דיווח מהשטח

עלמה זהר, לחם אהבה, מופע השקה

מופע השקת אלבומה השלישי של עלמה זהר – "לחם,אהבה", מועדון זאפה ת"א, 13.01.2014. אורחים – גבע אלון, קרולינה. מדווח, מצלם, מתעד – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"סלונה" פורטל להעצמה נשית וב"מגפון" עיתון עצמאי ברשת.

עלמה זהר, לחם, אהבה, השקה. צילום: יובל אראל
עלמה זהר, לחם, אהבה, השקה. צילום: יובל אראל

הייתה זו החלטה קשה, ערב אחד, שלוש הופעות השקה מתוכננות, כל אחת במקום אחר, די מרוחקות אחת מהשנייה, הפעם אי אפשר לדלג בין מופע למופע, צריך להחליט, לחתוך עניין.

אז חתכתי, הלכתי על זמרת יוצרת מקומית, הנוגעת בתחום הפולק רוק ישראלי, אחת שההצלחה האירה לה פנים, אחת שישבה במקום לא רע בכלל בחברת תקליטים מיינסטרימית, אחת ששיריה הפכו ללהיטים בפלייליסט, אחת שחתכה בעצמה, עזבה את המטריה, הבית המוזיקלי ויצאה לדרך חדשה ועצמאית.

כן, עלמה זוהר, מי שהשיקה בשנת 2008 את אלבום הבכורה "דברי", שהפך תוך זמן קצר לאלבום זהב עם שלל שירים מאוד מאוד מאוד מושמעים, מי שהספיקה להשיק שנתיים אחרי אלבום נוסף ואז החליטה לנטוש את הכל, לעזוב את "לב גרופ מדיה" ולנסות בדרך עצמאית ליצור ולהפיק אלבום חדש.

עלמה וגבע, לחם, אהבה. צילום: יובל אראל
עלמה וגבע, לחם, אהבה. צילום: יובל אראל

ועלמה פנתה באמצעות אתר גיוס ממון המונים HeadStart אל קהל הגולשים במהלך הקיץ האחרון וההצלחה שברה שיאים, מיעד מטרה של 70 אלף שקלים שנדרשו עד הצבת עותקי האלבום בחנויות, הקהל הניח בקופה יותר מ 82 אלף שקלים, בניתוח אחוזי מדובר בהצלחה של 118 אחוז, גם נדבן מדהים היה שם, אחד הגולשים הניח חבילה מדהימה של 20 אלף שקלים!!!

אבל עזבו את הקטע הזה של גיוס הכסף, וההישגים של עלמה בתחילת הדרך, אתמקד באלבום החדש, שיצא לפני חודש – "לחם, אהבה", השם קצת מעלה אסוציאציות של "לחם, עבודה", סלוגן הפגנות פועלים בשנות השישים של המאה שעברה אבל שתי המילים הללו נשזרות באלבום בשני שירים, לחם – בשיר מנגנים בלילה, אהבה – בשיר אצא אל השדה. עלמה אומרת בעצמה – לחם, אהבה הנו סיפור על שני אנשים צעירים ואוהבים, שמנסים להקים לעצמם בית באמצע המקום המטורף הזה, שנלחמים על שני הדברים שאי אפשר לחיות בלעדיהם – לחם ואהבה. זהו הסיפור האישי שלה.

 

אמש, במועדון זאפה תל אביב, שהיה מלא מפה לפה בקהל שהגיע לחגוג יחד עם עלמה את השקת האלבום, החגיגה הרשמית, הבנתי מדוע עלמה הצליחה בדרכה החדשה, העצמאית, כאשר החליטה להשיל מעליה את המעטפת של חברת התקליטים וללכת בדרך עצמאית, כי לעלמה יש קבלות, כי לעלמה יש שורה מכובדת של הצלחות, בשירים, במופעים, בקהל קבוע המגיע עימה שוב ושוב, כי שיריה אינם משעממים, ולא לשניה, כי היא יודעת לשזור את הצלילים, המנגינות והתמלילים במלאכת אומנות היוצקת גוון ישיר, פשוט, לא מתנשא, לא מתחכם יתר על המידה, נוסך תחושת אמינות, גם ברוב מלל בין שיר לשיר, כנהוג בהופעות מעין אלו, כאשר כוכב הערב מנסה להתחבר יותר לקהל, לא היה משום "חפירה", הסיפורים, המסרים היו קצרים, מחוייכים אבל ענייניים, הזמן שהוקדש למופע נתן לקהל ולי ביניהם להתענג על השירים, החדשים לצד הוותיקים, השלאגרים לצד הניסיונות החדשים, לגעת בגוונים אחרים ולשוב אל אותו מסלול בטוח של הרוק העממי, הפולק הישראלי, קאנטרי מישהו אמר לי, הסיפורים המונחים בין המנגינות, מגוונים, נושאים שונים, אהבה, תשוקה, יחסים בין גבר לאשה, אושר, תקווה, מסע, חוויה, זיכרונות, מטענים רגשיים, תובנות, עמידה על המשמר, הומניות, חרדות, חכמה, פרידה, תפילה, אמונה. כל אותם דברים קטנים בחיים המקשרים ומחברים בין הבריות, משרים אמינות ונותנים למאזין את התחושה שהוא חלק מהסיפור עצמו.

עלמה וקרולינה, לחם אהבה. צילום: יובל אראל
עלמה וקרולינה, לחם אהבה. צילום: יובל אראל

את כל אלו הגישה עלמה זהר כשהיא מלווה בטריו  – אסי איילון בגיטרות והפקה מוזיקלית, עדי הר צבי בגיטרת בס וערן פורת על התופים, מארחת עימם על הבמה את גבע אלון, גיבור גיטרה ורוק פולק מקומי שהוא שותף מוזיקלי בדרכה של עלמה, וכן את קרולינה, המשתפת פעולה עם עלמה באלבום בשיר "אתמול".

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

תגים
הצג עוד

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
Close