חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונהראיונות עם מוזיקאים

מיזם המופעים ״לייב סטוריז – אמנים משתפים״ יוצא לדרך

המיזם בהפקתו של יובל שפריר - ״לייב סטוריז - אמנים משתפים״ מציע פורמט חדש להופעות רשת, יש גם הנחה לקוראי הבלוג, כל הפרטים.

יובל שפריר, מוזיקאי ומתופף בוגר רימון החל את דרכו המוזיקלית בתחום הג'אז נטל חלק בשלל הרכבי רוק מקומיים כמתופף וקלידן – פורטיסחרוף, שונרא, האחים פורטיס, הזבובים וכנסיית השכל, ומלווה כיום את גידי גוב. במהלך הקריירה עסק אף בהפקת ועיבוד מוזיקלי לאלבומיהם של אמנים רבים – ירמי קפלן, ערן צור, יהודית רביץ, דנה ברגר, פורטיסחרוף, איפה הילד וגידי גוב. שפריר אף מנהל אולפן ולייבל בשם דינמו.

בימים אלו, בעיצומה של ההשבתה מאונס של עולם המוזיקה והמופעים יוזם שפריר פרויקט חדש, מיזם בשם ״לייב סטוריז – אמנים משתפים״, מדובר בסדרת הופעות רשת חדשה עם פורמט שונה במסגרתו האמנים אשר יופיעו ישתפו עם הקהל סיפורים, שירים, קטעי וידאו נדירים, יארחו אורחים און-ליין שיצטרפו לשידור ויענו לשאלות מהקהל, כל דבר שיעזור לתת תחושת אינטימיות וחיבור לאמן, כל אמן בדרכו. המופעים יתקיימו באולפן דינמו וישודרו בידי צוות הכולל 5 אנשים. במהלך הקיץ האחרון כבר שודר מהאולפן מופע של דן תורן שנחל הצלחה ברשת.

נכון לעכשיו אשרו את השתתפותם במיזם החדש המוזיקאים והיוצרים עמיר לב, ארז לב ארי, ערן צור, אלון אולארצ׳יק וחמי רודנר. אמנים נוספים, אהובים ומוערכים לא פחות צפויים בימים הקרובים לאשר את הצטרפותם לסדרה.

פרסומת
יובל שפריר, מוזיקאי ויזם. צילום אניה גולה
יובל שפריר, מוזיקאי ויזם. צילום אניה גולה

בעקבות כך פנינו ליובל שפריר לראיון קצר עם מספר שאלות אודות המיזם (המזכיר ברעיונו את סדרת "סיפורים במונו" המיתולוגית ומפגשי אמן קהל).

שיחה עם יזם

שאלה – איך נולד רעיון המיזם? מי נוטל חלק בהפקה והרצת הפרויקט?

יובל שפריר – הרעיון למיזם מתבשל אצלי מתחילת הקורונה. המשבר העמוק של עולם המוסיקה מכריח אותנו להמציא את עצמנו מחדש, ואחד הדברים החשובים בעיניי הוא למצוא פורמט הופעה שיעבוד יותר טוב באונליין ויגרום לקהל להרגיש נוח לקנות לו כרטיס. זה קשור גם למחיר שצריך להיות מותאם לאונליין אבל זה קשור בעיקר לתוכן. הופעה סטטית מצולמת בלי קהל היא לא דבר אטרקטיבי בשידור, וזאת אחריות שלנו האמנים והמפיקים להציע משהו שימשוך וירגש את הקהל.

פרסומת

שאלה – האם הקשר בין הפרויקט והאמנים נוצר באופן ישיר או בתיווך משרדי הניהול שלהם דוגמת המון ווליום, כספית וכו'?

יובל שפריר – כל השיחות הראשונות היו עם האמנים שהם גם חברים שלי, כמובן שאח״כ דיברתי עם המנהלים. ההיענות מדהימה וכולם מבינים שצריך לפצח את החידה הזאת שנקראת הופעת אונליין.

שאלה – בזמנו היה מיזם בשם סיפורים במונו (סיפורים באוזן) במסגרתו אמנים הגישו ערב בו לצד ביצועי שיריהם הם גם סיפרו ושוחחו עם הקהל על השירים, איך נולדו וענו על שאלות, מופעי לייב כמובן, האם הפרויקט הזה מהווה מודל לחיקוי במיזם החדש המושתת על הרשת?

יובל שפריר – סיפורים במונו היה פרויקט יפה ונתן לקהל הצצה לצד ביצירה שלרוב הוא לא חשוף אליו. לייב סטוריז לאו דווקא מתרכז בתהליך היצירה של השירים אלא מאפשר לאמן לשתף עם הקהל כל סוג תוכן שהוא רוצה, לשיר לו שירים, לספר לו סיפורים, להעלות אורחים אונליין שמצטרפים לשידור ולפטפט איתם, להראות קטעי וידאו נדירים ועוד. כל אמן בסדרה בוחר מה שמתאים לו.

שאלה – האם ישנו כיוון מוזיקלי מסויים לפיו המיזם אמור לנווט עצמו (רוק, רוק ישראלי, אמנים וותיקים (פליטי הניינטיז) או אמנים צעירים עצמאיים ( למשל הרכבים כהמסך הלבן, המפשעות)?

יובל שפריר – לא יצאתי לדרך עם החלטה על סגנון מוסיקלי, אבל באופן טבעי האמנים שאני קשור אליהם ואוהב את מה שהם עושים מגדירים כקבוצה סגנון מסוים. כרגע יש תאריכים סגורים לבערך חצי סדרה, החצי השני הולך לכיוונים מוסיקליים קצת שונים.

שאלה – ואולי הכוונה להגיע למכנה משותף רחב יותר של קהל ולא להמר על איזוטריה, להביא את מה שכבר מיוצב במיינסטרים?

יובל שפריר – לכל ז׳אנר יש לדעתי את המקום שלו ואת הערוצים דרכם הוא מתקשר עם הקהל. אחת המטרות העיקריות של לייב סטוריז היא לייצר יום עבודה בשבוע לאמן, לצוות שלו ולצוות הקלטה וצילום/שידור. אני שומע על מעשים מופלאים של מנהלים ומפיקים שמזרימים תשלומים למוסיקאים ואנשי צוותים טכניים שיושבים בבית כבר חצי שנה. זה נפלא והצד השני של זה זה להצליח למרות הקושי לייצר פעילות.

שאלה – האם, בעקבות השמות שכבר נמסרו לי שייטלו חלק במיזם, יש כוונה להרחיב את היריעה גם למעגלים תרבותיים נוספים דוגמת סצנה ימתיכונית, הגברדיה הוותיקה או ה"כוכבים" הצעירים?

יובל שפריר – כרגע מתגבש כיוון מוסיקלי שנובע מהמשתתפים ומההתכוונות לאוורר את ההופעות עם סיפורים ותוכן אונליין, עמיר לב, אלון אולארצ׳יק, חמי רודנר, ארז לב ארי וערן צור הם נבחרת חלומות שאני מרגיש זכות גדולה שהם באים להופיע אצלי בסדרה. אני מתכנן להמשיך לעוד סדרות כמובן אבל כל דבר בזמנו.

שאלה – מהו הפרופיל הכלכלי למיזם, האם ישנם גופים מסחריים וכלכליים המוכנים לסבסד ולממן את רובן של עלויות התפעול והתגמול (כפי שזאפה וקשת מגייסות)?

יובל שפריר – חחח, תודה על ההשוואה לזאפה וקשת אבל אני עוד לא שם:). האמת שאני מקווה שהרבה קהל יקנה כרטיסים, מי בגלל געגוע לאמן, מי בגלל רצון לתמוך בתעשייה ומי בגלל שניהם. קבענו מחירים מאוד נגישים של 35 ש״ח במכירה מוקדמת במקום 40 ש״ח ביום ההופעה. בעיניי זה הזמן לבוא, לתמוך ולהיות חלק מהדבר החדש הזה שנקרא הופעות אונליין.

ולסיכום

המטרה העיקרית בכל הפעילות היא לייצר פורמט הופעה מקוונת שקהל ירגיש נוח לקנות לו כרטיס, ההופעות המשודרות הרגילות עוד לא הצליחו לייצר את זה, והדרך הזו אמורה לייצר פעילות מפרנסת לאמנים ואנשי התעשייה בזמנים בלי הופעות חיות (את השידור מפעיל צוות של 5 אנשים) עם הרבה עניין וערך מוסף.

מופעים וכרטיסים

לוח ההופעות הצפויות – חמי רודנר בתאריך 3.11.2020 בשעה 21:30, ערן צור בתאריך 10.11.2020 בשעה 21:30, ארז לב ארי בתאריך 17.11.2020 בשעה 21:30, עמיר לב בתאריך 1.12.2020 בשעה 21:30, אלון אולארצ'יק בתאריך 8.12.2020 בשעה 21:30. הודעות אודות הצטרפות אמנים נוספים למיזם יתפרסמו בהמשך.

כרטיסים להופעות הצפויות ניתן לרכוש באתר, מחירים – 35 ש"ח במכירה מוקדמת, 40 ש"ח ביום המופע, לקוראי הבלוג ניתנת הנחה – הקלידו את קוד הקופון yuvalerelblog2020 בעמודי הרכישה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: