כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

תוצרת אמהריקה….

המופע של גילי יאלו בסימן השקת האלבום החדש "Made in Amaharica" , ליל חמישי, 23.05.2019, מועדון האזור בתל אביב, אורח – רותם בר אור. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

גילי יאלו, מייד אין אמהריקה. צילום יובל אראל
גילי יאלו, מייד אין אמהריקה. צילום יובל אראל

את גילי יאלו פגשתי לראשונה כאשר כיכב כסולן של להקת זבולון דאב סיסטם, מאז עקבתי אחריו לאורך השנים והתמורות. כאשר יצא לקריירה עצמאית כמוזיקאי עצמאי החוזר אל שורשי המוסיקה האפריקאית האתיופית, הייתי שם החל מהמופע הראשון במועדון רוטשילד 12. וחגגתי יחד עם עוד אלף איש במועדון בארבי כאשר השיק את אלבום הבכורה שלו לפני כשנה.

גילי יאלו ורותם בר אור,האזור. צילום יובל אראל
גילי יאלו ורותם בר אור,האזור. צילום יובל אראל

מאז הספיק יאלו לחרוש את הגלובוס מצד לצד, ובדרך להיכנס לסשן בן שבועיים של עבודה נונסטופ באולפן הקלטות של המפיקים מאולפני ההקלטות ניילס סיטי סאונד בפורת וורת' – טקסס, ארה"ב.

קבלו הצצה לאולפן ההקלטות בטקסס.

שם עמלו הטכנאים, גילי יאלו והרכב הנגנים שכלל את קלי דויל בגיטרה, ג'פרי מילר בגיטרת בס, וויל ואן הורן – בגיטרת סטיל, ג'וש בלוק על התופים וכלי הקשה, ג'ף דייזי באורגן, ג'סטין פייט בקלידים, אורי בראונר כינרות בטמבורין וקלידים ועדי אדוניה בקולות על ארבעה שירים חדשים המשלבים בין השפה האמהרית לבין אנגלית עם צלילים המשתלבים בין אתיו ג'אז, Fאנק והרבה סול ואר'נבי.

ועכשיו, ממש לפני שגילי יאלו שוב אורז את המזוודה בדרך לסבב הופעות חובק עולם והשתתפות בכמה מהפסטיבלים החשובים, הוא לא שוכח את חבריו בתל אביב וחוגג את השקת האלבום במועדון האזור שהיה מלא בקהל אוהד וחוגג. אורח הכבוד היה רותם בר אור, סולן והמנהיג של ההרכב המצליח The Angelcy אשר כתב לגילי כמה מהשירים המוצלחים שבאלבומו הראשון, ביניהם Hot Shot ועוד, את המראות והקולות מהמופע הלוהט והדואטים המרגשים הבאנו עימנו לכאן.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא