ, דרם אנד בייס, כלייזמר ומוזיקה רוסית המצפים טקסט חזק, חריף, מכאיב. נטע יחגוג את יציאתו של האלבום "זכות השיבה" במופע יחד עם אורחים בתאריך 25 לפברואר בתאטרון תמונע, הוא גם יפציע למופע יחיד במסגרת ליין ערספואטיקה בתאריך 19 לינואר בפסאז'.

 

אביב הלפרין – פעם

יש שירים שמקשיבים להם פעם אחת כדי לדעת שהם טובים, שהזמר שמבצע אותם הוא אמיתי, שהוא מבין את הטקסט, שהוא הולך עם הלחן, כך עם אביב הלפרין, המבצע את השיר "פעם" שכתב והלחין דור ברין ועובד בידי אבישי ספיר, מסתבר שאביב עובד בימים אלו על אלבום בכורה ועושה מעין סוויץ' מקריירה של שחקן כדורגל מקצועי למסלול חדש של זמר מבצע, כדאי לעקוב.

 

יהונתן דורון – ילד עם קוף בים שלנו

כן, השם מוכר, יהונתן הנו אחיו של יהל דורון, מהצמד "גיא ויהל", יהונתן השיק בסוף הקיץ את אלבום הבכורה שלו "הים שלנו", מודה ומתוודה, זה חמק מתחת לרדאר של הבלוג, את השיר "ילד עם קוף" שאת מילותיו כתב המשורר מאיר גולדברג, לא פספסתי, השיר הולחן בידי יהונתן ומהווה חלק בלתי נפרד מהאלבום ששיריו האחרים נכתבו והולחנו בידי יהונתן בהפקתו של אחיו יהל. זו ההזדמנות לי ולכם, האזינו לאלבום המלא.

 

בואי מכאן – אמנים שונים

כן, אין ספק שהאירוע הבולט השבוע בעולם המוסיקה כולו היה מותו הפתאומי של דויד בואי, אחד המוסיקאים היוצרים והמוכשרים שהשפיעו על דורות רבים של מוסיקאים ברחבי העולם, מוות שהגיע בפתאומיות בשל העובדה כי דבר מחלתו הוסתר מעין התקשורת, עניין שפתח תובנות חדשות ומאתגרות באשר לכוונות מאחורי אלבומו האחרון, עם האובדן הגדול לעולם המוסיקה ושלל אירועי המחווה הצפויים לצוץ בקרוב עלה לרשת פרויקט מקומי במסגרתו אמנים שונים משלל הקשת המוסיקלית מבצעים את גרסאותיהם לשיריו, היה שלום האיש מהכוכב האחר.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא