כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

פסטיבל חשיפה בינלאומית 2020

לא מוותרים, פסטיבל חשיפה בינלאומית 2020 יתקיים השנה בין 8 עד 11 לדצמבר און ליין, כל הפרטים

קורונה, קרנולה או איך שלא תקראו לקללה שנפלה עלינו בשנת 2020, שום דבר לא יפגע במסורת הארוכה שנוצרה ומתקיימת משנה לשנה. פסטיבל חשיפה בינלאומית למוזיקה מבית הצוללת הצהובה בשיתוף החטיבה לדיפלומטיה תרבותית במשרד החוץ, בתמיכת משרד התרבות, עיריית ירושלים והקרן לירושלים הוא אירוע ה-showcase הגדול והחשוב בישראל. הפסטיבל, אשר הכרזה על קיומו יצאה כבר באפריל האחרון, חוזר בשנתו ה- 11, ומגיע השנה בפורמט מיוחד שנהגה לתקופת הקורונה. 16 משתתפי החשיפה השנה נבחרו בקפידה על ידי הועדה האמנותית והם כוללים את דודו טסה והכוויתים, נגה ארז, לירז, Abro, ריף כהן, Full Trunk, שי מאסטרו, Addis Ken Project, TrioThe Great Machine, El Khat, גיא בן הינום, Ori, YMKA, Hoodna Orchestra,   Lola Marsh ו Soltz Trio.

שלל הסגנונות והזרמים המוכרים והאהובים – רוק, אינדי, אלקטרוני, מוזיקת עולם, היפ הופ וג'אז בארבעה ימים של מוזיקה חיה, בכנס ומפגשים חובקי עולם.

לאירועי החשיפה מגיעים כל שנה כ 100 אנשי תעשייה מובילים מהעולם ומהארץ: מנהלי פסטיבלי ענק, מועדונים וגופי תרבות, אנשי חברות תקליטים, בוקינג, עיתונאים ואנשי מדיה שמקבלים טעימה חובקת ז'אנרים מהעילית של סצנת המוזיקה המקומית.

הקורונה הולידה מציאות מאתגרת בה פרויקטים ואירועים שנבנו במהלך שנים נאלצים להשתנות ולהיבנות מחדש, על אחת כמה וכמה, פסטיבל חשיפה בינלאומית למוזיקה, המושתת על הגעתם לארץ של אנשי מפתח מהעולם.

אנשי הצוללת הצהובה (שלא הפסיקו לפעול בכל תקופת הקורונה) השכילו לפתח פורמט מיוחד שירחיב את מספר אנשי המקצוע הבינלאומיים שישתתפו בחשיפה השנה. פסטיבל אונליין עשיר שיכלול צילומים דוקומנטריים בלוקיישנים נבחרים בארץ, ראיונות וכמובן הופעות, שיצולמו ויופקו ברמות הכי גבוהות. כך שגם השנה האמנים יוכלו להמשיך לפעול בזירה הבינלאומית ולשתף את היצירה המוזיקלית המקומית, שלא הפסיקה לפעום לרגע. כל ההופעות יהיו פתוחות לצפייה לקהל הרחב. פורמט טלוויזיוני ייחודי בבימויים של נועם ורדי ונועה בונה שישלב מופעי לייב, קטעי וידאו, פוקוס על אמנים, ראיונות עם דוברים מקצועיים מקהילת המוזיקה העולמית וקטעים מצולמים משנים קודמות. את הערב ינחו מגישים ששמותיהם יחשפו בהמשך.

יומו הרביעי והאחרון של הפסטיבל יהיה יום מפגשים ייחודי ואינטימי בין אנשי מקצוע מהעולם ובין המוזיקאים הישראלים: נטוורקינג, שיחות אחד על אחת, סדנאות והרצאות בנושאים רלוונטים בתעשייה העולמית, בהתייחסות לתהליכים חדשים (ימי קורונה), שיטות עבודה וקבלת כלים פרקטיים להבנת ובניית קריירה בינלאומית. למרות מגבלות הריחוק הפיזי, כ 100 נשות ואנשי תעשיית המוזיקה העולמית מחויבים לפסטיבל ויקחו חלק פעיל בשידורים ובכנס. נציגויות ישראל בעולם, משקיעות מאמצים להזמין את אנשי המקצוע המתאימים ביותר לשואוקייס הישראלי והשנה יתקיימו אירועי צפייה משותפים במוקדים בעיר, בתי שגריר, מתחמי נציגות, בבתיהם של אורחי עבר יארחו ועוד.

החשיפה זכתה למוניטין עולמי כמספקת חוויה אינטימית, תרבותית, יוצאת דופן בנוף אירועי השואוקייס. בזכות המפגשים המוצלחים עם האמנים נולדו אינספור שיתופי פעולה והחשיפה עומדת מאחורי הרבה הצלחות ישראליות בעולם. ביחס למספר תושביה, ישראל הפכה ליצואנית מוזיקה גדולה הרבה בזכות החשיפה הבינלאומית למוזיקה.  

אורחי העבר של החשיפה, הם מפתח חשוב בהצלחת האירוע; הם הראשונים שהתגייסו להפיץ את הבשורה, לקחת חלק כדוברים, לצפות בערבי השידור ולהשתתף בכנס. הם חלק מהקהילה הבינלאומית שנוצרה סביב ובעקבות החשיפה.

גם השנה, כפי שנהגנו כאן בבלוג, לעקוב ולהשתתף באופן פעיל באירועי הפסטיבל מידי שנה בשנה, בירושלים ובתל אביב, אנחנו נעשה את הכל כדי להביא לקהל הקוראים את הטעמים, המראות והצלילים יחד עם צוות הצוללת המוביל את האירוע בשנה הכל כך משונה הזו.

אתר הבית של הפסטיבל

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא