כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

איזו בעסה לסבבה – הקליפ שהוסר, כן או לא?!!!

אמש לקראת חצות הודיעו מספר אתרי חדשות ומדורי מוזיקה כי הקליפ החדש של נטע ברזילי "BASSA SABABA" הוסר או נחסם לצפייה באתר יוטיוב בעקבות טענת זכויות יוצרים של צד ג', על פי הפרסומים עולה כי הטענה הועלתה על ידי חברת "Tre Native" חברה ליצירת קליפים מאטלנטה, ג'ורג'יה בארה"ב.

השיר החדש של נטע הספיק לצבור מעל לשבעה מיליון צפיות ביוטיוב וגרר אחריו עשרות קליפי ממים שנגעו בדרך זו או אחרת בהייפ ובבאז שהוא יצר, באחד מהם הועלתה טענה כי השיר דומה לשיר של הזמרת קייטי פרי שיצא לפני מספר שנים בשם "Hot N Cold".

כזכור בפרסומים שליוו את יציאתו של שירה החדש של נטע דווח כי בשיר שנכתב והולחן בידי אבשלום אריאל, סתיו בגר ועל ידה הושקעו תקציבי ענק, הקליפ צולם במשך 3 ימים בקייב, עם הכנות של שבועות מראש, בבניית סטים ייחודיים, למעלה מ 250 אנשי צוות וכ 50 רקדנים/אנשים מופיעים בקליפ עצמו שצולם ב 13 לוקיישנים שונים, וכי מדובר בקליפ היקר ביותר שנעשה לאמן ישראלי אי פעם, עלותו קרב למיליון ₪.

בבדיקה שערכתי הבוקר עולה כי הקליפ נמצא במקומו הטבעי ביוטיוב בערוץ הרשמי של נטע ואין שום הודעה על טענת זכויות יוצרים, ככל הנראה במהלך הלילה עמלו יוצריו ומפיקיה של נטע על הסדרה מול יוטיוב בנושא, אני משער כי התחולל "קרב ענקים" בין חברת BMG בעלת זכויות ההפצה הדיגיטליות לשירה של נטע לבין נציגי Tre Native על האקט המשפטי בעוד אנחנו ישנים…

כזכור טענה קודמת כלפי שירה של נטע ברזילי – "Toy" שעלתה מצד חברת יוניברסל בעלת הזכויות לשיר של להקת הוויט סטרפס – Seven Army Nation הסתיימה בתשלום פיצוי והשתתפות בתמלוגים מבלי להודות בטענות ההפרה.

מזה מספר שנים, מאז החלה תופעת הסימפול בשירים חדשים מתוך להיטי עבר, תופעה שאני באופן אישי לא מתלהב ממנה בלשון המעטה, מבחינתי זה פשוט רכיבה על פורמט מוצלח שנוצר בידי אחרים ולא יצירה מקורית, העניין הפך לחלק מהנוף המוזיקלי בן זמננו והשלמה ערכית מצד מבקרי מוזיקה בכירים. אני לא מקבל זאת בשום אופן, גם כשנעשים כל הסידורים והתשלומים עבור הזכויות, תייצרו מלודיה חדשה או אל תייצרו בכלל!!

חזר למקומו הטבעי, הקליפ.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא