כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

טנור מול הים התיכון

הקונצרט של זמר הטנור חוזה קראררס עם זמרת הסופרן דניאלה לוגסי באמפי פארק אשדוד במסגרת פסטיבל מדיטרנה 2018. השדרן והעורך המוסיקלי המיתולוגי טוני פיין הגיע לעיר הנמל כדי להאזין ולהביא את המראות והרשמים, רפורטז'ה.

חוזה קראררס ודניאלה לוגסי בפסטיבל מדיטרנה.צילום: טוני פיין
חוזה קראררס ודניאלה לוגסי בפסטיבל מדיטרנה.צילום: טוני פיין

בימים אלו נערך ומתקיים פסטיבל מדיטרנה – הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה, אמנות, קולנוע וטעמים ממדינות אגן הים התיכון, בעיר אשדוד, זו השנה השישית. אחד ממופעי המפתח במסגרת הפסטיבל התקיים אמש במתחם האמפי פארק הצופה לעבר הים התיכון, כאשר חוזה קראררס, זמר הטנור הנמנה על שורת זמרי האופרה הגדולים בעולם, הגיע במיוחד על מנת לבצע את היצירות המשלבות קטעי קלאסיקה מאופרות לצד פרשנויות של זמרי טנור אמיתיים למוזיקת פופ או יצירות בנות זמננו.

את הקונצרט ליוותה התזמורת הסימפונית של ירושלים עליה ניצח דיויד חימנס. לצידו של חוזה קראררס השתתפה זמרת הסופרן והקרוס אובר הישראלית הבינלאומית דניאלה לוגסי.

קראררס שהחל את הקריירה המוזיקלית שלו כבר בגיל 8 השתתף ביותר משישים אופרות כמבצע ראשי ביניהן ניתן למנות יצירות חשובות ואהובות ברחבי העולם כ"טוסקה", "כרמן", "לה בוהמה", "דון קארלו", לצד ההופעות הרבות מעל הבמה השתתף קראררס בסרטי אופרה רבים הן בקולנוע והן בטלויזיה ובארון הפרסים שבביתו מצויים תארי כבוד רבים וביניהם מהראוי לציין את פרס הגראמי, פרס אוליבר הבריטי, פרס ב-BRIT awards במוזיקה הקלאסית ועוד.

אחד הפרוייקטים האהובים והחשובים בהם נטל חלק היה השתתפותו בפרויקט המוסיקלי "שלושת הטנורים" כאשר לפני 28 שנים חבר אל הזמרים פלאסידו דומינגו ולוצ'יאנו פבארוטי. השלושה יצאו בסדרת קונצרטים שתמורתם הועברה כתרומה לקרן למלחמה במחלת הלוקמיה שקרארס הקים לאחר שהחלים בעצמו מהמחלה.

כאמור אמש, אל מול אמפי פארק מלא בקהל רב ביצע קרארס בעצמו ואף ביחד עם דניאלה לוגסי ממיטב הקטעים הקלאסיים לצד אינטרפטציות ליצירות קרוס אובר.

את דניאלה לוגסי ניתן לראות בקרוב באירוע נוסף מסדרת "שבעת הפסנתרים" בניצוחו והפקתו המוסיקלית של המנצח גיל שוחט בתאריך 5 ביולי באמפי שוני. כאן בבלוג ממליצים לכם להניח יד על כרטיס או שניים…

כתבה על דניאלה לוגסי זמרת הסופרן והרכב שבעת הפסנתרים

וידאו

 

 

 

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא