דיווח מהשטחהופעות בינלאומיות

ההיינו או חלמנו חלום? סלאש עושה את תל אביב

המופע של Slash ו- Myles Kennedy עם להקת – Conspirators בביתן 1 בגני התערוכה, במסגרת הסבב העולמי בעקבות אלבומם האחרון- Living The Dream. יום שלישי, 09.07.2019, שדרן רדיו "זה רוק" אלי ואן רוק צפה במופע וחזר עם הרשמים והתובנות, יובל אראל רץ בקדמת הבמה עם המצלמה, קטעי הווידאו מערוצים של LilyK ו – Ofek B ביוטיוב. 
סלאש ומיילס בתל אביב. צילום יובל אראל
סלאש ומיילס בתל אביב. צילום יובל אראל

להציג את Slash ותולדות חייו, זה יהיה באמת כל מילה מיותרת. אין כמעט אחד או אחת בדור שלנו (וגם בזה שמעליו ומתחתיו) שלא ראו ראו או שמעו, ראו ב-MTV, את אחד הגיטריסטים הכי מיוחדים ו"מטורפים" על כוכב הלכת שלנו במאה ה-20 וה-21.

מדובר פה באגדה חיה שאוכלת, יושנת ונושמת גיטרה כל הזמן בדומה למה שהיה בסיקסטיז ותחילת הסבנטיז עם ג'ימי הנדריקס. זה לפחות מה שהיינו רגילים כשהוא שילב כוחות (ועדיין ברוך השם) עם אקסל רוז ב-Guns N' Roses. הפעם, כשגאנז הם בברייק קטן מטור עולמי איטנסיבי, סלאש הגיע עם לא פחות מאושיית רוק עכשווית, מיילס קנדי, הסולן של אחת הלהקות החמות בעולם, Alter Bridge.

שיתוף הפעולה ביניהם התחיל ב-2009 באלבום הבכורה של SLASH (שכלל שלל כוכבים כמו קריס קורנל, אוזי ואף למי קילמיסטר), והכימיה הזו הולידה את הפרוייקט הצדדי של שניהם, Slash feat. Myles Kennedy and The Conspirators.

סלאש, מיילס והחברים עשו מיילים רבים לארץ ישראל במסגרת הטור Living The Dream והאמת, שהמופע עצמו לא היה כ"כ רחוק מזה.

לפני שכל העסק התחיל, היה זה אלישע בנאי ו-40 השודדים שנתנו בעברית מופע רוק בועט. מסתבר שמשהו טוב עובר בגנים של משפחת בנאי, ואלישע וחברי הלהקה, נתנו מופע לפנים של פאנק רוק עם קורטוב של אלטרנטיב והם מתכוונים להמשיך את גל להקות הרוקXן ששטף אותנו בשנות ה-90.
אלישע בנאי, אחד הטובים שבינינו. צילום יובל אראל
אלישע בנאי, אחד הטובים שבינינו. צילום יובל אראל
בשעה 21:30 בול! , סלאש נתן את הוראת "שים פתיח". באווירת אורות כחולים ובמסגרת סאונד האימה מהסרט "Halloween" כאילו גיא-בן-הינום עומד להבעיר את  ביתן 1 בגני התערוכה, עולים סלאש, מיילס וה-Conspirators, לתשואות המעריצים, שחיכו ביתר סבלנות במשך 7 חודשים מאז ההכרזה על המופע שהיה סולד-אאוט מהדהד. אבל…לא היה צריך את גיא בן הינום כדי "להבעיר" את המקום כי הטבע קרא לחיית הפרא שפתחה את הבלאגנאז'.
המתנתם, קיבלתם, אהבתם, הקהל. צילום יובל אראל
המתנתם, קיבלתם, אהבתם, הקהל. צילום יובל אראל

וזה אכן התחיל עם The Call of The Wild מהאלבום Living The Dream של ההרכב, עם בקצב ההארד רוק המפורסם שרק סלאש יודע לעשות. כבר בסיפתח של המופע, ראינו את מה עומד להיות במה שתקראו בשורות הבאות. אנרגיות בלתי פוסקות, זמר עם קול ענק לז'אנר ההארד רוק והאלטרנטיב,  ושיתוף פעולה הרמוני ביחד עם הבסיסט טוד קרנס, הגיטריסט המלווה פרנק סידוריס והמתופף ברנט פיץ שעבד עם פיל איקס מבון ג'ובי, וינס ניל ממוטלי קרו וברוס קוליק שהיה ב-KISS, והיה נדמה שהוא קיבל השראה קטנה ופרועה מ-Animal של החבובות.

הוידאו מערוץ של LilyK ביוטיוב. 

הסמיילים שמסמלים את האלבום Living The Dream הם לא סתם מייצגים גם את ערגת והילת האושר שנחתה על הקהל כבר באותו הרגע. ואותה הילה, הגיעה גם מהטראק הבא, Halo, שהתחיל להזכיר את הריפים הנוסטלגיים של גאנז היישר מאלבום הבכורה של ההרכב Apocalyptic Love. בהחלט השיר הזה היה יותר מתאים לאלבום של גאנז, אך מיילס קנדי בא לעבוד ומצליח להיכנס היטב ולגרום לשיר הזה להמריא לאורך מסלול הסולמות מגיטרת הלס פול האדומה של סלאש.
סלאש בתל אביב. צילום יובל אראל
סלאש בתל אביב. צילום יובל אראל

כאן כבר האווירה חמה, לא רק משערי גיא בן הינום (לפי הסטיגמה שהדביקו להארד רוק), אלא גם מ-Standing The Sun מאותו אלבום בכורה של ההרכב. כאן סלאש התחיל לקחת את הלס פול ולנגן בקו נטוי, כאילו אותו קו נטוי באנגלית צחה היה קרוי על שם הגיטריסט (האגדה מספרת שהכינוי ניתן ע"י חבר משפחה, כי סול האדסון הצעיר היה פזיז וחסר סבלנות ועובר מדבר אחד לאחר). אישית, מה שאהבתי בשיר זה החלק שבו מקצב התופים מזכיר את המעבר בין סולו הגיטרה

ל-Verse הבא ב-Welcome To The Jungle, אז אלו שחולים הארד רוק כמוני או סתם מעריצים של גאנז, קיבלו לעבר למשוער, מה שהביא בסולו הסיום להנפת אגרופים וקריאות Hey.

ביצוע של WAHA WAHA בסגנון Mr. Brownstone ועברנו לשיר הנושא של אלבום הבכורה Apocalyptic Love שהקפיץ את הקהל ואף את סלאש עצמו בדילוגים כמו שאנחנו זכרנו לטובה.  ביחד עם מיילס הם מחזירים אותנו לשיתוף הפעולה הראשוני שלהם מאלבום הבכורה של Slash ב-2009 ומשם חוזרים לחיות את החלום מהאלבום האחרון, עם "My Antidote" שהיה אחלה של נוגדן אם עבר עליכם יום לא משהו, כי התרופה הזו הייתה בטעם שושנים עם מקצבים שמזכירים את מ-You Could Be Mine  מ-Use Your Illusion של גאנז אנד רוזס.

מיילס קנדי בתל אביב. צילום יובל אראל
מיילס קנדי בתל אביב. צילום יובל אראל

חלומות ואשליות אכן משתלבות היטב כי הטראק הזה היה דלק שהתניע חזק את האנרגיות בביתן 1 וזה עוד עם סולו מטורררררףףףףף של סלאש סטייל ASTA LA VISTA  (מאותו קליפ עבור שליחות קטלנית 2), עוד לפני שהגענו בכלל לאמצע המופע. המטורררררףףףףףף שרשמתי, זה עוד כלום למה שמחכה בהמשך ותיכף תבינו למה.

מה שעבר זה שירת אותנו נאמנה מה שמעביר אותנו ל-Serve You Right מאותו אלבום חלומי, עם מקצב קצת יותר איטי אך עם פזמון Catchy, שמזכיר את ההארד רוק של שנות ה-90 ומקצב תופים עם פרקשן שמזכיר את מאט סורום מימי האשליות. הטראק הזה בהחלט שירת נאמנה את הקהל כשהם התחילו כגל אחד לנופף את היד מצד לצד כאילו זה היה המנון רוק ותיק באיצטדיון וומבלי.

מרוב שהחבר'ה באו לעבוד קילומטרים, הם שכחו אפילו להגיד "ערב טוב" בעברית עילגת צחה עד שמיילס נזכר לעשות זאת במקומם. לפי דבריו "כ"כ פאקינג טוב להיות פה" ואז חוזרים לריפים המהירים שמובילים אותנו אל שדרת הלבבות השבורים או באנגלית של הקבצה א', Boulevard of Broken Hearts. שמשלבת מקצב אנרגטי עם שירת בלדות קורעת לב של מיילס קנדי שמדגישה שזהו כנראה לא יהיה השיתוף פעולה האחרון בינו לבין סלאש.

ה - Conspirators נותנים עבודה. צילום יובל אראל
ה – Conspirators נותנים עבודה. צילום יובל אראל

מהבלדה הזו עוברים לבלדה נוספת, שבה סלאש מתחיל להדליק אותנו עם פתיח שקט ואז ריפים עצבניים עצבניים סטייל Welcome To The Jungle. זוהי הבלדה הקצבית Shadow Life מהאלבום ה-2 של ההרכב Worlds on Fire. בסולו גיטרות, ניכרת ההשפעה של סלאש מהמוזיקה הקלאסית בפרטיטורה סטייל שטראוס וכשהוא מנגן את הריפים מחדש, מחיאות הכפיים של הקהל מרימים את הביתן ועוד שנייה המקום הופך לטרמינל.

עכשיו מיילס הולך קצת לנוח ונותן לבסיסט טוד קרנס להשתלט על העמדה. קרנס וסלאש באו ללמד אותנו ילדים מוסר השכל חשוב, כי We're All Gonna Die, כך לפי אלבום הבכורה של Slash. וקרנס מברך את מיילס באנגלית רהוטה לעיני הקהל "זה היה מיילס פאקינג קנדי אז תעשו רעש כי !TEL AVIV, WE'RE ALL GONNA DIE SO LET'S GET HIGH".

שעת מחנך שקיבלנו באותו הרגע בביתן 1, הקפיצה אותנו לאור הפזמון שרשום בשורה הקודמת. טוד קרנס מתגלה כזמר רוק לא רע בכלל ונראה שהוא קיבל השפעה מאקסל רוז האגדי (אולי אפילו יותר מדי).

את השיר הבא הקדיש טוד קרנס ללמי קילמיסטר האגדי מ"MOTORHEAD" וביקש שנעשה רעש, אז עשינו במסגרת Doctor Alibi אותו למי כתב וביצע ביחד עם סלאש, באלבום הבכורה שלו Slash. למרות שלמי קילמיסטר האגדי לא איתנו יותר, עדיין לקבל שיר שהוא שילוב של גאנס פוגשים את מוטורהד, מתאימים ללייב בכל מצב, במיוחד כשבסולו סלאש מטייל בסולמות רק על צוואר הגיטרה מבלי להשתמש במפרט הידוע שלו.

סלאש הוא האיש. צילום יובל אראל
סלאש הוא האיש. צילום יובל אראל

חוזרים ל-Living The Dream אבל הפעם ברגוע, וסלאש שולף את הגיטרת 12 המיתרים שלו. על צוואר אחד הוא מנגן פתיח מלודי יפהפה לבלדה The One You Loved Is Gone שמחזירה אותנו לימי הסלואו של ערבי הכיתה, בדיוק כמו בשנות ה-90. לאלו שכרגע רווקים, הרגישו קצת צביטה בלב, במיוחד אם המילים חדרו אליכם עמוק, אך סולו של סלאש בטעם של פעם עם הצוואר השני של הגיטרה, מחזיר את האנרגיות הנכונות.

במעבר חד לאלבום אחד אחורה, Worlds on Fire, סלאש עולה על פודיום ומדליק את הקהל בריף קצבי שפותח את Wicked Stone סוכריה בטעם של פעם שנותן תיאבון להרס. זוכרים שאמרתי מקודם באחת הפסקאות הקודמות סולו מטורררףףףףףף וזה עוד כלום? חכו לזה…אחרי ה-Verse למעבר לגיטריסט המוביל, מיילס עובר לגיטרת קצב ברקע וסלאש מנצל שימו לב… את ***17 דקות!!!!!*** התהילה עם סולו פסייכיייי שכולו על טהרת האילתורים.

זו היתה תחושה לבין "אני יוצא לקפה וחוזר" (לפחות סבלנים) לבין "מה קורה פה לעזאזל? הבן אדם הזה אל!". לא להאמין שהבן אדם החזיק שיר שבמקור 5:27 דקות והפך אותו למעל 20 דקות כשהרוב היה סולו פסיייכיייייי!!!!!

וחשבתם שסלאש יתעייף אח"כ? חה חה חה חה, הצחקתם אותי! במכונת הזמן חוזרים מהאלבום ה-2 אל האלבום האחרון Living The Dream כשסלאש ומיילס מזכירים לנו קצת נימוסין עם Mind Your Manners, למרות שהלחן של הטראק הזה רחוק, אבל בע'דה בע'דה רחוק מלהיות מנומס (אלא אם כן "מוש פיט" כלול בנימוסין במילון אבן שושן).

סלאש, שיגע את הקהל.. צילום יובל אראל
סלאש, שיגע את הקהל.. צילום יובל אראל

ומאותו אלבום, אגלי הזיעה מהטירוף שחווינו עד כה מובילים אותנו במסלול הסולמות של הגיטרת לס פול היישר ללהיט הגדול של ההרכב Slash feat. Myles Kennedy and The Conspirators, (מלבד Anastasia) הלוא הוא Driving Rain, שגרם לסלאש לדפוק קפיצה באוויר.

ובמעבר חד לאלבום הסולו הראשון, סלאש מוריד הילוך לשיר By The Sword אותו כתב ביחד עם אנדרו סטוקדייל, הזמר והגיטריסט של Wolfmother. אבל המקצב הזה היה יותר מדי איטי, גם עבור סלאש, אז הוא לוקח אותנו ישר לרציף של תחנת "ת"א אוניברסיטה- מרכז הירידים" כדי לעלות על ה-Nightrain של גאנס אנד פאקינג רוזס. באופן מפליא, על אף הגעגועים העזים לאקסל מאותה הופעה בלתי נשכחת בקיץ 2017 בפארק הירקון, מיילס קנדי מילא היטב את הנעליים הגדולות (הזמניות בלבד כמובן) וביחד עם ה-Conspirators ובהנהגת סלאש עם עוד סולו משוגעעעעע קיבלנו פנינה נוסטלגית במיטבה שהלהיבה את הקהל ואפילו הצליחה להשכיח במשך 6 דקות (בלבד אני מדגיש, לפני שתסקלו אותי) את השת"פ עם אקסל.

הוידאו מערוץ של LilyK ביוטיוב. 

סלאש ומיילס קנדי הולכים רגע להירגע, יושבים על הפודיום כאילו זו הופעה אינטימית במועדון ומנגנים עוד בלדה יפהפיה…Starlight מהאלבום Slash מאותו שת"פ ראשוני בין סלאש למיילס.
הוידאו מערוץ של LilyK ביוטיוב. 

בקפיצה אל אלבום הבכורה של ההרכב, Apocalyptic Love, מגיעים לעוד טראק מגניב שזה יהיה שקר לא לשים אותו, You're a lie, שמוציא את הקריזות בהתאמה על אהבה נכזבת, מוציא את הקהל מאדישות (אם הייתה כזו חלילה) ומביא ריפים מגניבים כמו שסלאש יודע לעשות כמו פעם.

אבל זה לא מה שירגיע אותו כי הוא מבחינתו זה להדליק את הקהל ועל הדרך Set The World on Fire בדיוק כמו שם האלבום ה-2 של ההרכב. עם פתיח על הפודיום שנותן את האנרגיות הנכונות ובקפיצה באוויר, הוא נותן את השיר האחרון לפני שיוצאים להפסקת הדרן שגם בו, ביחד עם הסולו האררוווווךךךך מאוווודדד של סלאש מגיעים לאזור ה-17 דקות, שמתחיל להיראות כמספר המזל שלו.

אז יורדים מהבמה, הקהל משתתף בהצגת WE WANT MORE ובאופן מפתיע סלאש, מיילס והקונספירטורים עולים להדרן אחרי 90 שניות ומחזירים אותנו אל האי האבוד של המלך ארתור, Avalon מהאלבום Worlds on Fire. חשבתם שסלאש יתעייף מכל ההופעה המטורפת שהייתה עד כה, אבל הבן אדם הזה בלתי נגמר. הוא רק ממשיך להטריף את הקהל.

סלאש ומיילס, עשיתם את תל אביב. צילום סלולארי יובל אראל
סלאש ומיילס, עשיתם את תל אביב. צילום סלולארי יובל אראל

ולפעמים, גם בביתן 1 בגני התערוכה החגיגה נגמרת. עם מלודיה יפהפיה שהיא שקט לפני הסערה, אות של תופים וסלאש נותן ריף כאילו זה לקוח מסונטה של יוהאן סבסטיאן באך מה שנותן למיילס להפעיל מבערים בקולות ולתת את כל כולו (בכל זאת שיר אחרון) עבור ה-להיט של Slash feat. Myles Kennedy and The Conspirators, וזו כמובן אותה אנסטסיה ששברה להם את הלב וכיאה לסולו לוכסני של סלאש, הוא גם דפק פה אילתורים מטורפים שמושכים את השיר עד כמעט כ-10 דקות עם קפיצה באוויר שמסמלת "מה כבר נגמרררר??"

הוידאו מערוץ של Ofek B ביוטיוב. 

כן כן…הגיעה הפרידה המצערת, לא לפני שהם מחלקים שלל הכולל: מפרטים מדליקים ומקלות תופים, לברי המזל הנמצאים בשורה הראשונה. לפחות הם היו מפנקים את השורות יותר רחוקות במשהו מתאים שאפשר לזרוק כמו מגבת זיעה או שרוך של נעל. אבל נסתפק גם באווירת ההארד רוק המטורפת/פסיכית/על-חלל/…

לסיום, כפי שקראתם עד כה והגעתם כעת לשורות האחרונות, אז כן…זה היה מופע שהוא כמעט כולו One Man Show (כי בכל זאת מיילס וה-Conspirators נתנו ברוק ממש יפה) וסלאש הצליח להשכיח במשך כמעט שעתיים וחצי את אקסל בביתן 1, אך הטירוף והתשואות לו זכו סלאש ומיילס קנדי יביא רק טובות. לאלו שמתגעגעים, ברגע שגאנז יוציאו אלבום חדש וטור עולמי, ישראל בוודאות תיכלל ולקבוצה שמייחלת לבואם של Alter Bridge, להקתו של מיילס קנדי, יש סיבה ממש ממש טובה להיות אופטימיים.

מופע הארד רוק מטורף שעל אף שזוהי נחשבת הופעה עם כמות קהל יותר קטנה (וסולד אאוט מהדהד כפי שציינתי), זה לא המעיט אפילו במעט שזוהי הופעה שמתחרה רצינית בתואר "הופעת החו"ל של השנה" בקטגוריית הרוק.

המפיק שוקי וייס ממשיך להביא לנו הופעות בלתי נשכחות בהפקה מתוקתקת, והוא ללא ספק שר התרבות האמיתי של מדינת ישראל.

אז מה נותר לי עוד להגיד? חבל שזה רק חלום…

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה
תגים
הצג עוד

אלי ואן רוק

אלי ואן רוק, נולד בשנת 1981, בתקופה שבה ז'אנר הרוק הפך להיות כחלק מהמיינסטרים. כפעוט הוא לא היה הולך לישון, אלא אם ההורים היו שמים ברדיו קונצרטים ברקע. בהמשך, נחשף יותר למוזיקה דרך התוכניות של הערוץ הראשון והקליפים המיתולוגיים של פיל קולינס ולהקת יס. ההתגלות לז'אנר הרוק הייתה בגיל 17 ומאז הוא חוקר אומנים ולהקות דרך אלבומים, כתבות, סרטים דוקומנטריים והיה כותב למגירה. באמצע שנות האלפיים נדבק בו חיידק ההופעות החיות, כשהסקורפיונס ופיל קולינס הופיעו לראשונה בישראל ומאז הוא הקפיד להיות נוכח בהופעות רוק של האומנים והלהקות שגדל עליהם, בארץ ובחו"ל ולכתוב על כך. ביום יום הוא הייטקיסט אך משנת 2015 הוא הפך גם לעורך ושדר רדיו. מ-2017 הוא מגיש בתחנת הרדיו "זה רוק" את התוכנית "המופע של ואן רוק", לצד פעילותו ככתב מוזיקה בבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
Close