כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הג'אם 2012 – שות' ושות' בבארבי

ערב שכולו מוסיקאים המנגנים להנאתם, לא חייבים לאיש מאומה, עושים זאת בשביל הכיף, ההנאה הצרופה, מיטב מוסיקאי האוונגרד, האלטרנטיב, הגרוב, הרוק'נרול וההארד קור התכנסו אמש, 21.02.2012, מעל בימת הבארבי לשעה וחצי של נגינה בג'אם אחד ארוך, קוראים לזה שות' ושות, הייתי שם, שמעתי, צילמתי, ומתחלק ברשמים – יובל אראל.

 

אייל תלמודי, אוצר שות' ושות', בארבי. צילום: יובל אראל
אייל תלמודי, אוצר שות' ושות', בארבי. צילום: יובל אראל

הלא נודע , הבלתי צפוי , חוסר הסדר , היצירתיות המתפרצת , הכישרון , ניסיון והחופש לבחור . כל אלו מרכיבים את הערב החד פעמי הזה ! טובי המאלתרים , מכל סגנון וז'אנר מוסיקאלי על במה גדולה אחת .

לפני הרבה שנים, אפשר לאמר שהיה זה באמצע שנות השבעים של המאה שעברה, הזדמנתי במסגרת הפעילות של מועדון הרוק הישראלי שהחל לנדוד מבית לסין למשכנים אחרים (השכנים לא כל כך אהבו את הרוקנ'רול שהתנגן בשכונתם שם בכיכר המדינה…) למקום שנקרא "ברברים", היה זה מרתף עמוק וחשוך בדרום תל אביב, נדמה לי באזור שונצינו והסביבה, שימש כבית למוסיקאי ג'אז של אותם ימים, אהרל'ה קמינסקי ואחרים, מועדון הרוק התארח, ולי הייתה הזדמנות נדירה כנער לצפות ולהאזין בתופעה הנקראת ג'אם סשיין, התאספות ספונטנית של מוסיקאים לביצוע מוסיקה ללא הכנה וללא תיאום מראש, פשוט לזרום עם התחושות וההשפעות איש על רעהו.

מאז חוויתי הרבה מפגשי ג'אם שכאלו בסגנונות שונים, ג'אז, רוק, בלוז ועוד. על חלק מההזדמנויות האלו סיפרתי כאן בבלוג, למשל על הג'אם בקפה בן זומא ביפו,  אמש נפלה זכותי לחוות ג'אם נוסף, הפעם מפגש חובק עולמות וז'אנרים.

עוזי פיינרמן ויוני סילבר, ראש בראש, בארבי. צילום: יובל אראל
עוזי פיינרמן ויוני סילבר, ראש בראש, בארבי. צילום: יובל אראל

לפני עשרים החל איל תלמודי לאצור ערבי שות' שות' בעיקר במועדוני אוונגארד בתל אביב ובירושלים . כבר אז , לא היה ערב דומה למשנהו וכל קטע בוצע על ידי הרכב שונה. איתו בקנוניה – מאיה דוניץ , אדם שפלן , חגי פרשטמן אורי כנרות , עוזי פיינרמן, איתן רדושינסקי יוני סילבר ועוד רבים שכיום הם כולם חלקים מהרכבים מצליחים חובקי עולם.

הנחת העבודה הינה – להזמין הרבה אומנים מענינים , לערבב אותם לפי קבוצות משתנות על הבמה , ופשוט לצפות ביצירה קורית מעצמה . אין תכנון , הרגע קובע את התוכן .

לקראת שנת 2012, נענה תלמודי לאתגר , ולבקשת שאול מזרחי, בעליו של הבית ליוצרים ישראלים, מועדון "בארבי", אצר ערב מיוחד של שות' ושות'.

יום לפני הג'אם הספיקו חלק מהמשתתפים בו לספר ללאון "נפולאון" פלדמן"  מה יהיה איך מה ולמה, לצפייה והאזנה לחצו כאן.

 הרעיון שעמד לבחינה הוא להתחיל מסורת של יצירה רעננה , מקורית , לא מתפשרת וחד פעמית , במקום שנחשב בד"כ למסחרי , ולתת הזדמנות לקהל גדול ומגוון לצפות בתהליך האמיתי ולא רק בתוצאה.

חזי ורדושינסקי, הגרונות העמוקים, שות ושות. צילום: יובל אראל
חזי ורדושינסקי, הגרונות העמוקים, שות ושות. צילום: יובל אראל

אמש, במהלך הג'אם שנערך בבארבי, נטלו חלק –  עופר פלד – סקסופון, עונגי ציזלינג – סקסופון, עידית מינצר – קרן יער, יותם – מפוחית, חזי שוחט – שופר ושירה, עוזי פיינרמן- גיטרה, אורי כנרות – גיטרה, אסף תלמודי – קלידים, איתמר לוי – תופים, חגי פרשטמן – תופים, איתן רדושינסקי – בס, אדם שפלן – בס, יואב ביירך – קונטרהבס, אביב מארק – גיטרה ושירה, אושר סבג – תופים, דני מאיר – בס, ישי ברגר – גיטרה, יוני סילבר – כינור, שיקו סיני – משולש, שחר – גיטרה וכמובן האוצר – אייל תלמודי בסקסופון.

לא צריך לנתח יותר מידי את המופע, לתאר את הוירטואוזיות, שליטה בכלי הנגינה , הסגנונות, ההרמוניה, הצרמוניה, לא צריך, זהו ג'אם, הכל נעשה בשביל הפאן, איך שזרם ואיך שתורגם על ידי כל אחד ואחד מהמוסיקאים, והרי לבסוף נותרו רק החוויות והזכרונות…

התכנסות של מוסיקאים, שות' ושות', בארבי. צילום: יובל אראל
התכנסות של מוסיקאים, שות' ושות', בארבי. צילום: יובל אראל

את החוויה החד פעמית תיעדתי, הנה כאן למטה אפשר לצפות ולהאזין לכל התהליך…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהאירוע, אתם מזהים נגנים שהם חברים שלכם, תפנקו אותם, תנו להם תיוג…

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150616469904654.404603.721654653&type=1&l=374afcb2ba

יש גם פסקול שחתכתי מהוידיאו, (יש רעשי רקע, הוקלט לייב ולא ישירות מהקונסולה), הנה כאן:

למי שלא מסתפק בצלילים, אז המסרטה עבדה שם לבד, מעל הגלרייה, קצת יותר משעה, ללא זום אין, כך כמו שזה, תראו ותשמעו כאן:

חלק 1

חלק 2

בדרך כלל אומרים, נהנית? ספרו לחבריכם…אז בנוסף לחבריכם, הנה כאן כמה אלבומים של חלק מהנגנים שנטלו חלק בג'אם, ככה, כדי לפנק את מי שנשאר עד סוף הג'אם כאן בבלוג.

אייל תלמודי וחגי פרשטמן – מלוקס

איתן רדושינסקי וחזי שוחט– מידנייט פיקוקס

עוזי פיינרמן – רמירז

ישי ברגר – בא לבר

שיקו סיני ואסף תלמודי – להיטים מהבגאז'

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא