כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

סימפונט רעננה מכריזה על העונה החדשה

נפתחה ההרשמה לקונצרטי העונה החדש של תזמורת סימפונט רעננה, כל הפרטים

את סימפונט רעננה אנחנו פוגשים כמעט בכל מוע או אירוח של אמן המגיע מעבר לים שלא לדבר על הפקות מקור מקומיות במסגרתן מהווים נגני התזמורת חלק בלתי נפרד מהעיטור המוזיקלי. משכך מציגה השבוע סימפונט רעננה, מהתזמורות העסוקות והמוערכות הפועלות בישראל, את עונת המנויים לשנים 2023/4 עם גיוון ועושר מוסיקלי הפונה לא רק למביני עניין, אלא גם לאנשים שחובבים את העולם הקלאסי ועד כה חששו לצלול פנימה.

השילוב בין מוסיקה קלאסית למוסיקה חובקת עולם והמסע בין תקופות ותרבויות שונות בשילוב הפתעות מעוררות עניין יוצרת עונה וירטואוזית, המספקת עושר תרבותי ומהנה.

למן ערב פתיחת העונה החגיגי, שבו יתארחו מנצח וזמרי אופרה מאיטליה, ארגנטינה וצרפת, דרך קונצרט מיוחד על טהרת האהבה בהשראת מיטב המשוררים והמחזאים המגדירים את תרבותנו, מופע מיוחד המדגים את קסמיו של הכלי בעל הקרניים האלקטרומגנטיות – טרמין, תכנית על טהרת צ'ייקובסקי וערב סיום העונה עם המנהל המוסיקלי של התזמורת, מאסטרו עומר מאיר ולבר.  כמו כן, בסימפונט לא מוותרים על מסורת קונצרט סוף שנה חגיגי עם פניני אופרטה וינאית וגם יחגגו יובל למלחין, הפסנתרן והמנצח גיל שוחט.

בין שלל השמות עם הרקורד העשיר והעשייה המפוארת, בסימפונט רעננה דואגים לתת במה גם לכישרונות עולים רגע לפני שהם הופכים לשמות החמים בתחום. בעונה הנוכחית הזרקור מופנה, בין היתר, לבר גוטפריד, נצר לשושלת מוזיקאים מהחשובות בארץ. סבו, דני גוטפריד, פסנתרן ג'ז בעל עבר קלאסי עשיר. ירון גוטפריד, אביו של בר, הוא מנצח מהמבוקשים בארץ וכן מלחין ופסנתרן. בר מסיים זה עתה את לימודי הניצוח וההלחנה וכבר זוכה להצעות נחשקות בכל רחבי הארץ. אנו שמחים לארח אותו במסגרת העונה כמלחין של הסוויטה "קונצ'רטו ד'אמור" וכנגן גיטרה.

כך אומרת אורית פוגל, מנכ"לית סימפונט רעננה – "בכל שנה אנו שמים לנו למטרה לגרום הנאה גדולה ולהפתיע עם מופעים מגוונים וחיבורים יוצאי דופן. שנת המנויים הבאה היא אחת הטובות שהיו לנו מאז ומעולם ואנו גאים להציג אותה לקהל הרחב."

לפרטים נוספים וללוח המופעים המתוכננים בקרו באתר התזמורת

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא