כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 03.09.2016

באופן שרירותי הסתיימה לה עונה בעוד יסודותיה לוהטים בחום היום, שני מיליון תלמידים נטשו את החופים וחזרו לכיתות, סיבה טובה להאזין לשירים והאלבומים החדשים כשיעורי בית, לכו על זה.

בארבי, מילה. צילום: יובל אראל
בארבי, מילה. צילום: יובל אראל

גם הפעם לא שומר על כללים, לא מורים ולא מפקחים, כשהרגשתי שהסל מלא עד תום ובמידה הנכונה, אני פורש בפני הקוראים\מאזינים את אותם קליפים, שירים, סינגלים ואלבומים חדשים שנמצאו לדעתי ראויים לתשומת לב אמיתית, כורסת ישיבה, אוויר ממוזג, סילוקם של גורמים מפריעים ומתן תשומת לב מלאה, פס הקול החדש לפניכם.

אביתר בנאי – פרגולה

בדרך לעוד אלבום משחרר אביתר את "פרגולה" פרי עטו והלחנתו בעיבודו המוסיקלי של תמיר מוסקט מלווה בקליפ שיצר דורון צברי, אביתר מגיש למאזין והצופה חשיפה את תוך מסגרת ומעגלי חייו הקרובים ביותר, אל היום יום שלו, הצהרת ההון האישית שלו, לצד מחשבותיו תקוותיו וחששותיו כבן אנוש, לראותו כאיש ככל האדם מעבר לבמה והמעיל השחור או החולצה הלבנה. בן אדם.

 

שיר לוי – הדמיון שלי

סינגל חדש לזמר שיר לוי, אותו כתבו, הלחינו והפיקו מוסיקלית למענו דולב רם ופן חזות, הדמיון שלי הנו בלדה מרגשת המוגשת בקולו הקטיפתי של שיר אשר תיכלל באלבומו הקרוב והחמישי במספר בו תמצא אסופת שירים שיצאו לאור במהלך השנה החולפת שנכתבו במיוחד עבורו כמבצע בידי שורת משוררים ומלחינים מגוונים

 

שלום חנוך – זום

ככה פתאום מכריז שלום חנוך על יציאתו של אלבום חדש, עוד יום בחנויות, ומשגר למרחבי המרשתת את שיר הנושא שלו, בבחינת בואו לטעום מהמרקחת מעשי ידי, זום לוקח את המאזין אחורה בשנים, בבחינת הסגנון המוסיקלי המזכיר את שלום ההוא של שנות השמונים והתשעים, ובה בעת הוא מטיס את המאזין קדימה, אפילו אל העתיד, בבחינת העיבוד המוסיקלי והעושר האלקטרוני המתווסף לרוקנ'רול הקלאסי השלומחנוכי, בכלל שלום עושה כאן שוב מעשה הנביא והמטיף בשער המסתכל על הכל מהצד ופוגע במורסות, הוא צופה את האובדן והאבדון במעין אספקלריה מציאותית, וואלה הולך להיות מעניין האלבום שלו בו לבטח ייכלל הדואט עם שרית חדד לצד שיר התוכחה שיצא לקראת יום העצמאות האחרון "המדינה הזאת צריכה אמא", איך שהוא צודק!!!

 

עמיר בניון – השגחה פרטית

הזמר והיוצר עמרי בניון מכריז על הגעתו של אלבום חדש, ה- 13 במספר, שיכלול יצירות משותפות לו ולזוגתו, מרים בניון גולן, הכותבת את הטקסטים אותם עמיר מלחין ומבצע. השיר הראשון היוצא לאור ולאוזניים מתוכו, בבחינת הסנונית המבשרת, "השגחה פרטית", מילותיו נכתבו בלשון נקבה וכך הותירם עמיר בשירה, אחרי האזנה ראשונה חלפה בראשי מחשבה כי הנה עמיר מבשר את בואו של ערב פיוטים חדש בקרוב. מן הראוי לאזכר את ליאור שושן ושי בשן האחראים על ההפקה המוזיקלית.

 

רועי דהן – Long Line

בדרכו לאלבומו השלישי משחרר רועי דהן, סינגר סונגרייטר, שיר חדש פרי עטו והלחנתו בהפקתו המוסיקלית של פטריק סבג המצטרף לראשונה לעבודה עם רועי כמפיק מוסיקלי, רועי היוצר מוסיקה גלובלית במהותה הנעה בין הפולק, בלוז, וסגנונו המיוחד והמאוד אופייני, מגיש הפעם מחשבות, שאיפות ותקוות המבקשות להאבק בחששות, כמיהה אישית וכללית, תוך התמודדות עם חלומות ודמיונות. דהן הוא יוצר ייחודי ואיכותי וראוי מאוד לשים לב ליצירתו המבשילה יותר ויותר עם כל אלבום שהוא משחרר. האלבום עצמו צפוי לצאת בחודשים הקרובים ומופע ההשקה החגיגי ייערך בתאריך  7.12.16 במועדון בארבי.

 

 

אורן ברזילי – שומר הלב

בדרכו לאלבום סולו נוסף לצד פעילותו העשירה בלהקתו הוותיקה "מופע הארנבות של דר' קספר" משחרר אורן ברזילי שיר נוסף חדש – "שומר הלב" שאת מילותיו הוא כתב והלחין בעיבוד והפקה מוסיקלית של דני "פילוני" קרק. אורן שהפתיע באלבום הסולו הראשון " Sorrow Demons Joy Blizzards" כיוצר רגיש במיוחד בניגוד לתדמית הפרועה שלו בקספרים ממשיך לחלום לנצח גם כעת בשיר הטעון רגשות, מחשבות, פתיחות שבלב והרבה כמיהה למשהו מסויים, למשפחה שהתפרקה…

 

אלון עדר ולהקה – אל תעזבי אותי

אלון לא דורך במקום, הוא נמצא באמצע הדרך לקראת האלבום הבא והנה הוא ממשיך להכות בנו, כעת עם שיר נוסף, מלא קצב, שמחה ואווירה סמי קרקסית "אל תעזבי אותי" חופן מלל כואב, סוג של ניגודים בין מילים למנגינה, אלון מתגרה בכללים וזה טוב. בתאריך 10 לספטמבר הוא נוחת במועדון בסקולה בתל אביב, תרשמו ביומן.

 

בוטן מתוק בקרקס – 3

לפי התכנית המקורית 3 היה אמור לצאת לעולם אחרי החגים, אולם תכניות הן תמיד בסיס לשינוי וטוב שכך, זה לקח לגדי אלטמן יותר מאחד עשרה שנים כדי לסיים ולהשיק את האלבום השלישי של להקתו בוטן מתוק בקרקס, האמת שהוא היה עסוק בהרבה פרוייקטים מוסיקלים אחרים במשך הזמן, אבל הנה כעת, אחרי קמפיין גיוס הון מההמון בפלטפורמת הדסטארט שצלח יפה מאוד, יוצא האלבום החדש לאור כשהוא כולל אסופת שירים שגדי אסף במהלך השנים שבדרךא גב הוקלט בזמן שיא של שלוה ימים שכללו גם את תהליך המיקס האולפני. הטקסטים של גדי אלטמן נעטפים בשלל סגנונות מעולם הרוק מהאולד סקול הקלאסי ועד הגראנג' והרוק הכבד, דיסטורשן, גיטרות ואקורדים כבדים הוא שם המשחק, מילים הם שם המלחמה, נגנו עצמכם לדעת מעל בימת המועדון הקרובה.

 

דיקלה – סיפור אופטימי

והנה מגיע אלבומה החדש של הזמרת דיקלה, אחד הקולות היותר משובחים כאן בגזרה הישראלית ערבית, מי שיודעת להכניס את המאזינים דרך אווירת התזמור הערבי הקלאסי היישר למחוזות של רומנטיקה, אהבה, מכאובים ותקוות, שלל מאווי בן אנוש ומסלול חייו. סיפור אופטימי כולל עשרה שירים שנכתבו והולחנו בידי דיקלה (למעט עזאזל שנכתב בידי נעם חורב), חלקם לצד שותפיה ליצירה יפתח שחף, מנכ"לה המשותף של הליקון רוני בראון וגיל פלדמן, ההפקה העכשווית יצרה שורת שירים חמים, רכים, זועקים, מכשפים וקסומים הלוקחים את המאזין למקום אחר בו ברגע. פשוט להאזין ולהתמוגג מנחת. עקיצה אחת קטנטנה, בהליקון החליטו כי אחסונו של האלבום במחנה הלקות לא יהיה שלם אלא הגישו מספר טעימות מתוכו, תהנו.

 

עידו גונן – הלילה שלך

המוסיקאי עידו גונן יוצא למסע מוסיקלי בין השירים בספרו של המשורר נתן אלתרמן "כוכבים בחוץ". עידו שנשבה בתמלילים והרעיונות הטמונים בהם ובאווירה הייחודית החבויה בהם נטל על עצמו את המשימה – יצירה להלחינם מחדש ולבצעם ברוח שונה, חלקם של השירים מבוצעים בשיתוף אמנים אחרים ביניהם אילן דמרי, נועה גולן ומיטל מיכאלי, גם ידידי לאון פלדמן תורם את קולו הרדיופוני באחד השירים. "הלילה שלך" הוא מאותם אלבומים שאתה צריך להאזין להם ללא הפרעות מהסביבה, החשיכו את האור, הרחיקו כלבים, חתולים, סוסים ופעוטות והתחברו לטקסטים, הצלילים העיבוד והאווירה, סוג של נירוונה אמיתית.

 

גל שחר – עכשיו זה הזמן

גל שחר, מוסיקאי צעיר היוצר, כותב ומלחין את שיריו אותם שמר ואסף במהלך חמש השנים האחרונות עד כדי הבשלתם לכדי אלבום בכורה, גל המנגן בגיטרה וקלידים מגיש מנעד רחב של סגנונות מוסיקלים הנעים בין שירי בלדה מרגשים ונוגים מה, דרך מקצבי גרוב, קורטוב אלטרנטיב ועד רוק מחוספס. אם ביקשת\ן מילות ביקורת מוסיקלית על האלבום אכתוב אותן – אלבום מצויין.

 

יפתח דקל – שמשות

אלבום הבכורה של יפתח דקל, יוצר כותב מלחין ומבצע, כולל תריסר שירים שיצר ילד שאנטי באנטי אשר חפר טראנסים בתת היבשת ההודית ובהדרגה התחבר לאמונה באלוהי ישראל, ילד טבע וחופש המקבל עליו את עקרונות האמונה אך צובעם בגוונים אחרים, יפתח מחבר לשיריו היוצרים דו שיח עם האמונה את פס קול נעוריו עם השפעות מאוד מוקדמות של רוק קלאסי ויוצר חוויה מוזיקלית אקלקטית וצרופה, האזנתי לאלבומו הטרי ולא עצרתי לרגע, יש כאן משהו טוב.

 

אלי רוזן – חללים גדולים

זהו אלבומו השני של אלי רוזן, מוסיקאי, יוצר, כותב ומלחין שהמתין כמעט שבע שנים מאז שהשיק את אלבומו הראשון "כל המקומות האלה" כדי לחבר את המאזינים עם המילים, המחשבות והמנגינות שלו שהצטברו מאז ובמהלך השנים משקפים בחובם את השינויים שהוא עבר בתהליך ההתבגרות מצעיר בשנות העשרים לחייו לאב משפחה בשנות השלושים לחייו ועד פירוקו של הבית, מעין הצצה רטרוספקטיבית למסלול חייו. אלי רוזן הפיק את האלבום החדש בשיתוף פעולה עם אור בהיר שלקח את החומרים של רוזן לכיוון שלם ומלוטש. סיפורי חייו של אלי רוזן נשמעים מעניינים ומאתגרים באלבום החדש, שווה האזנה!

 

Lily Fay – Coming Home

Lily Fay הוא שם הבמה של המוסיקאית, פסנתרנית, יוצרת וזמרת לימור פיגל, בוגרת רימון המגישה כעת, בגיל 34, את אלבום הבכורה שלה בתוכו היא טומנת את מסלול חייה הבוגרים מהיותה רווקה תל אביבית סקרנית ועד האמהות הטריה וחיי המשפחה היציבים שלה בימים אלו. הצבע האמריקאי \ פולקי מעודן הנלווה לשירי האלבום לוקח את המאזין בנינוחות אל תוך הסיפורים המשולבים בתמלילים, הופכים את המאזין המוזיקלי למקשיב אמיתי הנחשף לביוגרפיה מבעד למעטה המיסתורין. את האלבום הפיקו ידידי המוסיקאים יוני אמבר וישראל קמחי שיצרו כאן יחדיו חוויה מוסיקלית מעודנת ונכונה. לימור תחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 8 לספטמבר ב"צ'לסי הוטל", ת"א

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא