כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

"מאחורי השירים #2" – יואב קוטנר מארח – היכל התרבות ת"א

ביותר משלושים שנות הקריירה שלו, ברדיו ובטלוויזיה, פגש יואב קוטנר עשרות מטובי היוצרים והמבצעים במוסיקה הישראלית. בפגישות אלו נוצר במשך השנים קשר אישי מיוחד בין המרואיינים והמראיין, ונשמע כאילו השיחה שלהם היא מפגש בין חברים.

בסדרה "מאחורי השירים" המתקיימת זו העונה השנייה ובבלעדיות באולם צוקר בהיכל התרבות תל-אביב, מעביר קוטנר את התחושה הזו אל הבמה. בשיחה אישית, נעימה אך מעמיקה, נכנסים האמנים אל מאחורי הקלעים של יצירתם ודרכם האמנותית, הם מדגימים קטעי שירים, נזכרים בכל מיני שלבים בדרך וגם מבצעים גרסאות מיוחדות ללהיטיהם הגדולים.

הנה תזכורת מהעונה הראשונה כפי שסוקר כאן בבלוג – ערב עם ריקי גל.

זו אינה הופעה רגילה וגם לא רק שיחה… זהו שילוב ייחודי של השניים – מדברים מוסיקה.

 

אחינועם ניני 7.11.19

כמעט 30 שנה לתחילת הקריירה של אחינועם וגיל דור עם האלבום -"אחינועם ניני וגיל דור בהופעה חיה" והם לא מפסיקים לחפש דרכי ביטוי חדשות, בעברית ואנגלית, בג'אז ורוק, מוסיקה אתנית ומוסיקה קלסית, שירים מקוריים ומזמורים נפוליטנים, הם צמד ובתמיכתו היא המובילה. עם החיבור שלה לתימניות בשורשיה והאמריקניות שבהתבגרותה. היא מצאה את קולה המיוחד, משלבת אלתור וחופש עם דיוק מופלא בשירתה הצלולה. היא מצליחה מאד גם בעולם, כבר כמעט 30 שנה, ותמיד בדרכה שלה וללא כל מורא . ביושר חריצות וכישרון ענק ויוצא דופן.  

מתי כספי 19.12.19

מתי כספי הוא כנראה המוסיקאי הישראלי הפורה ביותר בזמר העברי החדש. בחמישים שנות פעילותו הוא הלחין, עיבד, הפיק, ניגן ושר מאות שירים שהפכו ללהיטי ענק ולקלסיקה ישראלית. תמיד עם כישרון מלודי מדהים, תמיד במגוון סגנונות מוסיקליים, המצאות הפקה, סאונד וביצוע, שיתופי פעולה מרתקים עם מוסיקאים אחרים… מבלי לוותר אף פעם על ייחודיותו. אין אף מוסיקאי ישראלי אחר שעשה כל כך הרבה, בכמות ובאיכות. והוא גם איש שיחה מאד מצחיק.  

רונה קינן 2.1.20

כבר כשהייתה בת 18 נחשבה רונה קינן להבטחה גדולה במוסיקה הישראלית. זמן קצר לאחר מכן היא התחילה לשמש כמלחינה, כותבת, זמרת וגם גיטריסטית יוצאת מהכלל. תחילה בשותפות עם אחרים (ערן צור בשירי יונה וולך, טל גורדון) ומשנת 2004 בעיקר כסולנית. חמישה אלבומים נהדרים, אין ספור הופעות, ויצירה שמתפתחת ומעמיקה, לא מוותרת על אמירה אישית וחברתית פוליטית… תמיד בקול צלול ונקי, בשירה שמשלבת עדינות ודיוק וכבוד לטקסט עם צרחה שקטה.  

דני רובס 5.3.20

הוא לגמרי סלף-מייד-מאן. לימד את עצמו לנגן, להלחין, לכתוב, לשיר, לעמוד על במה. תחילה בעזרת שותפים כמו שלמה ארצי, אריק סיני, מתי כספי ועוד, ומאז 1983 כזמר ויוצר עצמאי בעל זהות מיוחדת ואמירה אישית שנשמעת… לגמרי הוא. לא דומה לאף אחד אחר. 11 אלבומי סולו, אלפי הופעות, והמון שירים נפלאים לעצמו ולאחרים הפכו את רובס לאחד האמנים המצליחים והיציבים של ימינו. 

מחיר הסדרה –  350 ₪. מחיר כרטיס בודד –  110 ₪

רכישת כרטיסים: מוקד ההזמנות 9066*, או באתר Eventim

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא