כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

השיר של דודי

מופע בדרך לאלבום חדש של דודי בר דוד במועדון זאפה תל אביב, שני, 05.02.2018, אורח – EZ. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

דודי בר דוד בזאפה. צילום: יובל אראל

קרוב לשבע שנים חלפו מאז שחוויתי את המופע של דודי בר דוד, אז יוצא תכנית הריאליטי "כוכב נולד", כאשר השיק את אלבום הבכורה שלו "להישאר" בתאטרון תמונע. במהלך השנים שחלפו עסק דודי בין היתר בכתיבת שירים  למוזיקאים אחרים. כעת, לאחר שכתב לעברי לידר, לירן דנינו, יובל דיין ומירי מסיקה, הוא מיעט להופיע בהופעות גדולות, ביכר להתמקד במופעים קטנים וסגורים או כאורח בהופעותיהם של עמיתים.

כחלק מההתרשמות שלי מאותו מופע השקה של דודי כתבתי את המילים הבאות – "…באלבום הבכורה מתגלה בר דוד אחר… אחד שהוא יוצר מוכשר ומרגש עם חיבה לתיאטרליות מוסיקלית, טקסטים דרמטיים, הפקה מוסיקלית עשירה ועיבודים סוערים, אנרגטיים ותקיפים מחד, ורכים, שבירים וממיסים מאידך…"

אמש חוויתי מופע חדש של דודי בר דוד, במועדון זאפה התל אביבי, כשהוא מלווה בהרכב נגנים הכולל את טל שנהב בגיטרות, רום שינדלר בגיטרה אקוסטית ושירה, גלעד שמואלי בתופים והפקה מוסיקלית, דודי עצמו מנגן על פסנתר חשמלי וגיטרות.

המופע כלל את השירים החדשים של דודי האמורים להשתלב באלבום עליו הוא עובד כעת ולצידם שירים מוכרים שדודי כתב והלחין בין היתר גם לזמרים אחרים.

בתחילתו של המופע, אחרי ביצועו של שיר הפתיחה "השיר שלי", בעוד דודי מתכוון להמשיך ולנגן על גבי הפסנתר החשמלי ארעה תקלה שמנעה ממנו לנגן, אולם דודי הוא מוזיקאי מלוטש ומיומן, תוך רגעים ספורים לאחר שהבין כי מדובר בתקלה הוא נטש את עמדת הקלידים, תפס את הגיטרה האקוסטית שהייתה מונחת לצידו והמשיך באותה נקודה כשהוא מגיש לקהל בעיבוד לגיטרה את חלקו הנגינתי שהיה מיועד להתנגן בקלידים, אני, הדיוטה גמורה בנושאי נגינה (כי יודע אני אקורד וחצי של שיר או שניים בשתי אצבעות…) הסרתי את הכובע שלא חבשתי באותו רגע בפניו.

דודי בר דוד מארח את EZ. צילום: יובל אראל

המופע המשיך זרם וקלח כשדודי מבצע שיר אחר שיר, מזמין אל הבמה את האורח שלו ארז שרון המוכר בשם הבמה EZ להצטרף למספר ביצועים משותפים בשירים של שניהם. שעה ורבע על השעון הזמן רץ כשהשירים נמשכים ומשרים אווירה של נעימות, לדודי יש קול טוב, עמידה נכונה ונוכחות בימתית איכותית, הוא סוג של מוזיקאי שבעצם קצת נחבא אל הכלים והעדיף לשהות מאחורי הקלעים רוב הזמן, המופע הנוכחי בו הוא יוצא אל קדמת הבמה עושה רק טוב, לו ולקהל וכך זה צריך להימשך. לי נותר רק להמתין בציפייה למופע ההשקה של האלבום.

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא