דיווח מהשטח

מזרח ומערב בפסאז'

כמה מילים מראות וקולות מתוך המופע של שלמה בר וריג'וייסר בפסאז', רביעי בלילה 12.02.2014, חימום קרן DUN, מדווח – יובל אראל.

שלמה בר וריג'וייסר, פסאז'. צילום: יובל אראל
שלמה בר וריג'וייסר, פסאז'. צילום: יובל אראל

חפירה – יש כעת מעין אופנה שכזו, האולד סקול הקלאסי, או שכבר הפך לקלאסיקה, מתחבר לדם צעיר וחדש, לעולמות מוזיקלים נוכחיים, אלקטרוניקה פוגשת שירה, רוקנ'רול פוגש ביטים ואפילו סלסולים פוגשים סימפולים, כך מתבצע הזיווג של יובל בנאי במוביוס טריפ (עליו עוד ארחיב את הדיווח לאחר המופע המתוכנן בבארבי בסוף החודש…) וכך התבצע אמש במרתף הפסאז', באלנבי 94, ממש לקראת חצות, כאשר שלמה בר והרכב נגנים מתחבר למחשב הנייד של יובל חבקין אקא ריג'וייסר.

על שלמה בר אין צורך להרחיב, כולם מכירים, הברירה הטבעית, ילדים זה שמחה, אצלנו בכפר טודרא. על ריג'וייסר גם אין צורך להרחיב, לפחות לקהל הקבוע של הבלוג, חבר בהרכב האלקטרוני באטרינג טריו, שותף בלייבל Raw Tapes עם יצירות כגון FALAFEL  ועוד.

שרים יהושע סובול בפסאז'. צילום: יובל אראל
שרים יהושע סובול בפסאז'. צילום: יובל אראל

החיבור בין שני הקצוות המוזיקלים נעשה בשידוכם של אסף בן דוד ומתן נויפלד האנשים שעומדים מאחורי ההפקה של פסטיבל אינדינגב באוקטובר האחרון, חיבור שהוביל למופע יוצא דופן בפסטיבל, עליו הספיקה דפנה טלמון לדווח כאן בבלוג בבחינת "לצערי הצלחתי לראות רק את הסוף של ההופעה של שלמה בר עם רה-ג'ויסר ותלמודי (או כמו שכינה אותו שלמה בר – מלמודי), אבל מהמעט שראיתי, אני מודיעה לכם, חפשו את ההופעה המשותפת הבאה."

אמש, נחת השידוך הזה בתל אביב, היישר למרתף של הפסאז' באלנבי, המקום שהולך ותופס תאוצה בסוג של מרכז למוזיקת שוליים רב גונית המזרח ועד המערב, מהאתני  ועד הכי אלקטרוני, מהאולד סקול הכי רוקנ'רולי ועד ההייפ הכי היפסטרי…

קרן ותמוז, פסאז'. צילום: יובל אראל
קרן ותמוז, פסאז'. צילום: יובל אראל

ערב שהחל עם תקלוט מזרחי ערבי ים תיכוני אקלקטי ונדיר של הצמד RADIO TRIP עופר "סקול מאסטר" טל ואורי "מיקסמונסטר" וורטהיים, המשיך עם מופע חימום קצרצר של קרן דוניץ אקא KerenDun יחד עם הגיטריסט תמוז דקל שהכינו את האווירה לשילוב המנצח של המזרח והמערב, או האוריינטלי והאלקטרוני שהפציעו במשותף כאשר שלמה בר, מהאבות המייסדים של מוזיקת עולם בישראל בשירה ועימו  יובל "ריג'ויסר" חבקין במקלדות ומחשבים ווייב, אייל תלמודי בסקסופון ואבוב,  אילן בן עמי בגיטרה אקוסטית, יעל אופנבך על כלי הקשה הרימו את המקום לחפלה שאנטי באנטי אלקטרוני אוריינטלי, שלמה, כבר בן 70 עד מאה ועשרים, עומד בחזית עם הג'לביה הלבנה ובקולו הדרמטי מטיס את הקהל לחוויה של גרוב ימתיכוני עתיק יומין המטובל בדברי תורה שבעל פה, משולב במקצבי האלקטרוניקה והסימפולים של ריג'וייסר יחד עם הקפצות הסקסופון של תלמודי המשתבצות להן בדיוק באתנחתא הנכונה ועל כל אלו בין עמי והמיתרים עם המקצבים החופשיים של יעל.

מה צריך יותר מזה? לכו חפשו מתי הם מגיעים לבמה הקרובה למקום מגוריכם, באחריות.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

תגים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
Close