כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

ימן בלוז – שבזי, מחווה למשורר

רביד כחלני ולהקת ימן בלוז השיקו אלבום המוקדש לשירתו של רבי שלום שבזי, האזנה

המוזיקאי והזמר רביד כחלני מנהיג ההרכב Yemen Blues משיק את אלבומה החדש של הלהקה המוקדש כשמו לשירתו של המשורר והפייטן התימני רבי שלום שבזי – "SHABAZI: A tribute to the Poet". האלבום כולל שמונה שירים שנכתבו בידי רבי שלום שבזי לפני ארבע מאות שנים בתימן הרחוקה ואשר רביד ונגניו הלחינו ועיבדו אותם. הוצאת האלבום התאפשרה באמצעות קמפיין מימון מההמון.

כזכור בשלהי שנת 2018 במסגרת פסטיבל העוד הבינלאומי קיים רביד כחלני מופע אשר הוקדש לשירתו של רבי שלום שבזי וציין את מלאת ארבע מאות שנים להולדתו של המשורר. אז החל התהליך שהוביל את כחלני להמשיך ולהתעמק ביצירתו של המשורר עד ליציאתו של האלבום הנוכחי.

עם יציאת האלבום לפלטפורמות הסטרימינג השונות הודיע רביד כחלני – "עברו שנתיים וחצי מאז שעשינו את קמפיין המימון, מקווים שסוף סוף תהנו מזה. אנחנו סוגדים לכם ומודים לכם על העזרה שיכולנו ליצר ועכשיו גם לשתף את העולם ביופיה של השירה של שבזי. הדפסת הויניל תעשה בקרוב ונשלח לכל מי שתמך בזה. לא שוכחים שום דבר.  שולחים הרבה אהבה וברכה!  אני רוצה להודות לדר. אורי מלמד שעזר לי להבין מעט מהגדולה של רבי שלם שבזי,.  תודה לדר. יגאל בן שלום, אהובה בן שלום ועדיאל  בן שלום על התמיכה האין סופית שלהם, וספציפית לפרויקט ׳שבזי׳ גם כן. תודה מיוחדת לשניר בלומנקרץ שעזר לי עם הלחנים והראה לי את היופי של מוזיקה וחברות נדירה. לרוני עברין ואיתמר דוארי הגאונים, שעזרו עם כמה מהעיבודים וכמובן גרמו לזה להישמע כל כך טוב. אתם השראה ענקית לעולם. לאיתמר בורוכוב שלא היה יכול להיות ייתר מושלם בנגינת החצוצרה באלבום הזה, נגינה של מלכות וגדולה. "

לצד יציאת האלבום השיק רביד כחלני גם וידאו קליפ עם ביצועו של השיר – "אענה שיר חדש" מתוכו, צפו, תרקדו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא