כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

רז שמואלי – ביקורת עצמית

אלבום חדש לזמרת והיוצרת רז שמואלי - ביקורת עצמית

שמונה שנים חלפו מאז נחשפה רז שמואלי לציבור הרחב בעקבות השתתפותה בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "The Voice", שש שנים חלפו מאז יצא לאור אלבום הבכורה של הזמרת והיוצרת המוכשרת רז שמואלי "יריות באוויר". הבוקר היא משחררת את אלבומה השני – "ביקורת עצמית" הכולל עשרה שירים אותם רז כתבה והלחינה בהפקתו של יונתן ויינריך. לפני שנה בדיוק שחררה רז את השיר הראשון מתוכו – "על מה אתה כועס" במילותיה לפי לחנו של יונתן ויינריך, המשיכה עם הסינגל הבא –  "תעשה שיבוא" במילותיה לפי לחנו של גדי רונן, וקנחה לפני מספר שבועות עם הסינגל השלישי – "קיים" גם כאן בשיתוף פעולה זהה עם יונתן.

דעה

אחרי ספירת השנים והמועדים הללו אני יכול לומר כי אלבומה החדש של רז שמואלי ניחן בטקסטים משובחים לצד הלחנה והפקה מוזיקלית מצויינת המציגים שירים איכותיים שכבר הרבה זמן לא נשמעו במחוזותינו, הזמן הרב שחלף מאז צאת האלבום הקודם ועד עתה רק עשה טוב לכשרון היצירה המוזיקלי של רז, אני את שלי אמרתי, כעת תלחצו להאזין.

אמירה

כך רז שמואלי הבוקר בעקבות שחרורו של האלבום הטרי לפלטפורמות הדיגיטליות השונות – "הרבה שנים הייתי עסוקה ברצון שדברים צריכים לקרות מהר כדי לא לפספס איזו רכבת, אולי זה קשור למקום שממנו רובכם הכרתם אותי אולי זו הייתה איזו מחשבה תורנית שהתפקיד שלה היה לדרבן אותי. אבל מרווח הזמן הזה שנוצר מאז האלבום הראשון לרב איים עליי וגרם לי לשאול שאלות גדולות. היום אני כל כך שמחה שהשיעור הזה מאחורי כי הבנתי – אין זמן טוב ולא טוב. אין נכון ולא נכון. אנחנו לא יכולים להיות יותר טובים מעצמנו. יש אותי. ויש את החלום הזה. מהמקום הזה היצירה התחילה להרגיש אמיתית ומכוונת יותר, להגיד שזו חתיכה מהלב שלי זה קלישאתי, אבל היי זו חתיכה מהלב שלי. הפחד יכול לבשל ים של סיבות ותירוצים ל- למה אנחנו לא יכולים לעשות את מה שאנחנו רוצים. למדתי להפחיד את הפחד בחזרה, להסתכל על מה שיש לי, על האנשים המדהימים שמקיפים אותי, על הטעויות ועל מה שלמדתי מהן כדי להיות חזקה, להפחיד את הפחד."

הופעה

רז תחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 2 בפברואר במועדון זאפה בתל אביב. כאן איוונט וכרטיסים.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא