כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

שירים של אחרים – משינה מנגנת את שנות השבעים

מופע חדש שכולו מחווה אישית לשירים שהשפיעו על המסע המוזיקלי של להקת משינה. 16/05 |18/05 | 20/05 - זאפה פארק, גני יהושע

בתגובה למצב הקשה שישראל התדרדרה אליו מאז השבעה באוקטובר, להקת הרוק האייקונית משינה עושה צעד נועז לעבר ריפוי וסולידריות באמצעות שפת האם שלה – המוזיקה הישראלית. הלהקה גאה להכריז על סדרת מופעים מיוחדת ומוגבלת שכותרתה: ״שירים של אחרים: משינה מנגנת את שנות השבעים״. זהו מופע שכולו אך ורק מחווה אישית ורגשית למוזיקת הרוק הישראלית של שנות השבעים שהשפיעה על המסע המוזיקלי של משינה עצמה.

בשלושה מופעים בלבד אפשר יהיה לשמוע את משינה מבצעת את הטייק שלה לקלאסיקות של המוזיקאים והכותבים האהובים והמשפיעים ביותר של שנות השבעים, משלום חנוך, אריק איינשטיין, חווה אלברשטיין, מתי כספי, יענקל'ה רוטבליט ויהונתן גפן, דרך זוהר ארגוב, מירי אלוני ועד להקות תמוז וכוורת. מופעים אלה יאפשרו לקהל ליהנות מהשפע של עשור בתרבות ובמוזיקה הישראלית שהיווה השראה לדורות. מעבר להכרת תודה לשורשים המוזיקליים של הלהקה מדובר גם בהתרסה כנגד הכוחות המבקשים למחוק את המגוון העשיר והחשוב של הביטוי התרבותי בישראל.

יובל בנאי, סולן משינה, מעיד על משמעות המופע עבורו – ״בתקופה זו של צער, כאב ומחלוקת, אנחנו במשינה פונים למוזיקה שאיחדה אותנו, מוזיקה שעוסקת באהבה, בתקווה, ובצד היפה של הישראליות. המופע ״שירים של אחרים: משינה מנגנת את שנות השבעים״ הוא הדרך שלנו לומר שהאמנות והתרבות הישראלית הן נשמתה של האומה ושעלינו להגן עליהן בכל מחיר. זוהי הבעת כאב על פגעי המלחמה וקריאה לסולידריות בין בני האדם.״

משינה ידועה, כמובן, בהופעותיה המחשמלות, אך היא מודעת לאקלים הנוכחי של צער, פחד ואובדן. המופע ״שירים של אחרים״ הוא מבחינת הלהקה מרחב המשתתף באבל הישראלי ומציע נחמה בעזרת כוחה של המוזיקה. מדובר ביותר מסדרת מופעים, זוהי פעולה של חוסן, מחוות הוקרה למורשת תרבותית ותזכורת נוקבת לכוחה המאחד של המוזיקה נגד אלימות.

הלהקה מזמינה את קהל מעריציה ואת כל אוהבי המוזיקה הישראלית להצטרף אליה למסע המשמעותי הזה בזמן, לעמוד יחד בתמיכה באחווה, בהתנגדות לאלימות ובמפגן נאמנות לרוח המתמשכת של האמנות והתרבות הישראלית.

שירים של אחרים: משינה מנגנת את שנות השבעים
שירים של אחרים: משינה מנגנת את שנות השבעים

,16/05 ,18/05 20/05 זאפה פארק, גני יהושע | המכירה תחל היום מהשעה 12:00 | כרטיסים: 299-349 ש״ח | https://www.zappa-club.co.il / *9080

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא