כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיות
כולל וידאו

עכשיו מעונן, הגרסה האירנית

המנונו של אביב גפן "עכשיו מעונן" בביצוע מחווה בידי מוזיקאים אירניים לזכר נרצחי טיסה 752

בתאריך 8 בינואר יירטו חיילי הצבא האירני באמצעות טיל את מטוס הנוסעים של חברת יוקריין אינטרנשיונל איירליינס האוקראינית בה נמצאו באותה עת 176 נוסעים ואנשי צוות. רק בתאריך 11 בינואר הודו מנהיגי איראן כי המטוס הופל בידי טיל של הצבא האירני וטענו כי מדובר בטעות, באירן פרצו מחאות עממיות בתגובה להודעה ונסיון הטיוח הממשלתי, כמה ימים לאחר מכן הוברר כי לא טיל אחד נורה אלא כמה.

שלושה מוזיקאים אירניים – פאבוד רחמני, בחרוז ברוג'רדי, פרינאז סלארי, בחרו להגיב על האירוע הקשה באמצעות ביצוע מחווה לשירו של אביב גפן "עכשיו מעונן" בגרסאתו בשפה האנגלית .

אין זה הקשר הבלתי אמצעי הראשון בין אביב גפן ומוזיקאים אירניים, כזכור במהלך "נשף הרוק" השנתי של אביב שהתקיים במרץ 2017 הוא אירח על במה בפני קהל אלפים את המוזיקאי האירני שאהין נג'אפי החי כעת בגלות. הציצו לביצוע המשותף של השניים במהלך המופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא