כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותחדשות פופ
כולל וידאו

הקרב על איצ'יקידנה…

זמרת בת 11 תובעת את הוד מושונוב BEMET בעקבות חידוש ללהיט ההודי בן השבעים וחמש בחצי מיליון ש"ח, המאבק גולש לתביעות הדדיות, כל הפרטים

שניים אוחזים בפזמון של השיר "איצ'יקידנה", מאבק על הזכות להשתמש בפזמון מתוך הלהיט הישן והמוכר מוביל את שני הצדדים למלחמת תביעות כאשר הם גוררים אחריהם את החברות הגדולות בשוק המוזיקה הישראלי והעולמי למאבק. שני הצדדים העלו את הגרסה שלהם כל אחד בליווית וידאו קליפ בהפקות מושקעות לערוצי היוטיוב שלהם. בינתיים שני הקליפים הוסרו מיוטיוב..

הסיפור מתחיל בכלל בשנת 1955 כאשר יצא לאור הסרט ההודי "הנודד" בבימויו, הפקתו וכיכובו של השחקן ההודי ראג' קאפור, הסרט הבוליוודי הקלאסי היה סרט קאלט אמיתי גם בישראל. אחד מהשירים בסרט –  "איצ'ק דנה ביצ'ק דנה" ובתרגומו לעברית – "זרעון אחד, שני זרעונים" נכתב והולחן בידי שאנקארדינג ראג'ווקנשי וג'איקישאן דאייבהאי פאנשל.

 

השיר אף זכה לביצוע ישראלי מפיה של לילית נגר בהפקתו של נעים רג'ואן. ובהמשך לביצועה של שרי באלבום הבכורה שלה בשנת 1978

 

לפני מספר ימים שיחרר המוזיקאי הישראלי הוד מושונוב המוכר בטייטל הבימתי Bemet שהפך לכוכב ענק בתת היבשת ההודית, גרסה חדשה בשפה העברית לשיר "איצ'ק דנה ביצ'ק דנה" אליו מצטרפים עמרי גליקמן מלהקת התקווה 6, הראפר סוויסה והמפיק המוזיקלי עומרי סגל המוכר בטייטל X 69. לדברי מושונוב השיר הופץ ברשתות החברתיות והפלטפורמות הדיגיטליות השונות לאחר שחברת Sony India ההודית, המחזיקה בזכויות הסרט והשיר נתנה את אישורה לשימוש בפזמון למושונוב.

 

האזינו לשיר בפורמט MP3 במקום הקליפ שנחסם

 

יומיים לאחר מכן מופץ ברשת ביצוע נוסף בגרסה חדשה לשיר ההודי, אף הוא בעיבוד לשפה העברית שנכתב והולחן בידי אלמוג טבקה שגם הפיק ובביצועה של זמרת מאוד צעירה בשם אן B (אן בלושינסקי) שזה השיר השני שהיא משחררת ברשת אחרי שהספיקה לככב במחזמר "סירות בודפשט" בתיאטרון הקאמרי ולככב בשלושה סרטים, לא מעט עבור ילדה שהיא בסך הכל בת 11…

האזינו לשיר בפורמט MP3 במקום הקליפ שנחסם

 

בתוך כך מגיש אביה של הזמרת הצעירה גיא בלושינסקי תביעה כספית כנגד הוד מושונוב ודורש פיצוי כספי בסך חצי מיליון ₪ ודרישה להסיר את השיר של מושונוב מהרשתות. מושונוב מצידו באמצעות עורכי דינו הגיב כך – "הוד מושונוב הידוע בשם הבמה ״BEMET” הוא מפיק מוזיקלי מצליח בארץ ובעולם אשר פרץ בהודו בשנת 2016 וזוכה להצלחה כבירה עם להיטים כמו צ׳יקן מאסלה ואחרים. לאחרונה הוא מוביל פרוייקט ייחודי בישראל לצד המפיק הנודע עומרי 69 סגל שבו הוא מארח אמנים ישראליים מוכרים כמו שרית חדד, טיפקס התקווה 6 ועוד. בהופעותיו משלב מר מושונוב קטעים מוזיקליים משירים הודים מוכרים, ביניהם גם השיר ההודי המוכר איצ׳יקידנה….

…מאחר ומרשי חתום בחברת הענק Sony India ברשותו רישיון לשימוש בסימפול מהשיר ההודי ״איצ׳יקידנה״.  הטענות שנטענו ע״י עורך דינם של מר וגב׳ בלושינסקי חסרות כל בסיס ומגוחכות. השיר שהוציאו מרשיי אינו דומה בשום צורה לשיר של הגב׳ אן, לא ברמת ההפקה המוזיקלית, המילים והלחן ואף לא הקליפ. יתרה מכך טרם פרסום השיר, פנו ממשרד יחסי הציבור של הגב׳ אן למרשי מר מושונוב במטרה להשתמש בשמו לקידום השיר שעמדה לשחרר. בקשה זו נדחתה ע״י מרשי.

בערב חמישי השבוע הופיעו גיא בלושינסקי וביתו אן בתוכנית הטלויזיה "חי בלילה עם נדב בורנשטיין" בערוץ 12 וטענו כי הם פנו לעומרי סגל ולמושונוב על מנת שיסייעו להם עם השיר והופתעו לאחר מכן לראות את הקליפ. מושונוב עצמו לא הופיע בתוכנית.

כמה שעות מאוחר יותר בלילה חברת גוגל הסירה את הקליפ של הוד מושונוב מערוץ היוטיוב שלו ונרשמה במקומו הערה כי הקליפ הוסר מהרשת בעקבות תלונה על הפרת זכויות יוצרים שהוגשה על ידי בלושינסקי ג.ד בע"מ. במוצאי שבת גם הקליפ של בלושינסקי הוסר מהרשת בנימוק של פגיעה בזכויות יוצרים. (עדכון – שני הקליפים הוחזרו ליוטיוב)

הוד מושונוב גייס לצידו את חברת הליקון ואת אקו"ם בתביעה נגדית. כעת הקרב מתלהט והמתגוששים על איצ'יקדנה הם הליקון מצד אחד וחברת אנ.אמ.סי מהצד השני. בהמשך הפרשה נכנסו לתמונה גם גוגל אירלנד, גוגל ישראל ופייסבוק ישראל.

אז אכן, האווירה בסצנת הלהיטים של הקיץ מתלהטת עם הרבה רוטב קארי. את התשובות לטענות ככל הנראה יסגרו שני הצדדים בבית המשפט או בהסכם כלשהוא לפני כן. אותנו מעניין מה היה אומר ראג' קאפור המנוח על המאבק הישראלי סביב הלהיט מסרטו המיתולוגי, זרעון אחד, שני זרעונים…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא