כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

נרקיס – עם סבי

קבלו את הביצוע של נרקיס לשירה של המשוררת זלדה "עם סבי" כחלק מפרויקט "אי במערבולת" המוקדש לשירתה.

פרויקט העצמה נשית חדש מבית ההפקה של הלייבל "נענע דיסק" נחשף הבוקר ובו שיריה של המשוררת זלדה מבוצעים בידי שורה מגוונת של זמרות המעניקות פרשנויות חדשות לשירתה של זלדה, בין המשתתפות בפרויקט – יהודית רביץ, תמר אייזנמן, נרקיס, יסמין לוי, אסתר רדא, מירה עווד, דין דין אביב, דאנה איבגי, שירן אברהם עם אהובה עוזרי ועוד.

הבוקר שוחררו הסנוניות הראשונות בדמות שני שירים – "עם סבי" המבוצע בידי הזמרת נרקיס על פי לחן של ענת מלמוד והשיר "בנחל אכזב" המבוצע בידי יהודית רביץ ותמר אייזנמן שאף הלחינה, שני השירים הופקו מוזיקלית בידי תום דרום.

 

הפרויקט שנחשף הבוקר יושק לראשונה בשני מופעי בכורה – ביום רביעי ה- 16/10 (ראשון לנשים בלבד ושני לקהל מעורב) בחול המועד סוכות במסגרת פסטיבל תרבות יהודית חדש – "ניגונים בצדק" שיתקיים בשכונת נווה צדק בת"א.

כרטיסים: 

16/10 בשעה 20:00 לנשים בלבד – כאן

16/10 בשעה 22:15 לקהל מעורב – כאן

השיר המבוצע בידי נרקיס קיבל גם מעטפת של וידאו קליפ  עליו אחראיות המפיקה בפועל בת אל פיפאנו והמפיקה ענב רביץ ביקובסקי.

כך נרקיס על השיר בביצועה ועל המשוררת ויצירתה – " זלדה המשוררת היא סיפור סינדרלה שלי, רגע לפני היא עומדת במטבח הדל שלה במשכנות החרדים בירושלים והנה עכשיו היא עולה על בימת היכל התרבות כשהיא בת חמישים לחייה חבושה בשביס על ראשה והופכת בן לילה למשוררת אחת העוצמתיות שהיו כאן בארץ. אני מתרגשת לקחת חלק בפרויקט "נשים שרות זלדה" ככל שאני לומדת עליה יותר כך אני מבינה [שאני לא מבינה כלום…] אין סתם בעולם, כולנו חוט אחד ארוך של קשר מיסטי בלתי ניתן להפרדה, זלדה כתבה מעל החיים ומתחת אליהם בנשיות וברכות וחשפה טפח וכסתה טפחיים הכל ברמזים קדושים על החיים המסתוריים כאן בעולם הזה. משוררת אמיתית יודעת לקחת מילים מן העפר להרים אותם ולהפכם ליהלומים, לזקק אמת מתוך שקר, לפרוס את הצמא הכאב והבדידות על פתקים בכיס של השמלה ומשם אל הנשמה ואל הנצחיות. תודה זלדה יקירתי, על הזכות…"

המשוררת זלדה ((1914-1984) הייתה אישה דתייה, צנועה, אשר מיעטה לצאת את ביתה וכינסה סביבה מבלי להתכוון חצר של מעריצים, ביניהם אנשי רוח וספר, דתיים וחילוניים כאחד. לדמותה ולשירתה של זלדה השפעה ניכרת ורבת שנים על השירה והתרבות העברית. גם היום, 35 שנים לאחר מותה, שיריה נוכחים במרחב התרבותי ("לכל איש יש שם", "כל שושנה") ומהווים השראה ליוצרים צעירים ו-ותיקים, בתחומי השירה, המוסיקה והאמנות.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא