כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

החיות והחברים – Animals and Friends

Animals and Friends, הרכב ההמשך של להקת הרית'ם אנד בלוז המיתולוגית Animals מגיע להופעה בתל אביב, אף שהלהקה השתנתה, השירים נשארים לנצח. כל הפרטים.

בשנת 1963 הקימו אריק ברדון ואלן פרייס בניו קאסל, אנגליה, את Animals, אחת מלהקות הרית'ם אנד בלוז הבריטיות שהותירו חותם אלמותי על סצנת הרוק מאז ועד היום, עם שורת שירים שהפכו לעמודי תווך ו"סטנדרטים" לכל גיטריסט, קלידן או זמר שמבקש למצוא את עתידו בעולם המוזיקה וההופעות.

הלהיטים המיתולוגיים

הם יצרו ובצעו שורת להיטים מיתולוגיים ביניהם – We Gotta Get out of This Place, Boom Boom, I Put a Spell on You, Don't Let Me Be Misunderstood, Baby Let Me Take You Home, It's My Life, Don't Bring Me Down, House of the Rising Sun.

האנתולוגיה

עם השנים ההרכב עבר תהפוכות רבות ונגנים וחברים בהרכב הלכו ובאו, חלקם חזרו בהמשך לנגן ולשיר בהרכב ועד עצם היום הזה ההרכב חי ובועט את מיטב להיטי הרית'ם אנד בלוז המיתולוגיים הללו מעל במות מועדונים ואולמות ברחבי העולם.

עיון מעמיק באנתולוגיה של להקת Animals מצביע כי כיום, ההרכב שהפסיק לחלוטין את פעילותו בשנת 1976 התאחד שוב ולאחרונה אף התפצל לשני הרכבים מקבילים, כאשר באחד מהם חברים המתופף ג'ון סטילס הנמצא בהרכב המקורי מאז הקמתו בשנת 1963 ומייק גלאגר, הקלידן שניגן עם הקלאש ואיאן דיורי, אשר החליף את אלן פרייס בשנת 1965, הרכב זה שקיבל את שמו בשנת 2001 לאחר מספר גלגולים קודם לכן עם השמות – Valentine's Animals (עם הגיטריסט הילטון וולנטיין אף הוא מהימים הראשונים), Animals II בתחילת שנות התשעים ו- The Animals בסוף המאה שעברה, והחל משנת 2001 ועד היום – Animals and Friends רק מוכיח כי רצונם של המוזיקאים הרבים שעברו בימי חייהם שלב כזה או אחר במסגרת ההרכב המיתולוגי עז ביותר לשימורה של המורשת. אל הצמד הוותיק מצטרפים הסולן דני האנדליי ונגן הבס רוברטו רויז.

בראיונות רבים שהתקיימו עם המוזיקאים הן והוותיקים והן הצעירים יותר (הכל יחסית…) עולה כי לצד ההמשכיות של הוותיקים שידעו את ימי הזוהר במאה שעברה קיימת הערצה אמיתית והערכה מקצועית ליצירות המיתולוגיות ותחושת כבוד רב אצל אותם צעירים שזכו ליטול חלק בהרכבים הנוכחיים.

בתחילת השנה האזרחית הבאה ההרכב Animals and Friends יגיע לשתי הופעות בישראל, על הבאתם ארצה אמונה שותפות בין EGOeast הפקות ו- Music Business האחראיות על הבאתם ארצה של ההרכבים – Original Enigma Voices, Sweet, Slade, UK Pink Floyd Experience, Creedence Clearwater Revived, Il Divo    ועוד….

מועדי ההופעות

8 בינואר – בשעה 20:30 – אודיטוריום – חיפה

9 בינואר- בשעה 20:30- היכל התרבות –תל אביב

מחיר כרטיס-החל מ 199 ₪

רכישת כרטיסים: אתר "לאן":  www.leaan.co.il או בטלפון 8780*

מופע של להקת Animals and Friends בגרודקוב, פולין, אפריל 2016

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא