כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 13.06.2013

אסופה שבועית של וידיאו קליפים, סינגלים, אלבומים ועוד כמה פירורי מידע מהסצנה שיעשירו לכם את הסופ"ש…

ג'יילס פיטרסון, רדיו תדר. צילום: יובל אראל
ג'יילס פיטרסון, רדיו תדר. צילום: יובל אראל

נפתח עם החדשות – רדיו תדר חוזר לפעילות הקיץ הקבועה, זו השנה הרביעית, אמש התקיים השידור הראשון במיקום החדש – בחצר הפנימית של בית רומנו בדרך יפו 9 בדרום תל אביב. אורח הכבוד היה שדרן הרדיו והתקליטן ג'יילס פיטרסון שיתארח זו הפעם הרביעית במועדון הבלוק הערב.

וכאן יש מקום לחפירת עומק קצרצרה, בית רומנו הוא למעשה הקניון הראשון שהוקם בתל אביב בשנת 1947, וכולל 300 חנויות ומשרדים שאוכלסו עוד בטרם הוקמה המדינה, בימיו הראשונים אירח מספר משרדי ממשלה, כיום הוא מהווה מרכז לקונפקציה סיטונאית בלתי ממותגת. ייחודו של המבנה בחצר הפנימית הגדולה הסלולה המהווה חניה לבעלי העסקים בשעות היום.

מנהלי התדר שהספיק לעבור ממיקומו הראשון במתחם הר סיני לרחבה בין מגדלי המשרדים בתחילתן של שדרות רוטשילד איתרו את המיקום יוצא הדופן הזה ככל הנראה בשל אילוצים עקב עבודות בנייה באתר הישן, תחנת הרדיו והפאב\ בית אוכל\ מרכז מינגלינג של הסצנה התל אביבית התאימו עצמם למגבלות, החל מבר משקאות מתפרק, תחנת רדיו הממוקמת ברכב מסחרי ורחבה המוקפת בחנויות. לדברי צח בר מבעלי התדר הפעילות החשובה שתכלול גם הופעות תתמקד בימי שבת החל מהצהריים, ימי שישי ינוצלו למנוחה. הכניסה לתדר מתבצעת מסמטת בית הבד צמוד לאוגנדה.

 

 

 

דיה רז – אל תיקח את זה למיטה

דיה רז משיקה שיר ראשון מתוך האלבום השני שבדרך ״קומדיה רומנטית״ בהפקה מוזיקלית של אדם בן אמיתי וניהול אמנותי של שחר אבן צור. מאז השקת האלבום הראשון הופיעה דיה רז בכל הארץ בהרכב מלא וגם בהופעות אקוסטיות לבד עם הגיטרה. תוך כדי ההופעות, כתבה והקליטה את אלבומה החדש "קומדיה רומנטית" אשר נתמך ע"י קרן לעידוד היצירה של אקו"ם

הופעת השקה לשיר החדש תתקיים באוזןבר בתאריך 25.6.13 בשעה 22:30 ויתארח בה יהלי סובול.

 

 

 

דפנה רכטר ונעמן טל – טלפון

השחקנית דפנה רכטר פונה לדרך מוזיקלית חדשה, ויוצאת ביחד עם בן זוגה, המוזיקאי נעמן טל באלבום הבכורה כל כולו בשפה האנגלית  -AIRBALOON. השירים – מילים, לחנים וכלי הנגינה באחריות נעמן, כלי הנשיפה והשירה באחריותה של דפנה. השיר הראשון – "טלפון" בקליפ שצולם בידי תחיה פלבין ושושי פרידמן ממחלקת הקולנוע של אוניברסיטת אריאל.

 

 

 

 

דן סיון – וזה לא

רגע לפני שהוא מוציא את אלבומו החדש, "אנלוגי", משיק דן סיון סינגל שלישי – "וזה לא", שיר המהווה התבוננות מפוכחת על המציאות העכשווית. באלבומו קורא דן תיגר על התרבות המערבית המקדשת ערכים כיופי והצלחה. לדברי דן שירתו מגיעה "מתוך מצוקה מודעת, מאותו מקום שיכול לעורר השראה אצל האחר. שיעריך את מה שיש. כי זה מה שיש. וזה מה שחשוב". כשהוא מתייחס לגורמים שמניעים אותו כמוזיקאי, הוא מוסיף "זה הזמן למהפכה פנימית קולקטיבית. להחזיר קצת תום. קצת כוונות טהורות. לשמח את האנשים. באמת".

הופעת השקה לאלבום תתקיים בתאריך 13.7.2013 בתאטרון תמונע. 

 

 

 

אדם גורליצקי – צליל כל כך יפה

אדם גורליצקי, אי אפשר שלא לציין את האב – אילי, שחקן וזמר מבכירי האמנים בארץ, משיק השבוע סינגל – צליל כל כך יפה. זהו שיר חמישי המשוחרר להאזנה, אדם כותב, מלחין ואף מפיק את שיריו. אדם החל את דרכו בתעשיית המוזיקה כקלידן של עברי לידר בגיל 19 ונחשף לעבודה עם אמנים רבים כמיכה שטרית, עמיר בניון, עידן רייכל, אושיק לוי, מיקה קרני ואחרים. הוא אף הצטרף למסע הופעות עולמי של הלהקה הבריטית מטאפיקס, ולנגן איתה בפסטיבלים הנחשבים בעולם כשהיא בשיא הצלחתה.

שירו החדש – "צליל כל כך יפה" מהווה אפטייזר מרענן לקראת האלבום שיושק במופע חגיגי שיתקיים ביום ראשון הקרוב  16.06.2013 במועדון זאפה תל אביב.

 

 

 

אביתר בנאיתל אביב

אביתר משיק שיר חדש ראשון מתוך האלבום החדש "יפה כלבנה" שייראה אור לקראת ראש השנה. "זה היה חלום שחזר כמה פעמים" כך מספר אביתר על השיר, "אני לבד בדירה ריקה בתל אביב בלי אישה בלי ילדים כאילו לא היו מעולם. אז הייתי מתעורר לצד אשתי לקול הנשימות המופלאות מחדר הילדים. החלום הזה חזר שוב ושוב ולאט לאט הבנתי שמאוד קל ללבוש כיפה וציצית וקל לשבת וללמוד הרבה, אבל כדי באמת להאמין לשינוי שעשיתי צריך המון סבלנות ומתינות. אם חשבתי שהגעתי למנוחה ולנחלה אז התברר לי שהדרך עוד ארוכה ארוכה ארוכה.."

אביתר מאפשר הצצה לתהליך באולפן

 

 

 

אלון ברגבאום ותמר גלעדי – מכורים

מכורים הוא שיר על זוגיות שנכנסה למצב שגרה מתמשכת ועמה מגיעים הפחדים – הבחור נאחז במה שהיה פעם ומכור לתדמית שבנה לעצמו מזמן, הבחורה מחפשת ריגושים אבל מנסה להאחז בקרקע. זהו דואט שנכתב על ידי אלון ברגבאום, שהוציא שלושה אלבומי סולו, כתב מוסיקה לסרט, ניגן עם כמה וכמה אומנים ומלמד מוסיקה בתיכון בגליל, שם הוא מתגורר. הוא פנה לתמר גלעדי, זמרת שהוציאה מספר אלבומי סולו והיתה שותפה בפרוייקטים רבים, אשר הצטרפה אליו לדואט. לחצו להאזנה לאלבומי הסולו של אלון.

 

 

 

 

ריאו – אולי

היישר מהסצנה העצמאית, זואי פולנסקי אקא בלה טר ואור אדרי (בס במונטי פיורי) יסדו להן צמד אלקטרו סינטי פופ דיסקו חלומי במסגרתו הן חופרות בציוד אלקטרוני וגם נוגעות במיתרי הגיטרות – REO, השבוע השיקו שיר חדש – "אולי", חפשו אותן במועדונים הקטנים האלו בין יהודה לוי, לילינבלום ואלנבי…

 

 

אקסום – ארנבת

הצמד אקסום, הלו הם ג'ודה וטורוס, הילדים השובבים של סצנת ההיפ הופ, רגאי ודאנס הול חוזרים עם שיר חדש, שמח ועליז. אחרי הלהיט השורף "אש אש מדורה" הם שולפים "ארנבת", חרוז אחרי חרוז מושחלים במקצבים המרקידים.

את הברית של השיר יחגגו אקסום במופע חגיגי בבארבי בתאריך 21.06.2013 יחד עם החברים – שאנן סטריט וגיא מר, מוקי ואסתר רדא.

 

 

 

 ענת ניר – יוצרת בהמתנה

"מציירת צבעים", אלבום הבכורה של ענת ניר הוא אלבום מגוון הכולל 10 יצירות עם השפעות מוסיקליות מעולם הג'אז ומוסיקת עולם לצד נגיעות של קלאסיקות ישראליות.  הסינגל "יוצרת בהמתנה" הוא טעימה ראשונה מהשילוב המסקרן שענת רקחה. החיבור של ענת למוסיקה החל בגיל צעיר מאוד.

ענת תופיעה עם שיריה ביום שני, 01/07 בצוזאמן, לילינבלום 25 ת"א פתיחת דלתות: 20:30

 

 

 

זהר רביץ – למה

למה – סינגל אחרון לקראת השקת אלבומו השני של זוהר רביץ – "להינות מהרגע" אותו ישיק במופע חגיגי בתאטרון תמונע בתאריך 17.06.2013 ויארח את קרן אבראשי, וידיאו קליפ רשמי בסדרה של תריסר קליפים של כל שירי האלבום שיתפסו כאן את המקום בקרוב.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא