טלי מן – לא חוזרת חזרה – הופעת השקת האלבום

המוזיקאית היוצרת טלי מן משיקה אלבום חדש "לא חוזרת חזרה" במופע במועדון בסקולה בתל אביב בליל שישי, 15.02.2019. תומר וניקה גילת הגיעו למופע וחזרו עם החוויות, הרשמים, התמונות והקולות.

ובמקרה את טלי מן יצא לי לפגוש בעיקר בהופעות עם אג'נדה חברתית מאחוריהן, אם זה לצידו של דן תורן בפסטיבלי הסוודר החורפיים בבארבי ואם זה בערב המיוחד שטלי מן הפיקה – "הופכות את היוצרות" לתמיכה בנשים היוצאות מזנות (במפתיע זה גם היה הנושא של פסטיבל בסוודר שבא אחריו).

טלי מן מציינת קריירה מוזיקלית של כעשר שנים, כאשר ב-2015 יצא אלבום הבכורה שלה בהפקת יוסי מזרחי ובהשתתפותם של חברי הקולקטיב ומאיה בליזצמן, הסינגל "גוף בגוף" בלט מתוכו בין היתר בגלל הקליפ המסוגנן והצבעוני.

אלבומה השני של טלי מן "לא חוזרת חזרה" שיצא ממש לפני שבוע כבר לוקח את טלי למקומות חדשים, הסאונד הקולקטיבי האלקטרו תעשייתי שבלט באלבומה הקודם הוחלף בסינטי פופ טהור תחת המפיק האלקטרוני נעם ספרבר שהוא גם במקרה גיסה של טלי.

את ההופעה אמש פתחה קטרין לסקו המשלבת בצורה מפתיעה בין נבל לביטים אלקטרונים, אליהם מצטרפת קטרין בסגנון שירה מינימליסטי ומרחף, רבע שעה ומספר חלומות דיגיטליים ואנחנו כבר עם טלי מן.

אל טלי מן מצטרפים על הבמה שותפה לאלבום השני – נעם ספרבר על האבלטון ובצידה השני יונתן אלטר שבדרך כלל אנחנו רואים אותו משתולל על מערכות תופים גדולות כחלק מהקרקס האדום של שטובי, הערב אלטר על התופים האלקטרונים, מתואם לקו הסינטי אלקטרו של טלי מן מודל 2019

ההבדל מאוד ברור כבר בשיר הפתיחה "שריון", הסינגל השני מהאלבום –  שגם הוא כמו השיר "גוף בגוף" מלווה בקליפ מושקע ומלא בשמחת חיים, הפעם כשספרבר על ההפקה השיר מקבל הדגשות של ביטים ולופים סינתטיים קליטים עם המון מתיקות כיאה לז'אנר.

האלבום החדש של טלי מן כבר שם אותה עמוק יותר בסצנה האלקטרונית, הגיטרה עוד נשארה אבל מסביבה הוחלפו שאר כלי הנגינה במערכות אלקטרוניות כיאה לאומנים ישראלים רבים בתעשייה שבה האבלטון עומד במרכזה, אומנים כמו נגה ארז, ג'ני פנקין, גארדן סיטי, עדי אולמנסקי ורבים אחרים. אך עדיין המוזיקה של טלי נשמעת קצת אחרת מהסצנה, יותר מוארת, פחות אפלולית.

הסיבה נעוצה כנראה במקורות המוזיקליים של טלי מן, אם מרבית האומנים מבססים את הכתיבה המוזיקלית שלהם על המבנה האלקטרוני, אצל טלי הכתיבה מתחילה קודם כל מהגיטרה וממבנה ההלחנה המסורתי, אליהם יצק בחוכמה ספרבר את העיבוד האלקטרוני והתוצאה היא הבין כלאיים החדש, שיר פופ טהור עם לופים קופצניים וקליטים.

התוצאה מורגשת לאורך כל ההופעה, אם זה בשירים ותיקים יותר שקיבלו עור חדש ואם זה בגירסת הכיסוי לנוער שוליים "אמסטרדם" שהותאם בדיוק לסגנון החדש של טלי מן (בל נשכח את הלבוש הזהב הסינתטי התואם של שלושתם).

יאמר לזכותה של טלי שהיא בנתה את ההופעה היטב, הסינגל החדש בפתיחתה, מספר להיטים מפוזרים לאורכה, גירסה מתורגמת לשיר של milky chance וגם הבלדה "סתיו" שהתמקמה במרכזה של ההופעה, הביצוע האקוסטי של טלי מן ביחד עם קארין לסקו על הנבל היה פשוט מרגש והזכיר לנו שגם בלי פירוטכניקה אלקטרונית אפשר להישמע מצוין, ובאמת, איך זה שהשיר הזה לא מוכר?

את הערב סיימה טלי מן עם "גוף בגוף" השיר שקיבל אצל יוסי מזרחי עיבוד בומבסטי ומדליק הופשט הפעם מכל מרכיביו והוחלף בביטים החדשים וההיפסטרים של נעם ספרבר, ועכשיו נשאלת השאלה מה יותר טוב? אני עד עכשיו מתלבט.

וידאו

 

One comment

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s