כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 25.06.2016

הקיץ כאן עם כל החום, בחדרי החזרות ובאולפנים המזגנים עושים שעות נוספות, את הצלילים אפשר למזוג לכאן. 

סוול של שקיעה. צילום: יובל אראל
סוול של שקיעה. צילום: יובל אראל

בתרגולת, מסיימים שבוע חם ולח ותופסים את פסק הזמן כדי להאזין לשירים ולאלבומים שנבטו השבוע מתוך החום, בעתיד יהיה יותר חם…

 

רועי דהן – TIME TO LEAVE

רועי דהן, משיק השבוע את השיר TIME TO LEAVE המהווה סינגל שני מתוך אלבומו החדש והשלישי שבדרך. רועי הוא סינגר סונגרייטר אמיתי שלאורך דרכו כותב ומלחין את שיריו אותם הוא מבצע. באופן אישי נחשפתי אל יצירתו עוד בטרם השיק את אלבומו הראשון ועקבתי אחר דרכו המצוינת בשדות המוסיקה, הנה כמה מילים שכתבתי אודותיו בזמנו – "רועי הוא מוסיקאי, כותב, מלחין ויוצר רגיש ומיוחד, כבר אמרתי עליו כי הוא טרובדור ישראלי. נוגה, רך, נעים המשוטט במחוזות הפולק רוק האלטרנטיבי עם השפעות דומיננטיות מהמוזיקה של ניק דרייק ואליוט סמית'."  השיר החדש הופק בידיו האמונות של רועי אביטל, (garden city movement ). רועי דהן פתח לאחרונה פרויקט גיוס המונים באתר הד סטארט על מנת להיעזר בכם המאזינים במימון יצירת אלבומו השלישי והמופלא. הנה לינק, הכניסו יד לכיס ושחררו, הוא שווה כל שקל.

 

סיון טלמור – I`LL BE

סיון טלמור מציגה קליפ חדש לסינגל הראשון מתוך אלבומה החדש באנגלית "FIRE" שיצא לאור בתחילת מרץ השנה, בשיר "I'LL BE" מבקשת סיוון להפוך לאמא האדמה או אמא טבע המחבקת ומערסלת את בנה או אהובה, בין כך או כך מדובר בשיר מלודי וענוג המדגיש את היכולות הווקליות הכל כך נעימות של סיון כמבצעת, הקליפ המלווה באנימציה ריאליסטית הופק על ידי בית היוצר של טל רוזנטל ונועם שרון. והשחקנית בקליפ היא שירה הס, נעים באוזן ובעין.

 

 

Rodanz – דב אורב

Rodanz היא להקה המובלת על ידי צבי רודן הסולן, לצד הנגנים ארנון זיו בקלידים, עדי גיגי בגיטרת בס, מוטי רודן בגיטרה, יעקב גורשטיין בסקסופון ואביאור רוקח בחצוצרה. הם נפגשו לראשונה לפני ארבע שנים לסשן הקלטות והחיבור ביניהם צלח, במהלך הקיץ ישוחרר אלבום הבכורה שלהם לצד סבב הופעות מעבר לים. מדובר בהרכב היוצר ומנגן מוזיקת נשמה המשלבת מקצבי גרוב וחטיבת כלי נשיפה דומיננטית המלווים טקסטים "רוחניים" מטובלים בקורטוב ימתיכוני בואכה אמריקנה שורשית. הסינגל קליפ "דב אורב" מתבסס על פסוקים הלקוחים ממגילת איכה.

 

E-Z – מציאות אחרת

החיים של רובנו מורכבים מאינספור משימות לא נגמרות שתמיד נמצאות לנו בראש. עד שמשהו עוצר אותנו, מסדר את הדברים בפרופורציות הנכונות וגורם לנו לרגע להתבונן על המציאות מהצד. השיר "מציאות אחרת" נכתב על אחד מהרגעים האלה – מפגש של הראפר איזי שרון עם נהוראי לוי ז"ל, במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר. המפגשים הביאו לתובנות חדשות על החיים עצמם, ואיתן הגיעו הספקות על הדברים שמעסיקים אותנו ביום-יום- אילו החלטות שלנו עושות לנו טוב ואילו מעשים רק מסיחים את הדעת ממה שחשוב באמת. כך איזי על הכתיבה והשיר: "נפגשתי עם לא מעט ילדים ובני נוער בבתי חולים והרגשתי חלק בלתי נפרד מהניצחון שלהם. אני נתתי להם סיבה אחת לחייך והם נתנו לי כנפיים. את השיר "מציאות אחרת" כתבתי בעקבות מפגש עם בחור בן 18 וחצי בשם נהוראי שנלחם תקופה ארוכה במלחמת הסרטן. והייתי בטוח שלא משנה מה יגידו הרופאים הוא הולך לנצח את המחלה הארורה, לצערי טעיתי. את הבית הראשון כתבתי לילה לפני שנודע לי על פטירתו של נהוראי וקיבלתי מוקדם מהצפוי את התשובה לשאלה "אם העולם הזה עדיין לא הוגן, או שאלי יבוא היום והוא יקום". אומנם לא כתבנו את השיר ביחד אבל השיר הזה כל כולו בהשראתך נהוראי "ננה" לוי ז"ל". את הקליפ עם המראות הנהדרים מסרי לנקה הפיקו IFILM SRI LANKA בבימויו של ג'ייסון רג'אסינה והצלם עייש פררה.

 

יד אליהו – ספינת געגועים

בן דנציג ואילן ארד, המהווים את גרעין הצמד המוסיקלי "יד אליהו" משחררים השבוע את הסינגל השישי על פי חשבוני, במהלך השנה האחרונה, בדרכם להשקת אלבום בכורה, אלבום שיכיל לוודאי את המרקם הצבעוני של מוזיקה "ארצישראלית" לצד טעמים אתניים ימתיכוניים מטובלים ביד נדיבה בביט ובגרוב הנובע מהתנ"ך של הג'אז הבסיסי ויוצרים במהודק מעין אווירה אורבנית תוססת ועליזה. ההפקה המוסיקלית של שלומי אלון משלימה את המעטפת לכדי הפלגת געגוע בספינה שנוצרה מתוך החלומות שחלמה אמו של אילן לאחר מות אביו כחלק מערגה וגעגוע. הקשבה.

 

אורית אלברט – בעולם הגדול

אורית אלברט, זמרת יוצרת, העומדת לקראת השקת אלבום הבכורה "שדות ירוקים" שיכלול תריסר שירים שאורית כתבה, הלחינה ומבצעת בהפקתו המוסיקלית של אופיר גוברין, משחררת השבוע את הסינגל קליפ "בעולם הגדול" שכתיבתו החלה מתוך אירוע אמיתי בו נאלצה לגונן על בנה הפעוט מפני סכנות וכאב, נולדה לה ההבנה העמוקה שדווקא פתיחות מול העולם יכולים להוביל להצלחה בהתמודדות האישית ורק אמונה פנימית בעצמך יכולה להוביל לדרך הבטוחה והמוצלחת. אורית לדידי היא מהאמנים שאתה מגלה אותם באמצע הדרך, מתרגש וחוזר לאחור לחפש חומרים מוקדמים יותר כדי לאשש את ההתרגשות, האמת, אני מצפה להאזין לאלבום המלא…

 

משה בונן – בא הביתה

מדויק, נכון, איכותי, ארצישראלי, שפה יפה, מנגינה טובה, הפקה הדוקה. הכי כיף לפתוח שבוע עם שיר חדש. למאזיני גל"צ הוותיקים קולו של משה בונן מוכר מאוד, עתה הוא עובר לצד השני ומשדרן המארח מוזיקאים באולפנו, הוא משחרר שיר חדש בדרך לאלבום בכורה. כך משה בונן על השיר החדש – ״מצד אחד, לא תמיד פשוט לחזור הביתה, מצד שני, כל ביקור בארץ בשבילי הוא חוויה מדהימה, עטופה באהבה וגעגוע". לצידו של בונן מצטרפים הקלידן משה לוי עם אורגן ההאמונד ופיטר רוט בגיטרת הבס. השמועה אומרת שהאלבום צפוי לצאת ממש בקרוב…

 

נטי ויסמן – Heroes In A Tale

אישית אני מכיר את נטע עוד משנות השבעים כאשר ניגן עם רמי פורטיס איתו הקים את ההרכבים "זבוב" ו"מים חמים" והשתתף באלבומו "פלונטר". לאחר מכן חברו השניים לברי סחרוף, מלכה שפיגל וסמי בירנבך והקימו את ההרכב SOB התבססו באמסטרדם והופיעו ברחבי אירופה (עם עזיבתו הפך ההרכב ל"מינימל קומפקט"). לאחר מכן הקים הרכבים נוספים שפעלו בהולנד, ועם חזרתו ארצה היה מחלוצי ה"פינגווין" עם ההרכב מאדאם E. לאחר מספר שנות שקט, חזר נטע בשנת 2009 עם "האלכימיסטיק", פרויקט רוק בו היו חברים 3 סולנים, אשר זכה לביקורות מעולות. כעת משיק נטי אלבום חדש בו הוא משתף פעולה עם דורון טלמון המוכרת כסולנית של ג'ין בורדו והמתופף בועז וולף. את ההפקה המוסיקלית של האלבום ניהל נטי בעצמו כאשר הפעם הוא משלב רוק קלאסי לצד אלקטרוניקה עדינה וגולש אל שדות הטריפ הופ. מדובר באלבום שהוא חוויית אודיו מצוינת לצד שחרורי סרוטונין בכמויות אדירות במח האנושי, תאזינו! נטע ישיק את אלבומו החדש בתאריך 21 ליולי בתאטרון תמונע, תבואו!

 

יאיר יונה – חרב

כמו ילדי תימן החטופים. ישנם אירועים בתולדות אומה שחייבים התייחסות מעבר לתודעה התיעודית. יאיר יונה צלל אל החומרים של אותה מלחמה נוראה שפרצה ביום כיפור בשנת 1973 והמוזות הובילוהו לפרשנות בגובה העיניים. אמנות מתעדת מלחמה. יצירה. לכו להאזין. חרב הוא אלבום שחייבים להאזין לו.

 

טל פוגל – אלבום ושיר

טל פוגל, מוסיקאית, יוצרת מלחינה ומבצעת מהזן הנדיר, משחררת סינגל קליפ חדש "מבלהות תחזור אלי" לצד אלבום חדש הכולל שמונה שירים שכל אחד מהם ילווה בקליפ מעניין שיהוו יחדיו את "אל החצר הגדולה" אשר הושק השבוע במופע חגיגי. את האלבום הפיק אמיר גרומן. תנו בהאזנה וצפייה.

 

 

ספייסשיפ אנדרגראונד – אלבום וקליפ

הספייסשיפ אנדרגראונד הנו הרכב רוק-פופ שהוקם בבית הספר "רימון" על ידי הסולנית חן מוגזמוב המאמצת את שם הבמה Grace M יחד עם הנגנים יוסי ארזי בקלידים, ג'ינו ציפין בגיטרת בס, יונתן בקר בגיטרה חשמלית ואריאל קדם על התופים. ההרכב הוקם בתחילה במסגרת פרויקט מוסיקלי בבית הספר אך לעיתים חלומות מתגשמים, ובזכות הכימיה המוסיקלית ההרכב המשיך להופיע בקביעות, לכתוב ולהקליט תוך שהוא צובר קהל מעריצים מכובד גם בחו"ל. כעת משיקים חברי ההרכב את אלבוםה בכורה לצד וידאו קליפ לסינגל – Clay. האלבום כולל עשרה שירים המותחים קשת רחבה של סגנונות החל מרוק אלטרנטיבי, קריצה לטריפ הופ ועד בלדות מלאות ברגש. תנו בהאזנה וצפייה.

 

 

באקטס אנ' ג'וינטס – אלבום וקליפ

באקטס אנד ג'וינטס היא להקת אלטרנטיב רוק שהוקמה בבית הספר רימון לפני ארבע שנים בידי הסולן רועי דלאל יחד עם הנגנים גל ברזילי בגיטרה, רועי כהן בגיטרת בס ועומר שימחי על התופים לאחר שהתקבצו מעת לעת לנגן עד לכדי גיבוש להרכב קבוע. במהלך השנים עשו חברי הלהקה כברת דרך וצברו ניסיון וקהל רב.  לקראת יציאתם הקרובה לסבב הופעות באירופה בסוףה קיץ הם משחררים כעת את אלבום הבכורה במתכונת אי.פי הכולל חמישה שירים "Safe By Release” וכן וידאו סינגל קליפ לשיר הנושא, מעין בלדת רוק. תנו בהאזנה וצפייה.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. היי קצת התבלבלת בקשר לשיר של סיון טלמור: הוא מבית היוצר (הפקה ובימוי ולא רק אנימציה) של טל רוזנטל ונועם שרון. והשחקנית בקליפ היא שירה הס. 🙂

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא