כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אגן הים התיכון

מופע השקה לאלבום "A LA MENTHE" של ריף כהן, מועדון בארבי, 07.10.2015, אורחים – רביד כחלני, דודו טסה, A-WA. נכחו תיעדו וצרפתו – יובל ושילי אראל.

ריף כהן, א לה מנטה. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן, א לה מנטה. צילום: יובל ושילי אראל

לפני ארבע שנים שיגעה ריף כהן את הסצנה כשפרצה לתודעה עם הלהיט בשיתופו של רביד כחלני סולן ימן בלוז "A PARIS", ריף הביאה לתל אביב את הריחות, הטעמים, השיק והגרוב החפלאי הצרפו מגרב שיקי של המסלול בין חופי צפון אפריקה לסמטאות הרובע הלטיני של פריס עיר האורות.

ריף כהן ורביד כחלני. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן ורביד כחלני. צילום: יובל ושילי אראל

לראשונה מעל במת מועדון בארבי מ-פ-ו-צ-ץ בקהל, חלקו הגדול פרנקופילים וצרפו שיקים שהרימו לריף בחפלה הגדולה שהיא ניהלה מעל הבמה, חוגגת את השקת השיר ההוא הפריסאי,הגדרתי אותה אז במשפט אחד, שלא השתנה בו מאומה עד היום – "ריף היא מעין אשה ילדה, קצת שובבה עם שיערה הפרוע, קצת נשית עם שפת הגוף, אבל מאוד מאוד כריזמתית בעדינותה ופשטותה. היא באה במטרה לעשות שמח, לחגוג ולהרקיד."

ריף כהן והאחיות חיים A-WA. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן והאחיות חיים A-WA. צילום: יובל ושילי אראל

שנה לאחר מכן חזרה למועדון כאשר חגגה את השקת אלבום הבכורה שלה הנושא את שם אותו להיט מרחובות פריס, החגיגה רק התעצמה והתעלתה על הראשונה. עם הזמן עקבתי בדריכות אחר ריף כהן והשתדלתי לתפוס אותה בחגיגות מוזיקליות רבות. ביניהן כשהופיעה במופע חימום לרד הוט צ'ילי פפרס בפארק הירקון…

ריף כהן ודודו טסה. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן ודודו טסה. צילום: יובל ושילי אראל

כמעט שלוש שנים אחרי צאת אלבומה הראשון שחררה ריף כהן סנונית ראשונה מתוך אלבומה השני, השיר HELAS  ("חֲבָל") שאת מילותיו כתבה אימה פטריסיה וריף הלחינה לוקח את הפיוז'ן המרתק המזוהה עם שיריה הנע בין מוסיקה אפריקאית, ערבית, ורוקנרול ובשפה הצרפתית. הסינגל השני   MARRAKECH  רק חיזק את הצרפו שיק של ריף עם חיבור חזק לגדה הדרומית של אגן הים התיכון.

ריף כהן, השקת אלבום שני. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן, השקת אלבום שני. צילום: יובל ושילי אראל

שני השירים היוו רק את ההקדמה לאלבום המלא הכולל שמונה שירים שנכתבו בידי רובם בידי אמה של ריף, פטריסיה אורי כהן במסגרתו משכללת ריף את העושר והשפע של שיריה ומשלבת השפעות מוסיקליות שהשפיעו עליה והיוו השראה החל ממוסיקה צפון אפריקאית ברברית, רוקנ'רול, לצד שאנסונים צרפתיים, וחיבור בן זמננו עם סינטיסייזרים.

ריף ופטריסיה. צילום: יובל ושילי אראל
ריף ופטריסיה. צילום: יובל ושילי אראל

אמש, במועדון בארבי, ערכה ריף כהן, הנמצאת בהריון מתקדם (חמסה חמסה חמסה), לבושה בשמלת קרולינה רבת שכבות וצבעים, מלווה בהרכב הנגנים שכלל את זואי פולנסקי בגיטרה, אור אדרי בגיטרת בס, טל הפטר בקלידים ותכנותים, רועי חן על התופים, אליסף בשארי בכל הקשה, חגיגה מוזיקלית גדולה ועשירה לכבוד האלבום החדש, בפני אולם מלא עד אפס מקום (סולד אאוט!) רובו קהל נשי (!) ועם אורחים שמלווים אותה בדרכה המוזיקלית החל ברביד כחלני מהימן בלוז הזכור כשותפה בשיר A-PARIS, עובר לשלישיית האחיות לירון, תגל ותאיר חיים המוכרות כטריו התימני A-WA שבהופעתן היא התארחה בעצמה, ממשיך עם דודו טסה שבאלבומו האחרון עם הכוויתים היא לוקחת חלק בביצוע השיר AHADU ועם שלל אורחים ואטרקציות נוספות שהוסיפו שמחה ועליצות למסיבת הופעה כלהקת רקדניות, רקדן בטן מצויין – עמירם עמר, מיצגים המלווים את ביצוע השיר ככלה ביום חתונתה או דמות מסתורית אחרת, לא שוכחת לקרא לאימה להצטרף אליה לחיבוק ממושך על הבמה כשותפה באלבום ולסיים את החגיגה הצרפו חפלאית עם שלל חברים וחברות על הבמה.

ריף כהן, צרפו חפלה שיק. צילום: יובל ושילי אראל
ריף כהן, צרפו חפלה שיק. צילום: יובל ושילי אראל

רק דוכן בגטים עם גבינות שמנות לצד אשכולות ענבים ובקבוקי יין אדום עשיר בארומה היו חסרים לי בכניסה, ויוה פרנס, יחי שושלת מוראביטון וג'מעאת אל פנא, כל הכבוד לפטריסיה, הידד לצרפו שיק של ריף.

ליין אפ: Tranzition, Que Do Bonheur, Sur La Makadam, Helas, Dans Mon Quartier, Marrakesh, Farha, A Paris, Habib Galbi – A-WA, Meshoch Be Goffi, Je Casse De La Cailasse, Ahadu, Nous Deux, Taazov, Rotza Prahim.    הדרן: chut, J'aim, Hine A Or, Marrakesh

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילמו ביחד ולחוד – יובל ושילי אראל

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא