כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

בניה ברבי בהאנגר 11 – בין הנהר לים

הזמר והיוצר בניה ברבי חוזר להופעות על הבמות בצמד הופעות בהאנגר 11, היינו שם

הזמר והיוצר בניה ברבי חזר השבוע להופיע מאז פרוץ המלחמה בצמד הופעות שהוכרזו כסולד אאוט בהאנגר 11 בנמל תל אביב. מספר ימים קודם לכן השיק בניה את אלבומו הרביעי שיצא בתצורת EP הכולל שישה שירים אותם הוא כתב והלחין ביצירה משותפת עם קשת רחבה של אמנים נוספים.

בניה, התגייס למען המדינה בעצמו כבר מה7 באוקטובר עם הנשק האישי שלו- המוזיקה. החל מביקור פצועים, לוויות, אזכרות, עשרות הופעות בבסיסים ובתי חולים, משפחות החטופים ומפגשים רבים עם "החברים מנובה" מפגשים שהביאו ליצירת הסינגל המרגש "זה בסדר" שמהווה ריפוי לנפש.

לאחרונה שחרר בניה מתוך אלבומו הרביעי גם את השיר "בין הנהר לים"– שיר אהבה לארץ ישראל היפה. המילים המדויקות, הלחן המלטף וקולו החודר של בניה יוצרים יחד שיר שמציף בכאב ובו בזמן ממלא את ליבנו תקווה שאנחנו כל כך זקוקים לה.

המופע בהאנגר

ערב נעים של רביעי בערב בהאנגר 11 בנמל תל אביב. זמן טוב ללגום כוס משקה קר בדרכנו למושבים (מופע ישיבה). גם מחר הופעה נוספת ו2 הופעות אלו באו במקום הופעה קודמת שתוכננה ל26.10 בהיכל מנורה ובוטלה בהתאם למלחמת חרבות ברזל.

ממתינים בסבלנות לבניה שעולה לבדו (חושך על הבמה) ומבצע סולו את "קולות" ו"גומות" ("לפעמים אני עולה על הבמה לראות קהל ששר את המילים וחושב על איך היית גאה בי אם היית יודעת שאני כבר ניצחתי את עצמי מול הפחד לפספס את הרכבות"). פתיחה שמוענקת לנו במלוא החשיפות באופן שהמילים מקבלות את הדגש הראוי. אותו דגש שזורק לנו חץ ישר ללב. ואיזה גוון קול מרגיע וייחודי יש לבניה. אחד ויחיד.

בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שישי עציץ
בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שירי עציץ
בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שישי עציץ
בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שירי עציץ

הלהקה מתמקמת ויוצאים לדרך עם הפתיחה ו"עכשיו הלב פתוח": "כמה טוב שבאת כבר שנים שנלחם ברוח כמה שהערת לי תחיים עכשיו הלב פתוח". בניה מעביר לנו שלווה ורוגע וכמה שאנו זקוקים לכך. מין אתנחתא מוזיקלית. ריפוי לנפש. כהקדמה לשיר הבא "מנגינה קטנה" אומר בניה: "מתפלל חזק שהחטופים יחזרו הביתה בשלום. בבוקר תבקשו משהו בלב גם בשבילם. עם אחד. לב אחד. שלא נפחד. שנהיה אמיצים. המוזיקה היא התרופה שלנו". הסינגל הראשון של ברבי כעת( עם גיל ויין. 2017) וכמה שהוא אהוב "אל תשאלי התחלתי לעשן ולהנות מהקפה..". בניה מבקש ממנה: "אז קחי את הפחדים, זרקי אותם לים .תראי בסוף כל לילה החושך נעלם" (קחי את הפחדים). ו"זו עוד תקופה זה עוד משבר אולי נצא מזה הלוואי נצא מזה".(כמה רקדנו). אמן . מקבלים כאן מעטפת לבבית וזה בדיוק כל מה שצריכים בתקופה שכזאת. והקהל מחזיר אהבה וזה הדדי. הם שואגים את מילות השירים ואיך אפשר בלי "חזרי עוד היום תגעי לי שוב ברגש, עוד שנייה זה בנינו נגמר, ממה את מפחדת" (הדואט ההיסטרי עם אייל גולן). כל השירים הכי יפים של בניה ברצף. "תפסת לי מקום", "כשבא הגעגוע". תענוג.

בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שישי עציץ
בניה ברבי בהאנגר 11. צילום שירי עציץ

בוצע בנפלאות קאבר ל "שינויי מזג האוויר" של שלמה ארצי ואיזה עיבוד קסום. שאפו. "פרפרים" שיצא באוגוסט. פעם אחר פעם מצליח בניה לגעת בעומקה של הנשמה עם המילים המדויקות והקול הבלתי נשכח שחודר ישר לתוך הלב. בניה מזמין אותנו להתקרב, לקום ולרקוד קצת. הנני פוסע לקדמת הבמה יחד עם ההמונים. "במקום הכי רחוק" מין בלדה מזרחית מושלמת ו"תגיד לי מי לא יבוא, תגיד לי מי לא יבוא עכשיו לשיר איתנו" (השלאגר עם אברהם טל) ותכלס כולם באו לכבודך. מלך הרגש של ישראל. והלילה לילה לילה שמחה גדולה הלילה. יורד אל הקהל ועובר בין השורות. הכי קרוב שיש. "יותר לא עוצר, לא נוגע בזמן \\מחפש לי מהות, רגע אושר קטן \\אני יודע, מישהו איתי כאן \ מישהו איתי כאן" (הגיע כבר ל37 מיליון צפיות ביוטיוב. מטורף).

בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ
בניה ברבי והבנות מהנובה. צילום שירי עציץ

רגע לפני "זה בסדר" (סינגל עם חברים מהנובה שיצא בדצמבר) אומר הזמר ומזמין אל הבמה שמונה נשים שחוו את האסון: "בואו יחד, תשתפו את הכאב שלכם, את מה שאתם עוברים ולפני כמה חודשים טסתי לקפריסין. פגשתי חברים שהיו בנובה ובערב הראשון והשני היתה לי הופעה והופענו בהתנדבות. בהופעה השניה עלה לי רעיון: בוא נכתוב שיר ביחד. והתחלנו לכתוב ולכתוב עד שאחת מהחברות סיפרה שלפני כמה ימים היא היתה באירוע משפחתי ומישהו זרק לה: את לא נראית אחת שהיתה שם..ווהדמעות התחילו לזלוג מעצמן כאילו איך נראה מישהו שהיה שם, שהלב שלו שבור וכל אחד כתב והבנו שזה בסדר גם להיות לא בסדר. זה בסדר לא להיות נורמלי. זה בסדר להתאפר ולהתלבש יפה. זה בסדר. העיקר שנהיה בסדר ונחזיק יד אחת". השיר החדש נועד למלא אותנו בתקווה בעיקר בימים האלה ולהזכיר שכל תשובה או התנהגות היא לגיטימית.

הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ
הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ
הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ
הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ
הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ
הקהל במופע של בניה ברבי. צילום שירי עציץ

ב"אור החיים" התקבלה הקדמה מרגשת של בניה: "מאז שסבא הפך להיות אילם, אבא מתגעגע לשמוע אותו שר פיוט אחד. כל שישי אבא שלי פשוט שר, מתגעגע אבל בשביל להיזכר בסבא. לא זכיתי לשמוע את קולו. אבא שלי הסביר לי פעם שמי שלא מדבר – מקשיב יותר טוב. חכמת ההקשבה זאת החכמה הכי גבוהה שיש. כמו אלוהים שרק מקשיב ולא מדבר. אני אוהב יותר להקשיב פחות לדבר. יש לי הרבה מה לומר בתקופה הזו ושאלות ותהיות וכעס, מלחמה ושלום, פוליטיקה ואת השמאל והימין והשכול אבל הנה אני בניה הקטן הנכד של סבא חיים בוחר לשתוק. מעדיף להקשיב לקרוא ולשמוע כי אלוהים לימד אותי מחוכמתו להכיל הכל בלי לבקר בלי לשפוט, לנסות להבין את הכאב של כל אחד ואחת. וסליחה שאין לי צד נכון ומהי האמת ולאן כל זה הולך וסבא אמנם מת אבל בתוכי ואומר תשתוק ותקשיב גם כשהכעס גועה גם שהתקווה מזייפת. חברים תקשיבו זה הדבר החכם לעשות. תקשיבו כי זה יביא כבר אהבה".

וואלדי (ילד שלי) הכך כך מרגש: "בבת עיני מחמד ליבי צא לעולם קח איתך שמחה רבה ואהבת חינם". תפילה לאופטימיות. ושיהיה לנו שבוע טוב שבוע טוב. אם כבר להרים בישורת הסיום עם השלאגרים המרסקים ובצדק.

ולסיום סיומת (כמה חבל) קבלו את "קרן שמש" השיר הישראלי המושמע ביותר ברדיו בשנת תשפ"ג (יצא בקיץ 2022). הלהיט המרסק ההיסטרי וזה שזה לא משנה לאיפה הלכת והיכן אתה נמצא – הוא יתנגן ברקע. מילדי הגן שיודעים את המילים בעל פה ועד המבוגרים. כוחו הגדול של שיר. "תחייכי, זה יפה לך זה עושה לי את היום. אם פתאום את נרדמת "תחייכי גם בחלום".

בניה מצליח פעם אחר פעם לגעת בעומקה של הנשמה עם המילים המדויקות והקול הבלתי נשכח שחודר ישר לתוך הלב. בניה ברבי מגיע בפעם השלישית למופע ענק באמפי קיסריה, לערב של קירוב לבבות ואחדות, עם שירים מכל האלבומים בעיבודים מוזיקליים מיוחדים ובעיקר מלא ברגש! חובה עליכם לשריין כרטיסים!

כמה רגעים מתוך המופע

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא