כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

הזמר אמריקאי טוני בנט הלך לעולמו, בגיל 96

טוני בנט, זמר הפופ והג'ז האמריקני שהפך למוביל ספר השירים האמריקאי במהלך שבעה עשורים הלך היום לעולמו בגיל 96.

טוני בנט היה מוכר במיוחד בזכות הביצוע שלו לשיר  החתימה שלו I Left My Heart in San משנת 1962, כמו קאמבק מדהים של הקריירה המוזיקלית שלו בשנות ה-80 וה-90,  הוא זכה ב-19 פרסי גראמי, כולל פרס על מפעל חיים בשנת -2001, ומכר יותר מ-50 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

בשנת 2020, פורסם כי הוא אובחן בשנת 2016 כחולה אלצהיימר. הוא כתב בטוויטר – "החיים הם מתנה – אפילו עם אלצהיימר". התגלה שבעוד התפקוד הקוגניטיבי שלו נפגע, הוא עדיין היה מסוגל לשיר מגוון שלם מהרפרטואר שלו.

היכולת של בנט להופיע בז'אנרים של פופ, ביג בנד וג'אז זיכתה אותו בשבחים ובשיתופי פעולה עם אמנים מגוונים. בשנת 2014 הוא הוכיח את הרלוונטיות שלו בשיתוף פעולה עם לא פחות מאשר עם ליידי גאגא באלבום Cheek to Cheek, שהפך לאלבום מספר 1 בארה"ב והפך את בנט לזמר המופיע עדיין על הבמה הכי וותיק שהגיע למקום הראשון, שיא שכבר החזיק בזכות אלבומו Duets II מ-2011.

בנט נולד בשם אנתוני דומיניק בנדטו בשנת 1926 למהגרים איטלקים, וילדותו עברה בעוני ברובע קווינס, ניו יורק. אביו נפטר כשהיה בן 10, אם כי הוא כבר שר באופן מקצועי בשלב זה. כנער הפך למלצר מזמר, והרוויח כסף עבור המשפחה לפני שנרשם ללימודי מוזיקה וציור בבית הספר לאמנות תעשייתית בניו יורק.

פריצת הדרך שלו הגיעה ב-1951 עם השיר הראשון במקום הראשון שלו – , Because of You. הלהיטים המשיכו לאורך העשור עם שירים כמו Blue Velvet, Rags to Riches וחומרים שהושפעו מהצליל של גיבור ילדותו פרנק סינטרה. בנט הפך לאליל נוער, וכשהתחתן עם אשתו הראשונה, פטרישיה ביץ', ב-1952, 2,000 מעריצות התלבשו בשחור כדי "להתאבל" על האירוע מחוץ לטקס בניו יורק.

בשנת -1962 הגיע למעמד של כוכב על בזכות הגרסה שלו לשיר I Left My Heart השיר זיכה את  בנט בשני פרסי גראמי והפך לסטנדרט פופ של המאה ה-20.

הסגנון של בנט, לעומת זאת, כבר נראה מיושן כשהפלישה הבריטית סחפה את מצעדי ארה"ב, והוא נאבק על רלוונטיות במהלך שנות ה-60. בעשור הבא ראה אותו מתמודד עם מספר בעיות אישיות, כולל סיום נישואיו השניים והתמכרות קשה לסמים. עם זאת, שני אלבומים שהוקלטו עם הפסנתרן ביל אוונס יהיו המפתח להופעתו המחודשת המאוחרת כדמות מרכזית במוזיקה האמריקאית.

נקודת המפנה בחייו הגיעה כאשר בנט שכר את בנו דני להיות המנהל שלו. אלבום הקאמבק שלו משנת 1986, The Art of Excellence, היה להיט שממנו הוא כבר לא הביט לאחור. Perfectly Frank (1992) – מחווה לאליל שלו סינטרה – עמד בראש מצעד הג'אז של בילבורד בארה"ב, הוא שיתף פעולה עם שורה של אמנים כמו kd lang, איימי ווינהאוס, קווין לטיפה ודיאנה קראל, מה שעזר לשמור על הרלוונטיות שלו עם אמנים צעירים יותר. אלבומו משנת 2006, Duets: An American Classic, כלל הופעות של פול מקרטני, אלטון ג'ון וג'ורג' מייקל.

בשנת 2014 הגיע טוני בנט לישראל וקיים הופעה בהיכל התרבות בתל אביב.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא