כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 03.01.2014

הופה, שנה אזרחית חדשה, מביאה בשולי אחותה הישנה ובימיה הראשונים קולות וצלילים חדשים, בואו להאזין.

the Blog is a DJ
the Blog is a DJ

זהו, נגמרו התירוצים, שנה חדשה החלה, העשייה חייבת להמשיך, אמנים, יוצרים ומבצעים לא שוקטים על השמרים, שירים, קליפים ואלבומים חדשים מחכים לכם להאזנה, יש גם תאריכי הופעות.

 

לא כוחות – נדל"ן

סינגל חדש מתוך האלבום של "לא כוחות" –  הפרוייקט של גלעד כהנא ותמיר מוסקט. מילים: גלעד כהנא, תרגום לרוסית: אלה בלומין (אמא של מארינה). לחן: תמיר מוסקט, גלעד כהנא, מארינה מקסימיליאן בלומין. שירה: גלעד כהנא ומארינה מקסימיליאן בלומין. הסינגל יוצא בליווי קליפ חדש בכיכובם של השלושה : גלעד כהנא, תמיר מוסקט ומארינה מקסימילאן בלומין. את הקליפ ביים, צילם וערך תומר יוסף. מוסקט וכהנא מסיימים בימים אלו את העבודה על אלבום מלא שיכלול 11 שירים חדשים שכתבו, הלחינו והפיקו יחד, בארבע שפות : עברית, אנגלית, רוסית וספרדית.

 

נועם רותם – אורות וצללים

סינגל חדש – "אורות וצללים", מהאלבום הרביעי שבדרך לנועם רותם – "נשורת", באלבום משתף נועם פעולה עם קרני פוסטל, אוהד קוסקי, אדם שפלן והצמד "שלי ורותם", האזנה, צפיה.

 

אורן זילברשטיין – אולי כן עבר

אורן זילברמן, מוכר בדרך כלל כבקליינר לאמנים רבים, נותן בגיטרה, כתיבה הלחנה ושירה בשעות הפנאי, בדרך לאלבום אי.פי חדש הוא משחרר לרשת סינגל קליפ חדש – "אולי כן עבר" בו מככב אורי פנקס המוכר לרבים ממבקרי הבלוג מסצנת השוליים.

 

רז שמואלי – עלי ועלייך

רגע לפני יציאת אלבום הבכורה שלה יריות באוויר משחררת הזמרת יוצרת הצעירה והמבטיחה רז שמואלי את הסינגל עליי ועליך. השיר נכתב עלי ידי ברק פלדמן, והולחן במשותף, ע"י רז ובן זוגה לשעבר הוד מושונוב. הסינגל מלווה בקליפ בעריכתו של אבי מצליח העוטף את השיר בתוכן וויזואלי עשיר. הקליפ צולם על ידי רז במסע קצר באירופה, וממשיך את תחושת הנוסטלגיה של מילות השיר שמעוררות געגוע לימים פשוטים יותר.

 

יובל בנאי – ארמון הלטאות

ארמון הלטאות" הוא הסינגל הראשון של MOBIUS TRIP ("מוביוס טריפ"), ההרכב האלקטרוני החדש של יובל בנאי. ב MOBIUS TRIP בנאי משתף פעולה עם המפיק והמוזיקאי טל מטמור ביצירת שירים חדשים ופירוש מחדש של להיטים אהובים על ידי רימיקסים אלקטרוניים מורכבים בעלי גוון אפל, המוגשים מזווית לא מוכרת.

 

החצר האחורית – הסיפור הגדול

סינגל חדש לקראת סיבוב הופעות של חברי החצר האחורית ברחבי הארץ לאחר ההשקה. כך אומר יענקל'ה רוטבליט על השיר – "מספיק לחרבן קוביות של שלוש וחצי דקות, אם שיר רוצה חמש וחצי הוא יקבל חמש וחצי."

לוח הופעות:

05.01.14-  21:30- ג'יימס  beer factory- המגשימים 15 קרית מטלון, פ"ת. להזמנות: 03-9195367

17.01.14- 21:30- מועדון תרבותא- בנין כוכב יקנעם, להזמנות:04-9592303

18.01.14- 21:30- הצוללת הצהובה- הרכבים 13 תלפיות, ירושלים. להזמנות: 02-6794040

23.01.14- 20:00- ברל'ה- קיבוץ להבות חביבה. להזמנות: 04-6369993/4

30.01.14- 22:00- מועדון האזור- רח' הרכב 13, ת"א. להזמנות: 03-5106065

 

יהוא ירון – שום דבר חשוב

"שום דבר חשוב" נכלל במסגרת הדיסק "הקיץ כבר כאן", מדובר במהדורה מיוחדת שהודפסה עבור תומכי קמפיין ההד-סטארט לאלבום 'אמן השכנוע העצמי' של יהוא ירון. כעת הוא משוחרר להאזנה פומבית לכלל הציבור. "שום דבר חשוב" נכתב, הולחן והופק בידי יהוא. ביצוע – שי לוינשטיין- גיטרה, בוריס מרצינובסקי- אקורדיון, עדי רנרט- פסנתר, קלידים, יונתן לויטל- בס, אביב ברק- תופים.

 

גל אבלי – הלוואי שהיית כאן איתי

סינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה העומד לצאת, "הלוואי שהיית כאן איתי" מלא ברגש, השיר שנכתב והולחן בידי גל אבלי מוגש בצורה מדויקת להפליא.

 

רענן פוגל- סנטימנט

אלבום סולו ראשון לרענן פוגל, מי שהוביל את ההרכב ביט 69 בגיל 15. כיום עומד רענן לסיים את שירותו הצבאי ובמקביל להשיק את אלבום הסולו הראשון. העבודה על האלבום נעשתה בשיתוף חברי ההרכב, שנתנו, כל אחד, את האינפוט שלו לכדי יצירה משותפת. את חברי ההרכב שאיתו – רן רייטן, דניאל בלוך ודנה רוט – הכיר בלהקה הצבאית, ואורי שפלן חברו מימי ביט 69. אליאנה תדהר מתארחת בשני שירים באלבום.

מופע השקה יתקיים ב- 4/1 בבארבי ת"א ובו יארח את אליאנה תדהר לוקאץ' ואורחים נוספים.

 

 

פלידה טריק – נחלת אבות

נחלת אבות בברלין, אלבום חדש מבית היוצר של עומר ליכטנשטיין, הדמות העומדת מאחורי ההרכב "The Felidae Trick" שהסתובב כאן בשנת 2011 במועדוני השוליים האלטרנטיביים (יהל דורון היה אחד מהחברים בהרכב )והשיק בזמנו אלבום אי.פי באותו שם. לפני כשנה וחצי עבר עומר לברלין, שם הוא חי כעת ויוצר, ממשיך את הקו של ההרכב, כעת עם נגנים מקומיים עימם השיק אלבום אי.פי נוסף בשם "She Goes Away" לפני כשנה. כעת עומדת הלהקה להשיק אלבום חדש בשם "Patrimony" (נחלת אבות), אלבום עליו אפשר לאמר כי הוא מעין שילוב מרתק ומאתגר של רוק אינדי חדש לצד נגיעות של רוח מזרחית מרומזת. כאן יש כמה מילים שכתבתי על ההרכב בזמן שעדיין רפרפו בין מועדוני השוליים המקומיים…

בגילוי נאות, לפני כחצי שנה לערך עומר ערך ביקור בביתי ושוחחנו ארוכות אודות פעילותו בברלין, עומר נתן לי להבין כי התנאים בברלין ליוצרים צעירים לעומת ההתרחשות בארץ הם שונים לחלוטין ומשחקים לטובת האדם והיצירה בכל מובן ותחום, כעת עומד עומר כאמור להשיק אלבום חדש, תאריך היעד הוא 27 לפברואר 2014. אולם כבר עתה ניתן להאזין לאלבום החדש בענן הצלילים.

 

שחררו ת'כסף – אלבום שני לסאן טיילור

גם ארנון נאור המוכר לכולם כ- Sun Tailor מבקש את עזרת הציבור בדרך להפקת אלבום שני, באמצעות אפליקציית גיוס הון מההמון של HeadStart, זו ההזדמנות להעביר אליכם את המסר – המוזיקה שסאן טיילור יוצר היא מהאיכותיות שנוצרו כאן בשנים האחרונות, אוהבי ומעריכי המוזיקה כחלק מהתרבות, הכפפה בידכם, הצטרפו לקמפיין ותרמו כיכולתכם, לחצו בלינק לקמפיין.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא